. . .

بیوگرافی بیوگرافی بیل گیتس | دانشمند

تالار دانشمندان و فیلسوفان
بیل گیتس در سال 1955 در خانواده ی ثروتمند در شهر سیاتل واقع در واشینگتن به دنیا آمد او دوران رشد راحتی را سپری کرد پدرش وکیلی ثروتمند بود و مادرش یکی ازاعضای موثر یک سازمان غیرانتفاعی بود در دوران کودکی نبوغ خاصی از خود نشان داد و به همین جهت خانواده اش او را به مدرسه خصوصی لیک ساید فرستادند.
در مدرسه با پاول آلن که دو سال از خودش بزرگ تر بود آشنا شد. هردوی آنان تحت تاثیر نخستین رایانه مدرسه که یک ماشین ارسال پیغام راه دور بود قرار گرفتند.
او در هفده سالگی نرم افزاری که برنامه ی زمان بندی بود برای مدرسه طراحی و در ازای آن حدود 4200دلار دریافت کرد نخستین نرم افزاری بود که در ازایش پولی به دست می آورد.
او از 1600 امتیاز ورودی دانشگاه 1590 امتیاز را کسب کرد و وارد دانشگاه هاروارد شد در اواخر سال 1974آلن کار دانشگاه را رها ساخته بود و برای شرکت هانی ول در بوستون برنامه ریزی
می کرد.
در مجله ی معروف الکترونیکی پاپیولار درباره ی رایانه ی کوچکی که آلتیر نامیده می شد و در دنیا مقام اول را داشت مقاله ای خواند قیمت آن 350 دلار و در دسترس همه ی مردم بود سازندگان رایانه که یک شرکت مکزیکی با نام میتس بودند فراخوانی برای نوشتن برنامه رایانه ای در مجله الکترونیکی پاپیولار چاپ کردند.

گیتس و آلن برای معرفی برنامه ای برای متیس و معرفی نسخه ای از برنامه ی نرم افزار بیسک با آنان تماس گرفتند شرکت به برنامه ای که آنان نوشته بودند علاقه ی فراوانی نشان داد وقتی آلن نرم افزار را به آنان معرفی و آن را توصیف کرد شرکت میتس واقع در نیومکزیکو آن قدر مجذوب برنامه شد که آلن را به عنوان جانشین مدیر عامل انتخاب کرد.

گیتس زمان بیشتری را برای مطالعه در دانشگاه هاروارد تلف نکرد و به سرعت به آلن در نیومکزیکو پیوست و آن دو با همکاری یکدیگر شرکت مایکرو سافت را تاسیس کردند.
گیتس یکی از بزرگترین پیشگامان انقلاب اطلاعات در اواخر قرن بیستم بوده و بیش از هرکس دیگری در مسیر تحول رایانه ی شخصی گام برداشته است او در سال 1975 به طرزی خاطره انگیز ابراز داشت که به زودی در هر خانه ای یک رایانه خواهیم داشت و بر اثر تلاش او این پیش بینی به حقیقت پیوست.

شرکتی که او با نام مایکروسافت تاسیس کرد سازنده ی سیستم های عامل ویندوز است که نوددرصد رایانه های جهان از این سیستم عامل استفاده می کنند و در عین حال نرم افزار آفیس در هشتاد درصد رایانه های جهان به طور موثری مورد استفاده قرار گرفته است او برای رهبران اقتصادی جهان ارزش بسیار دارد و در رتبه بندی به عنوان قدرتمند ترین مرد جهان شناخته شده است
آنان در سال 1976 نام تجاری شرکتشان را ثبت رسمی کردند و از شرکت میتس مستقل شدند و برای استخدام کارمند اقدام کردند در پایان سال 1978فروش شرکت در حدود یک میلیون دلار بود در اوایل 1979آنان شرکت را به واشینگتن و نزدیک محل زندگی شان منتقل کردند.
 

Maedeh

مدیر مخبر
پرسنل مدیریت
مدیر
خبرنگار
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
نام هنری
Maiy
مدیر
مخبر
شناسه کاربر
91
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-14
آخرین بازدید
موضوعات
442
نوشته‌ها
3,256
راه‌حل‌ها
2
پسندها
6,355
امتیازها
463
محل سکونت
خسته آباد✨️

  • #2
ده سال بعد این ارقام سه برابر شد اما یک اتفاق ناگوار برای شرکت افتاد آلن به بیماری لیمفوم هادکین سرطان گلبول های سفید مبتلا شد با آن که درمان او توفیق آمیز بود او شرکت مایکروسافت را رها کرد و با وجود سهام زیادی که در آن داشت به کار دیگری که از رشته ی کاری مایکروسافت بسیار دور بود مشغول شد.


اگرچه محصولات داس فروش هنگفتی رابرای شرکت مایکروسافت به ارمغان آورد آن محصولی که به شرکت مایکروسافت اعتبار جهانی بخشید نرم افزار دیگری بود در سال 1985 شرکت مایکروسافت نسخه گرافیکی نرم افزار داس با نام ویندوز 1 را به بازار عرضه کرد


سال بعد شرکت وارد بازار سهام شد در آن زمان ارزش هرسهم شرکت مایکروسافت در حدود بیست دلار بود و فقط یک روز پس از عرضه نسخه ویندوز هرسهم با هفت دلار افزایش به 27 دلار رسید.

در سال 1994گیتس با ملیندا آن گیتس که مدت طولانی باهم در ارتباط بودند ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه فرزند بوده است در سال 1995 ویندوز 95 به عنوان نسخه مدرن ویندوز با هیاهوی بسیار روانه ی بازار شد این محصول به فروش خیرکننده ای دست یافت.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
91
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
119

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین