. . .

پزشکی بیماری آبله میمون

تالار بیماری ها

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,698
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
شیوع آبله‌میمون برای اولین بار در ۲۹ آوریل ۲۰۲۲ در بریتانیا با ارائه علائم آبله‌میمون در یک شهروند بریتانیایی که به نیجریه، جایی که این یک بیماری بومی است، سفر کرده بود شناسایی شد. فرد متعاقباً در ۴ می به بریتانیا بازگشت و بیمار صفر شیوع این بیماری به کشور شد.
از ۱۸ مه به بعد، موارد ابتلا از تعداد فزاینده‌ای از کشورها و مناطق دیگر، عمدتاً در اروپا، اما همچنین در آمریکای شمالی و جنوبی، خاورمیانه و استرالیا گزارش شده‌است.

منشأ چند مورد از موارد آبله میمون در بریتانیا ناشناخته است. برخی از ناظران از اواسط ماه مه شاهد انتقال اجتماعی در منطقه لندن بودند. موارد بیشتری از این ویروس در شمال شرقی و جنوب شرقی انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی گزارش شده‌است.

آبله میمون یک عفونت ویروسی است که یک یا دو هفته پس از قرار گرفتن در معرض آن با تب و سایر علائم غیراختصاصی ظاهر می‌شود و سپس جوش‌هایی ایجاد می‌کند که می‌تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد و معمولاً برطرف می‌شود. موارد در کودکان به احتمال زیاد شدیدتر است.
 
نام موضوع : بیماری آبله میمون دسته : بیماری ها

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,698
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #2
آبله‌میمون انسانی یک بیماری ویروسی است که توسط ویروس آبله‌میمون، یکی از گونه‌های آبله که اکنون ریشه‌کن شده‌است، ایجاد می‌شود. آبله‌میمون معمولاً با علائمی مشابه آبله تظاهر می‌کند، اگرچه معمولاً خفیف‌تر است. با این حال نرخ مرگ و میر در مورد آبله‌میمون هنوز هم بدون درمان فوری ممکن است تا ۱۰٪ باشد.

آبله‌میمون، بیماری بومی غرب و مرکز آفریقا است. قبل از شیوع سال ۲۰۲۲، بریتانیا تنها هفت مورد قبلی آبله‌میمون را ثبت کرده بود، که تمام موارد وارداتی از آفریقا یا کارکنان مراقبت‌های بهداشتی بودند که در درمان آنها شرکت داشتند. سه مورد اول از این قبیل در سال ۲۰۱۸، و پس از آن یک مورد دیگر در سال ۲۰۱۹و سه مورد دیگر در سال ۲۰۲۱ بود. تنها شیوع عمدهٔ آبله‌میمون که در یک کشور غربی قبل از سال ۲۰۲۲ ثبت شد، شیوع آبله‌میمون در غرب میانه در سال ۲۰۰۳ در ایالات متحده بود. با این حال این شیوع انتقال در جامعه را نشان نداد.

آبله‌میمون عمدتاً از طریق تماس نزدیک با افراد عفونی منتقل می‌شود. قبل از شیوع سال ۲۰۲۲، آبله‌میمون به عنوان یک بیماری آمیزشی در نظر گرفته نمی‌شد.
 

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,698
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #3
در اواخر آوریل ۲۰۲۲، مورد یک ساکن بریتانیایی گزارش شد که به لاگوس و ایالت دلتا در نیجریه،در مناطقی که آبله‌میمون به عنوان یک بیماری بومی در نظر گرفته می‌شود، سفر کرد. این فرد در ۲۹ آوریل در حالی که هنوز در نیجریه بود علائم آبله‌میمون، از جمله بثورات پوستی را نشان داد. آنها متعاقباً به بریتانیا پرواز کردند و در ۴ مه رسیدند و در همان روز به بیمارستان مراجعه کردند. عفونت بلافاصله به آبله‌میمون مشکوک شد و فرد در بیمارستان گایز بستری شد و پس از مثبت شدن تست ویروس، قرنطینه شد. آزمایش نمونه‌های سواب بیمار توسط واکنش زنجیره‌ای پلیمراز نشان داد که شیوع این بیماری از تبارشاخه آبله‌میمون‌های آفریقای غربی است که در بین دو نوع شناخته‌شده آبله‌میمون با نرخ مرگ و میر کمتر از یک درصد مرگبارتر است.

رهگیری تماس گستردهٔ افرادی که هم در پرواز بین‌المللی از نیجریه به بریتانیا و هم در داخل کشور پس از ورودشان با این مورد در تماس بودند، انجام شد؛ به تماس‌های احتمالی توصیه شد که از علائم آبله‌میمون آگاه باشند و بلافاصله در صورتی که علائم در عرض ۲۱ روز از رویداد تماس دیده شوند، خود را قرنطینه کنند.[۲۳] سازمان بهداشت جهانی به دنبال این تلاش رهگیری تماس، انتقال بیشتر ویروس در بریتانیا را با خطر «حداقل» در نظر گرفت.

طبق گزارش بهداشت عمومی اسکاتلند رهگیری تماس در پاسخ به این پرونده در تاریخ ۱۴ مه به اسکاتلند گسترش یافت. به «تعداد کمی» از مردم در اسکاتلند به دنبال تماس نزدیک با فردی که در ابتدا گزارش شده بود به این ویروس مبتلا شده‌است، دستور داده شد تا خود را ایزوله کنند، اگرچه خطر کلی برای عموم مردم «بسیار کم» باقی مانده‌است.

دو مورد جدید آبله‌میمون توسط آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا در ۱۲ مه تأیید شد، که هر دو در لندن بودند. این دو نفر با هم در یک خانواده زندگی می‌کردند. با این حال، هیچ ارتباط شناخته‌شده‌ای بین هر یک از آنها و مورد شاخص یا سفر به مناطق بومی وجود نداشت. یکی از موارد جدید در بیمارستان سنت مری بستری شد، در حالی که مورد دیگر با علائم خفیف‌تر گفته شد که در خانه خود ایزوله شده‌است.

چهار مورد دیگر آبله‌میمون در ۱۷ مه تأیید شد، سه مورد از آن در لندن به علاوه یک مورد در شمال شرقی انگلستان که قبلاً به لندن سفر کرده بود.هیچ‌یک از این موارد جدید هیچ سابقهٔ تماس شناخته‌شده‌ای با سه مورد تأیید شده قبلی نداشتند و این نشان می‌دهد که سرایت گسترده‌تر این ویروس در منطقه لندن در حال انجام است. با این حال، آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا اعلام کرد که خطر برای عموم مردم «بسیار کم» باقی مانده‌است.تأیید شد که بیماران مبتلا به عفونت فعال آبله‌میمون در بیمارستان رویال ویکتوریا در نیوکاسل آپون تاین و در بیمارستان رویال فری و بیمارستان گایز در لندن بستری هستند.

در ۲۰ مه، ساجد جاوید گزارش داد که ۱۱ مورد دیگر در بریتانیا تأیید شده‌است که مجموع موارد را در این کشور به بیست می‌رساند. در ۲۰ مه، ساجد جاوید گزارش داد که ۱۱ مورد دیگر در بریتانیا تأیید شده‌است که مجموع موارد را در این کشور به بیست می‌رساند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین