. . .

آموزش بهترین نوع رفتار با فرد دشوار و سخت خانواده

تالار روانشناسی خانواده
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,359
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

شیوه ی درست رفتار با فرد دشوار در خانواده​

بعضی از افراد در خانواده هستند که رفتارشان کمی عجیب و غریب تر از دیگران است و اگر کمی راحت با آن ها رفتار کنید، شاید نتیجه خوبی نگیرید. آن ها معمولاً مهارت های ارتباطی ضعیف تری دارند و شاید در رابطه، شما را آزار دهند.برای اینکه یاد بگیرید با این افراد که سبک ارتباطی سختی دارند، کنار بیایید، نکات عنوان شده در ادامه ی این بخش را مد نظر قرار دهید.

صحبت کردن

خنثی رفتار کنید​

تعامل کردن با دیگران باید در یک محیط خنثی و پر از آرامش باشد. نباید رفتار بیش از حد مثبت یا منفی داشته باشید. سعی کنید یک محیط خنثی را برای او فراهم کنید تا بیش از حد در برابر شما جبهه نگیرد.

روی نکات مثبت تمرکز کنید​

قبل از اینکه با او ملاقات کنید، سعی کنید ویژگی هایی از او را که دوست دارید، به یاد بیاورید. همین باعث می شود که اخلاق بدش را راحت تر تحمل کنید و در نتیجه می توانید با او تعامل بهتری داشته باشید و سطح استرس خودتان هم کاهش پیدا می کند.

از لحاظ ذهنی خودتان را آماده کنید​

اگر ارتباط برقرار کردن با این فرد برایتان سخت است، باید سعی کنید از قبل زمانی که قرار است او را ملاقات کنید را در ذهن تان تجسم کنید. یک الگوی رفتاری مشخص برای خود ایجاد کنید و کاملا از لحاظ ذهنی آماده باشید.
تمرکز

از ضمیر "من" استفاده کنید​

هنگامی که از ضمیر "من" استفاده می کنید، فرد مقابل کمتر در برابر شما جبهه می گیرد . همین باعث می شود که مقاومت زیادی در برابر حرف هایتان نشان ندهد و احتمال دعوا کمتر خواهد شد.

در مکالمه محدودیت ایجاد کنید​

نباید راجع به موضوعاتی صحبت کنید که ممکن است طرف مقابل را ناراحت کند. سعی کنید در مکالمات خود محدود باشید و هر حرفی را به زبان نیاورید زیرا این افراد معمولاً غیر قابل پیش بینی هستند.

به خودتان استراحت بدهید​

اگر احساس می کنید که بحث مستعد رقم زدن اتفاقات منفی شده است و به یک مسیر ناسالم رفته است، سعی کنید یک وقفه داشته باشید، به خودتان استراحت دهید و بحث را متوقف کنید.
خشمگین

نظر آنها را بپرسید​

اغلب افراد دوست دارند نظر بدهند و زمانی که شما از آن ها نظر نمی خواهید، خیلی تدافعی عمل می کنند و دوست دارند به شما حمله ور شوند اما اگر سعی کنید آن ها را در گفتگوی خود دخیل کنید، قطعاً آرامش بیشتری را در آن ها ایجاد خواهد کرد.

صادق باشید​

همیشه این افراد رفتاری دارند که شما را آزار می دهند و هیچ کس به آنها بازخورد نمی دهد. اگر بحث انتقاد کردن، پیش آمد، سعی کنید که انتقاد خود را صادقانه بیان کنید. شاید در وهله اول موثر نباشد اما قطعا فرد مقابل را به فکر فرو می برد.

از بحث های داغ اجتناب کنید​

بحث هایی که مستعد دعوا و دلخوری هستند را اکیدا بین خودتان ممنوع کنید. به عنوان مثال بحث های سیاسی قطعاً منجر به جـ×ر و بحث و دعوا خواهد شد. پس هرگز این بحث ها را به میان نکشید.
عصبانیت

از شرایط پر استرس دوری کنید​

سعی کنید از انجام فعالیت ها و محل هایی که باعث ایجاد رفتار پر استرس در شما می شود؛ به شدت خودداری کنید و نقاط منفی هایت را بر زبان نیاورید تا تنش بین شما و فرد مقابل ایجاد نشود.

متمدنانه رفتار کنید​

باید سعی کنید نگاه منطقی نسبت به مسائل استراتژیک داشته باشید و از احساساتی شدن اجتناب کنید، زیرا قطعاً احتمال جـ×ر و بحث را افزایش می دهد.

قبل از حرف زدن خوب فکر کنید​

باید سعی کنید هر پاسخ را هوشمندانه به زبان بیاورید. قطعاً که این افراد اعصاب شما را به هم می ریزند و جریان را به سمتی پیش می برند که شما با آن ها بحث و دعوا کنید اما اگر سعی کنید هر حرف و هر کاری را با هدف انجام دهید؛ قطعاً نتیجه بهتری خواهید گرفت.
 
  • قلب شکسته
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
240

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین