. . .

معرفی بیوگرافی لی مین هو

تالار بیوگرافی کی دراما

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,862
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,680
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
لی مین هو (کره‌ای: 이민호; هانجا: 李敏鎬) (زادهٔ ۲۲ ژوئن ۱۹۸۷) بازیگر و خواننده اهل کره‌جنوبی است.وی بازیگری را در سریال‌های درام کوتاه از سال ۲۰۰۶ آغاز و پس از بازی در نقش گو جون پیو در سریال پسران فراتر از گل‌ها شناخته شد. از سریال های معروف وی میتوان به سرنوشت و وارثان و افسانه دریای آبی و پادشاه: سلطنت ابدی اشاره کرد.
140120 Minho Lee b.jpg
اگرچه او از کودکی آرزو داشت فوتبالیست حرفه ای شود اما مصدومیت در دوران دبستان او را مجبور به کنار گذاشتن فوتبال و دنبال کردن حرفه بازیگری کرد. او با حضور در دانشگاه کنکوک مدرک لیسانس در رشتهٔ هنر را دریافت و با پیوستن به کمپانی سرگرمی استارهاوس با برعهده گرفتن نقش‌های کوچک در تلویزیون ظاهر شد. تا اینکه در مجموعه تلویزیونی پسران فراتراز گل با ایفای نقش گو جون پیو در سال 2009 به شهرت رسید.

-نقش مهم دیگرش نقش لی یون سانگ، شخصیت اصلی سریالشکارچی شهر (2011) است که بر اساس سریال مانگای ژاپنی توسط Tsukasa Hojo ساخته شده بود. عملکرد درخشان او در شکارچی شهر برایش جوایز مختلفی از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش اول را در چهارمین دوره جوایز درام کره ای به ارمغان آورد.

-سپس در سریال سرنوشت در نقش اصلی چوئه یونگ به ایفای نقش پرداخت که در مقابل کیم هی سان بازی می‌کرد. عملکرد خوب لی باعث شد او چندین جایزه بدست آورد.

-پس از آن درسال2013 بعنوان نقش اصلی در سریال عاشقانه-درام وارثان با بازی پارک شینهه ظاهرشد. این سریال در کره جنوبی بیش از یک میلیارد بازدید داشت.

-سپس با جون جی هیون در سریال افسانه دریای آبی در سال 2016 بازی کرد. در آن سال او همچنین نقش لی سان را در فیلم 《Bounty Hunters》 تولید مشترک کره جنوبی،چین و هنگ کنگ را بازی کرد.

-به غیر از بازیگری، لی همچنین به موسیقی روی آورد و دو آلبوم با عنوان «همه چیز» (2013) و «آهنگ برای تو» (2014) منتشر کرد.

-وی همچنین وب سایت PROMIZ در سال 2014 برای جمع‌آوری بودجه و آگاهی در مورد امور خیرخواهانه و اجتماعی تأسیس کرد.

-او همچین علاوه بر کره جنوبی در کشورهای آسیایی از جمله چین، ژاپن و ایران و هند محبوبیت زیادی کسب کرده‌است.

-لی مین هو کارش را در ابتدا بعنوان مدل و با نام LeeMin آغاز کرد و بعدها با نام کامل خود در دنیای هنر ظاهر شد.

-سریال ملودرام/فانتزی افسانه دریای آبی با استقبال زیاد مردم روبرو شد. پارتنر او در این سریال جون جی هیون بود. این سریال دومین همکاری مین هو و کارگردان جین هیوک پس از سریال شکارچی شهر بود.

-آخرین سریال او در سال 2020-2019 سریال «پادشاه سلطنت ابدی» بود که از شبکه SBS پخش می‌شد.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
222
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
354

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین