. . .

معرفی بهترین پیست اسکی جهان

تالار گردشگر جهان

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,320
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #1
بهترین پیست های اسکی جهان

  • سه دره (The 3 Valleys)، فرانسه

    آیا اندازه مهم است؟ در مورد اسکی، بله. بیش از نیمی از ده منطقه بزرگ اسکی در جهان، در فرانسه واقع هستند و منطقه «سه دره»، مرکز چندین مکان تفریحی مشهور در جهان از جمله Meribel، Courchevel، Les Menuires و Val Thorens است که بیش از ۶۰۰ کیلومتر مسیر برای اسکی دارد.
  • Montage Deer Valley، در Park City واقع در ایالت یوتا، ایالات متحده

    بعضی از مردم اسکی‌ بازی نمی کنند و این خیلی هم خوب است البته اگر در مکان تفریحی مناسبی باشید. این منطقه فرصت گردش زمستانی بدون اسکی کردن را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌ دهد. این فعالیت ‌ها، شامل پیاده روی در برف، تیوب‌ سواری، اسکیت روی یخ، و اتومبیل‌ رانی در برف (snowmobiling) می‌ باشد. همچنین، پارک المپیک یوتا در این مکان تفریحی به مردم این امکان را می ‌دهد تا بابسلد (bobsled) المپیکی با سرعت بالا را تجربه کنند.
  • لاپلان (La Plagne)، فرانسه

    لاپلان در طی سالیان دراز به خاطر این که جایگاه مناسبی برای مبتدیان بوده، برای خودش شهرتی دست و پا کرده است. از ۱۳۲ پیستی که در لاپلان واقع هستند، ۱۰ تا از آنها سبز و ۷۳ عدد نیز آبی هستند؛ به این معنا که مبتدیان می‌ توانند شیب‌ های مختلف را با هم ترکیب کنند و روی آنها به تمرین بپردازند و سپس به مراحل بعدی و سخت‌ تر بروند. یکی دیگر از موارد جالب در مورد لاپلان، کیفیت مدارس اسکی آن است. که این پارامتر برای اسکی‌بازان مبتدی، بسیار ضروری و حیاتی است.
  • ووگل (Vogel)، اسلوونی

    یکی از بهترین مکان‌های تفریحی اسکی از نظر تنوع در مناظر و نیز پایین بودن هزینه در کشور اسلوونی است. این کشور کوچک که نصف سوییس مساحت دارد، به خاطر تنوع در چشم‌اندازهای رویایی، با نام مستعار «اروپای مینیاتوری» نیز شناخته می‌ شود. ووگل – یکی از مناطق تفریحی اسکی – در پارک ملی Triglav و بالای دریاچه Bohinj واقع است.
  • هینترتاکس (Hintertux)، اتریش

    اسکی‌ بازی فقط مخصوص زمستان نیست. معمولاً ارتفاعات بالای ۲ هزار و ۵۰۰ متر، به‌ ویژه در شب دارای دماهای پایین‌تری هستند و همین، آنها را تبدیل به مکانی ایده‌آل برای اسکی‌بازی در تابستان می‌ نماید. هینترتاکس یکی از یخچال ‌های طبیعی باقی‌مانده‌ ای است که ۳۶۵ روز سال می ‌توان از آن استفاده نمود. این منطقه، تنها ناحیه ‌ای در اتریش است که در تمام طول سال می ‌توان در آنجا به اسکی ‌بازی پرداخت و دارای ۶۰ کیلومتر مسیر اسکی برای بازی در تابستان است.
    نکته های جالب در مورد اسکی:
  • ۸۰ کشور در جهان دارای مسیرهای اسکی ‌بازی هستند.
  • فرانسه، اتریش و ایالات متحده هرکدام نزدیک به ۳ هزار آسانسور اسکی (ski lifts) دارند.
  • واژه «اسکی» از واژه نروژی skíð گرفته شده که به‌معنای «تکه‌چوب» است.
  • دهکده ‌ای در نروژ با نام مورگدال (Morgedal)، به ‌عنوان محل تولد اسکی به‌عنوان یک ورزش شناخته می ‌شود و به نام«مهد ورزش اسکی» مشهور است.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
235

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین