. . .

بیوگرافی بیوگرافی لی هه ری

تالار بازیگران و عوامل سینما
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
968
نوشته‌ها
2,262
راه‌حل‌ها
27
پسندها
3,396
امتیازها
436
سن
19
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #1
بیوگرافی لی هه ری


نام اصلی : لی هه ری / Lee Hye ri / 이혜리
تاریخ تولد : 9 ژوئن 1994
محل تولد : گوانگجو .کره جنوبی
حرفه : خواننده .بازیگر
تحصیلات : Konkuk University
کمپانی اسپانسر : Dream T Entertainment
سالهای فعالیت : 2010 تاکنون

زندگینامه
لی هه ری متولد 9 ژوئن 1994 بازیگر و خواننده اهل کشور کره جنوبی است. هه ری فارغ‌التحصیل رشته فیلم از دانشگاه کنکوک بوده و فعالیت‌های هنری خود را از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز کرده است. لی هه ری در یک خانواده چهار نفره متولد شده و یک خواهر کوچک‌تر از خود به نام هه ریم دارد. هه ری در فقر بزرگ شده و اغلب اوقات که مادرش در کارخانه کار می‌کرد، با مادربزرگش زندگی می‌کرده است. گفتنی است، لی هه ری خوانندگی را از سال 2010 میلادی با گروه گرلز دی (Girls Day) و بازیگری را از سال 2012 میلادی با سریال Tasty Life آغاز کرده است.

فعالیت لی هه ری در صنعت موسیقی:
لی هه ری زمانی که در مقطع راهنمایی تحصیل می‌کرد؛ توسط کمپانی Dream T در یک پروژه استعدادیابی شرکت کرد و پس از پذیرش مدتی را به عنوان کارآموز در این کمپانی سپری کرد. او سپس در سپتامبر 2010 میلادی، در کنار یورا به گروه گرلز دی پیوست و کار خود را با تک آهنگ Nothing Lasts Forever شروع کرد.

باید بگوییم، گروه Girls Day یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین گروه‌های موسیقی زمان خود به شمار می‌آید. پس از پایان قرارداد انحصاری هه ری با کمپانی Dream T در سال 2019 میلادی، او به آژانس تازه تاسیس Creative Group ING پیوست و اعضای دیگر نیز به کمپانی‌های دیگری پیوستند؛ با این وجود، اعلام کردند گروه Girls Day منحل نشده است.

بیهوش شدن لی هه ری در اجرای زنده گروهی:
لازم به ذکر است، لی هه ری در ژانویه ۲۰۱۴ میلادی هنگام اجرای زنده گروهی بر روی صحنه بیهوش و به کمک کارکنان به بیمارستان منتقل شد و بعدا مشخص شد؛ به آنفولانزای خوکی مبتلا بوده است. در مارس ۲۰۱۶ نیز او پس از تشخیص مننژیت به دلیل مشغله زیاد و عدم استراحت کافی در بیمارستان بستری شد.

فعالیت لی هه ری در صنعت بازیگری:
لی هه ری اولین تجربه بازیگری خود را در سال 2012 میلادی با سریال زندگی دلچسب (Tasty Life) به دست آورد؛ اما با حضور در برنامه Real Men در سال 2014 به شهرت رسید. گفتنی است، ویدئو گریه لی هه ری در این برنامه به شدت در کره وایرال شد و در یک روز، یک میلیون بازدید داشت و هه ری یک شبه به شهرت زیادی رسید. هه ری برای حضور در این برنامه جایزه بهترین بازیگر زن تازه وارد را نیز دریافت کرد.

هه ری در سریال پاسخ به ۱۹۸۸:
لی هه ری در سال 2015 میلادی در نقش اول سریال پاسخ به 1988 (Reply 1988) به ایفای نقش پرداخت که این سریال، به موفقیت باورنکردنی دست پیدا کرد و به یکی از پردرآمدترین درام‌های تلویزیون کره جنوبی تبدیل شد. هه ری برای ایفای نقش در این سریال برنده جوایز متعددی شد.

لقب‌های لی هه ری در کره جنوبی:
در صنعت سرگرمی کره جنوبی به لی هه ری، لقب بلو‌چیپ یا ژتون آبی که نشانه باارزش بودن است، داده شده است. علاوه بر این، هه ری به واسطه استعدادش در بازیگری و خوانندگی توسط رسانه‌های کره جنوبی لقب خواهر کوچک ملت را نیز دریافت کرده است.

لی هه ری، پردرآمدترین آیدل کره‌ای در سال ۲۰۱۶
لی هه ری در سال ۲۰۱۶ میلادی در فهرست پردرآمدترین‌های مجله فوربز کره جنوبی، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

اولین بازی لی هه ری در صنعت سینما:
لی هه ری در سال 2018 میلادی، برای اولین بار در فیلم سینمایی Monstrum به ایفای نقش پرداخت و در همان سال در فیلمی با عنوان My Punch-Drunk Boxer نیز بازی کرد؛ این فیلم در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم جئونجو 2019 به نمایش درآمد.

لی هه ری در عرصه مدلینگ هم فعالیت دارد!
گفتنی است، لی هه ری علاوه بر فعالیت در صنعت موسیقی و بازیگری در عرصه مدلینگ نیز فعالیت دارد. هه ری در سال 2016 میلادی بیش از 30 تبلیغ برای برندهای مشهوری همچون پوما، Lotte Confectionery’s Ghana و Bohae انجام داد که ثمره آن دریافت لقب “دختر 10 میلیاردی” بود. لی همچنین به عنوان مدل سایت استخدام Albamon انتخاب شد که وزارت کار کره جنوبی از او تقدیر به عمل آورد.

کانال یوتیوب لی هه ری:
هه ری در جولای سال ۲۰۱۹ میلادی، کانال شخصی خود را در یوتیوب افتتاح کرد و در آن محتواهای مختلفی مانند موکبانگ (چالش غذا)، ولاگ و … آپلود می‌کند. گفتنی است، لی هه ری در سال ۲۰۲۰ میلادی جایزه مشهورترین یوتیوبر کره جنوبی را از آن خود کرد.

کارهای خیریه لی هه ری:
لی هه ری در سپتامبر سال 2016 میلادی توسط وزارت آموزش و پرورش کره به عنوان سفیر پروژه نیمسال رایگان انتخاب شد. همچنین در فوریه سال 2017 به عنوان یکی از سفیران کمپین خیریه کودکان Count Every Child فعالیت داشت. هه ری در سن 25 سالگی، جوان‌ترین عضو باشگاه افتخارات یونیسف شد و بیش از 100 میلیون وون برای آموزش و جلوگیری از ایدز اهدا کرد.

روابط عاشقانه لی هه ری:
لی هه ری در سال 2013 میلادی با تونی آن، عضو گروه H.O.T رابطه عاشقانه داشت، اما آن‌ها پس از 8 ماه رابطه از هم جدا شدند. در سال ۲۰۱۶ میلادی رابطه عاشقانه‌ای را با ریو جون یول، هم‌بازی‌اش در سریال پاسخ به ۱۹۸۸ آغاز کرد که این رابطه عاشقانه همچنان ادامه دارد.

علایق لی هه ری:
لی هه ری از تماشای فیلم و خواندن کتاب لذت می‌برد و در دو ماراتن و نوشتن نیز مهارت دارد. هه ری و رزی، عضو گروه مشهور بلک پینک از دوستان صمیمی یکدیگر هستند.


Filmography
2018 Monstrum
2019 My Punch-Drunk Boxer
2023 Victory

Television series
2012 Tasty Life
2014 Schoolgirl Detectives
2015 Hyde Jekyll, Me
2015 Reply 1988
2016 Entertainer
2018 Two Cops
2019 Miss Lee Lee Seon-shim
2020 Record of Youth
2021 My Roommate Is a Gumiho
2021 Moonshine
2022 May I Help You

Television show
2014 Real Men
2018 Amazing Saturday
2023 HMLYCP
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
254

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین