. . .

نقد و بررسی بهترین سریال های کره ای | ۳۰ سریال جذاب همراه با خلاصه داستان و امتیاز IMDB

تالار سینما و تئاتر

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,485
امتیازها
478

  • #21
همچو پروانه


۱۰- سریال Navillera

سریال همچو پروانه

  • ژانر: درام
  • بازیگران: این هواان پارک، سونگ کانگ، مون هی نا
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Navillera در IMDB: ۸.۸
خلاصه داستان: همچو پروانه فصه شیم دئوک چول، یک پستچی بازنشسته هفتادساله است که تصمیم می‌گیرد که رؤیایی زندگی‌اش، یعنی یادگیری باله را دنبال کند. خانواده او مخالف‌اند. از طرفی لی چای روک ۲۳ ساله، پس آزمودن ورزش‌های مختلف به باله علاقه‌مند شده ولی از نظر مالی شرایط بسیار بدی دارد به‌طوری‌که می‌خواهد باله را کنار بگذارد. در همین زمان این دو نفر با یکدیگر آشنا می‌شوند و مسیر زندگی دیگری را تغییر می‌دهند.
اگر درامی شیرین و خانوادگی، می‌خواهید باید این درام را تماشا کنید. همچو پروانه یک درام بی‌ریاست. داستان الهام‌بخش این درام دو نفر در دو مقطع متفاوت از زندگی‌شان که به‌دنبال رؤیاهایشان هستند را دنبال می‌کند. شیم دئوک چول چنان به هدف خودش باور دارد که بدل به سمبلی الهام‌بخش برای همه افرادی می‌شود که خیال می‌کنند سن یا موقعیت اجتماعی مانع رسیدن به رؤیاهایشان است.

همچو پروانه بیشتر با مسائل سالمندی دست‌وپنجه نرم می‌کند. خواه خودتان سالمند باشید خواه سالمندانی در اطرافتان باشند، ترس‌های دوران سالمندی مانند ابتلا به آلزایمر، بخش جدانشدنی زندگی‌تان می‌شود. دئوک کول از همان ابتدا ما را با خود همراه می‌کند. او یک پدربزرگ دوست‌داشتنی است و ما ازطریق او می‌توانیم ترس‌ها و احساسات افراد مسن را درک کنیم. همه ما قرار است روزی این مسیر را طی کنیم اما افراد کمی هستند که از پستی‌وبلندی‌های سالمندی آگاه‌اند.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,485
امتیازها
478

  • #22
آجوشی من




۹- سریال My Mister

سریال آجوشی من

  • ژانر: درام، خانوادگیف
  • بازیگران: سون کیون لی، جی یون لی، جی آه لی
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات My Mister در IMDB: ۹.۱
خلاصه داستان: این درام داستان یک زن جوان و سه مرد میان‌سال قوی که فشارهای زیادی در زندگیشان دارند را روایت می‌کند. لی جی آن، زن جوان فقیری است که بدهکاری‌های بسیاری دارد. او همچنین از مادربزرگ بیمار و پیرش پرستاری می‌کند و یک شغلی موقت دارد. به همین دلایل او هیچ فرصت شغلی‌ای را رد نمی‌کند. در همین راستا شغلی به او پیشنهاد می‌شود که موجب آشنایی او با پارک دونگ هون می‌شود. مردی که بیست سال از او بزرگ‌تر است و مشکلاتی به‌مراتب سخت‌تر از او دارد.
آیا عشق سن‌وسال می‌شناسد؟ در تمام دنیا دیدن روابطی که اختلاف سنی زیادی در آن است برای مردم جامعه شوکه کننده است و خیلی وقت‌ها حتی پذیرفته شده نیست. این درام با داستان انسانی به بیان تفاوت‌های زندگی عاشقانه مردم می‌پردازد. از نکات مثبت آن می‌توان به‌واقع گرایی، احساسات پرشور و عمیق شخصیت‌های زنده و باورپذیر آن اشاره کرد. اما باید مراقب باشید. این درام شباهت چندانی به اکثر سریال‌های کره‌ای که پر از موسیقی، شادی و روابط عاشقانه هستند ندارد بلکه حتی کمی غمگین و افسرده کننده است و بیشتر از آنکه عشق بین یک زوج را نشان دهد، داستانی زیبا درباره روابط انسانی است.

نحوه فیلم‌برداری سریال آجوشی من بسیار هوشمندانه است. زیرا لنز دوربین و نورپردازی محیط طوری تنظیم شده‌اند تا فضا از نظر جوی تاریک‌تر از آنچه که است نشان داده شود تا کمی بر اندوه سریال افزوده شود.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,485
امتیازها
478

  • #23
وینچنزو


۸- سریال Vincenzo

سریال وینچنزو

  • ژانر: کمدی، جنایی، درام
  • بازیگران: سونگ جونگ کی، جئون یئو بین، تاسیئون
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰ قسمت (یک فصل)، یک قسمت ویژه
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Vincenzo در IMDB: ۸.۵
خلاصه داستان: داستان با بازگشت ویجنزو به سرزمین مادری‌اش آغاز می‌شود. او که عضو یک مافیایی ایتالیایی با همین نام است برای پیداکردن گنج به کره برمی‌گردد. اما بعد از اینکه پایش به کره می‌رسد، نیتش تغییر می‌کند و برای مبارزه با گروه بابل آماده می‌شود.
درام تلخ و دلپذیر دیگری که شبکه نتفلیکس آن را ارائه کرده است. وینچنزو طرح بسیار جذابی دارد. شخصیت‌پردازی قوی این سریال از همان ابتدا مشخص است. شخصیت اصلی داستان از همان ابتدا بسیار متفکر و باهوش نشان داده می‌شود. علاوه‌بر این مجموعه‌ای از دیالوگ‌های فوق‌العاده در این سریال وجود دارد که با صرف زمان کافی به‌خوبی پرداخته شده‌اند و شخصیت‌ها را عمیق می‌کنند و آن‌ها را برجسته می‌سازند. از موسیقی کلاسیک و اپرا به‌خوبی استفاده شده. این کی-دراما گاها شامل قسمت‌هایی است که بیش از اندازه طولانی شده‌اند اما کارگردان به‌خوبی از زمان طولانی به نفع داستان استفاده کرده و حتی وقتی سرعت سریال کم شده با فیلم‌برداری نفس‌گیری آن را جبران می‌سازد.

وینچنزو یکی از بهترین نقش‌های حرفه‌ای جونگ کی شناخته می‌شود. شخصیتی زیرک و حیله‌گر که به‌دنبال انتقام‌جویی است و هرگز از پا نمی‌افتد. مثل اکثر سریال‌های کره‌ای این درام هم روی یک مفهوم اجتماعی که نیازمند رشد است، تمرکز کرده و چند ژانر مختلف را دنبال می‌کند و در بین ژانرهای کمدی و هیجان‌انگیزی در رفت‌وآمد است.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,485
امتیازها
478

  • #24

- سریال Itaewon Class

سریال کلاس ایته وون

  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: پارک سئو جون، کیم دا-می، یو جائه میونگ
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Itaewon Class در IMDB: ۸.۲
خلاصه داستان:کلاس ایته وون سریالی است که باعث می‌شود بسیاری از جوانان احساس کنند در جهان رقابتی و نظام سرمایه‌داری درک شده و شنیده می‌شوند. داستان درباره گروهی از آدم‌های طرد شده از اجتماع است که گرد هم می‌آیند تا یک غول تجاری استثمارگر را سرنگون کنند.
درام‌های کره‌ای بی‌شماری وجود دارند که استاندارهای معمول کی‌دراما را شکسته و به ژانرهای مختلفی مانند جنایی و اکشن را نیز سر می‌زنند. این درام نیز براساس وبتونی با همین نام ساخته شده است؛ لذا شخصیت‌های آن منحصربه‌فردند و از عمق و پیچیدگی کافی برخوردار هستند. کلاس ایته وون، سرعت و جذابیت خود را در طول اجرا را پیوسته حفظ می‌کند و از پایان‌بندی خوبی برخوردار است. یکی از دلایل تماشایی بودن این درام، بازی پارک سو جون است که بازیگر سرشناس و محبوبی است. این درام بسیار انگیزشی و الهام‌بخش است و درباره مفهوم‌های عدم تعادل قدرت، نابرابری‌های طبقاتی، نژادپرستی و مسائل تراجنسیتی صحبت می‌کند.

شخصیت‌های سریال همگی در تلاش‌اند که ارزش‌های زندگی خودشان را به جامعه ثابت کنند. این درام زمینه‌های فکری جدیدی برای بینندگانش ایجاد می‌کند و بر دیدگاه بینندگان بر مسائل گفته شده و فلسفه تغییر در زندگی تاکید به‌سزایی دارد. مثل اکثر سریال‌های کره‌ای بر یک ناهنجاری اجتماعی تاکید دارد و آن جنبه‌های تاریک و فسادآمیز دنیای تجارت است. کلاس ایته وون یک سریال هنجارشکن، عاشقانه و یک تفسیر اجتماعی عمیق است. این درام فراتر از داستان‌های معمولی می‌خواهد تبعیض علیه محکومان سابق و افرادی با نژادها و تمایلات ج×ن×س×ی خاص را برجسته کند.


 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,485
امتیازها
478

  • #25
پسران برتر از گل


۶- سریال Boys Over Flowers

سریال پسران برتر از گل

  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • بازیگران: کو هی سونو لی مین هو کیم هیون جونگ
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۵ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Boys Over Flowers در IMDB: ۷.۹
خلاصه داستان: این سریال که در زمان پخش خودش در صدر فهرست محبوب‌ترین‌ها در سطح بین‌الملل بود، درباره دختری به نام گئوم جان دی، از طبقه کارگر است که به‌طور اتفاقی درگیر مردان جوان ثروتمند دبیرستانش می‌شود. گئوم جان دی درست زمان خودکشی یک دانش‌آموز دبیرستانی سر می‌رسد و جان او را نجات می‌دهد. برای تشکر از این عمل قهرمانانه به او بورسیه همان دبیرستان را اعطا می‌کنند اما آن دبیرستان برای طبقه ثروتمند جامعه است و جان دی وصله ناجور حساب می‌شود. چهار پسر برتر این دبیرستان هرکدام به‌نوعی با جان دی درگیر می‌شوند و سعی می‌کنند از او مراقبت کنند.
آیا این درام قدیمی ارزش تماشا کردن دارد؟ صدالبته. هر شخصیت در این درام داستانی دارد و مهم نیست نقششان چقدر کوتاه یا بلند باشد، همه آن‌ها شخصیت‌پردازی عمیقی دارند. بازیگران بسیار درخشانند. چنان به‌خوبی نقششان را بازی می‌کنند و با کاراکتر یکی شده‌اند و به آن شخصیت بدل شده‌اند که گاهی فراموش می‌کنیم که در حال تماشای یک سریال هستیم. درام پسران برتر از گل، به طرز شگفت‌انگیزی معنای واقعی دوستی، فداکاری، عشق بی‌قیدوشرط و مبارزه با مشکلات را بیان می‌کند. این درام در زمان پخشش بسیار آوانگارد بود. موسیقی بخش جدانشدنی و تحسین‌برانگیز آن است.

حضور لی مین هو یکی از مهم‌ترین چیزهای است که نمایش را حفظ می‌کند و درام را تازه نگه می‌دارد. این درام یکی از عاشقانه‌ترین درام‌های کره‌ای است و می‌توان آن را بسیار نمادین و افسانه‌ای نامید. گرچه که مفهومی مشابه دیگر درام ها دارد و بعد از آن اقتباس‌های بسیار زیادی از رویش صورت گرفت اما در زمان پخش در نوع خودش یکتا و بی‌رقیب بود.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,485
امتیازها
478

  • #26
خانه شیرین


۵- سریال Sweet Home

سریال خانه شیرین

  • ژانر: درام، فانتزی، ترسناک، هیجان‌انگیز
  • بازیگران: سونگ کانگ، لی جین ووک، لی سی یونگ
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Sweet Home در IMDB: ۷.۴
خلاصه داستان: چا هیون سو، پسرک جوانی است که با مشکلات خانوادگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. درست اندکی بعد از اینکه به یک آپارتمان جدید نقل‌مکان می‌کند، سروکله هیولاهای عجیبی پیدا می‌شود که درصدد از بین بردن بشریت هستند. حالا هیون سو و اهالی ساختمان جدیدش، در ساختمان گیر افتاده‌اند و مجبورند برای بقا به یکدیگر بپیوندند و دربرابر هیولاها بجنگند.
خانه شیرین سریالی براساس یکی از پر طرف‌دارترین وبتون‌های موجود (کمیک دیجیتال) با همین نام است. داستان این سریال اقتباسی، درباره ساکنان یک آپارتمان قدیمی است که بعد از یک حمله آخرالزمانی، هرکدام به‌نوعی برای بقا می‌جنگند. اولین نکته‌ای که باید بدانید آن است که نباید انتظار داشته باشید مانند نسخه وبتونش عالی و همه‌فن‌حریف باشد. وقتی پای اقتباس در میان است، مخاطبان آرزو دارند که همه چیز به‌گونه‌ای چیده شود که همچنان که منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز است، در قلمروی آشنای اثری که فیلم از آن اقتباس شده بماند. اما این انتظار در ژانر وحشت کمی سخت و دور از دسترس است.

این درام کره‌ای که بخش زیادی از عنصر وحشتش را مدیون استفاده زیاد از خون است، کمی با نسخه وبتون آن تفاوت دارد. خانه شیرین، سریال کاملی است اما قطعاً اگر با نسخه وبتون مقایسه‌اش کنیم ایراداتی جزئی و کلی زیادی می‌توانیم در آن پیدا کنیم. بنابراین بهتر است این درام را نه یک اقتباس وفادارانه، بلکه اقتباس آزاد بدانیم.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,485
امتیازها
478

  • #27
کاراکتر اصلی در سریال مهم نیست خوب نباشی


۴- سریال It's Okay to Not Be Okay

سریال اشکالی ندارد روبه راه نباشی

  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • بازیگران: کیم سو هیون، سئو یه جی، اوه جونگ سه
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات It's Okay to Not Be Okay در IMDB: ۸.۷
خلاصه داستان: اشکالی ندارد رو به‌ راه نباشی، یک عاشقانه شفابخش است. این درام قصه یک کارمند بهداشتی به نام مون گنگ ته که در بیمارستان روانی است را روایت می‌کند. سال‌ها کار در این مرکز به او آسیب‌های عاطفی بسیاری وارد کرده. اما سرنوشت او را با یک نویسنده با اختلال شخصیت ضد اجتماع آشنا می‌کند و آن‌ها عاشق یکدیگر می‌شوند. گنگ ته از برادر اوتیسمی خود مراقبت کرده و همه زندگی خود را فدای او می‌کند. ولی کو مون یانگ مانند طوفان، به زندگی او می‌زند و همه چیز را عوض می‌کند.
عجیب است اما در گذشته اهمیت به سلامت روان، به‌عنوان یک تابو در کره جنوبی در نظر گرفته می‌شده است. سریال اشکالی ندارد خوب نباشی، یک درام خوب اما تیره‌وتار است که به بررسی مشکلات پیش روی افراد مبتلا به تروما و بیماری‌های روانی می‌پردازد. تماشای این سریال اصلاً آسان نیست چراکه مسائل و مشکلات بسیاری برای گشودن، تعصبات درونی زیادی برای کنار گذاشتن و احساسات زیادی برای واکاوی در این سریال وجود دارد. بنابراین اگر به‌دنبال یک درام شاد و سرخوش هستید که فقط سرگرمتان کند، این مورد اصلاً مناسبتان نیست.

اما اگر مایلید تجربیات جدیدی را درک کنید، حتماً این سریال را تماشا کنید. زیرا جذابیت‌های ناگفتنی زیادی درباره این سریال وجود دارد. سفرهای شخصیت‌ها به‌طور قابل‌توجهی رضایت‌بخش است. چنان با جزئیات به تغییر کاراکترها پرداخته می‌شود که پیشرفت و رشد شخصی‌شان عمیقاً احساس می‌شود. به‌علاوه، بازی اوه جونگ سه به‌عنوان یک شخصیت اوتیسمی، واقعاً تحسین‌برانگیز است.


 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,485
امتیازها
478

  • #28
گوبلین




۳- سریال Goblin (Guardian: The Lonely and Great God)

سریال گابلین

  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی، عاشقانه
  • بازیگران: گونگ یو، کیم گو یون، لی دونگ ووک
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Goblin در IMDB: ۸.۶
خلاصه داستان: کیم شین یک ژنرال نظامی برجسته اهل گوریو است. او پس از نبردی قهرمانانه به‌جای دریافت احترام و افتخار، به‌عنوان یک خائن به کشور کشته می‌شود. پس از مرگ نیز خدایان به او خشم می‌گیرند. او به جاودانگی و دیدن مرگ همه کسانی که دوستشان دارد، محکوم می‌شود. همچنین او به یک گوبلین (یک موجود خیالی) تبدیل می‌شود که مجبور است از افراد خاصی، دربرابر سختی‌های زندگی‌شان مراقبت و محافظت کند. او مردی غمگین اما آرام است که در جستجوی پیشگویی که به سرنوشت غم‌انگیزاش پایان ببخشد، می‌گردد.
اغلب افراد در سراسر کره زمین تفاوت بین کره جنوبی و شمالی را نمی‌دانند و اگر با کسی از اهالی کره برخورد کنند مجبورند از او بپرسند که اهل کره خوب هستی یا کره بد؟ بنابراین قطعاً سریالی با روایت دلپذیر درباره سبک زندگی کره شمالی که زندانی غیرقابل‌نفوذ است و بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو کشور، بسیار جالب به نظر می‌رسد. اما نه‌تنها چهره و ژنتیک اهالی این دو کشور، بلکه بنا به‌گفته سریال بخش زیادی از فرهنگ و سبک زندگی این دو کشور شبیه یکدیگر است.

علاوه‌بر این، فیلمبرداری و موسیقی جذاب سریال گابلین بسیار چشمگیر است. داستان عاشقانه بسیار زیبایی هم دارد. زوج اصلی سریال با وجود تبار جداافتاده و آینده محکوم به فنایشان، وارد یک رابطه ممنوعه می‌شوند. سریال همان قدر که عشق زیبایی را به نمایش می‌گذارد، اکشن و درام دلخراشی را هم نشان می‌دهد که باعث می‌شود کمی اشک بریزید. بهترین نکته درباره این سریال آن است که این سریال در رده سریال‌های خانوادگی کره‌ای حساب می‌شود و مناسب تماشای خانوادگی است.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,485
امتیازها
478

  • #29
سقوط آزاد عشق


۲- سریال Crash Landing on You

سریال سقوط آزاد عشق

  • ژانر: ماجراجویی، کمدی، عاشقانه
  • بازیگران: هیون بین، سون یه جین، سئو جی هی
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)، به همراه سه قسمت ویژه
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Crash Landing on You در IMDB: ۸.۷
خلاصه داستان: سه ری یک تاجر موفق لباس و مد، در کره جنوبی است. یک روز هنگامی که پاراگلایدر جدید شرکتش را تست می‌کند، دچار حادثه شده و کنترل پرواز را از دست می‌هد و سپس سقوط می‌کند. وقتی به هوش می‌آید متوجه می‌شود که چترش، در شاخه یک درخت گیرک رده و در یک منطقه ممنوعه، در کره جنوبی فرود آمده. وقتی سه ری از درخت پایین می‌افتد، یکراست در آغوش کاپیتان ری جونگ فرود میاید. کاپیتان جونگ به سه ری پناه می‌دهد و سعی می‌کند او را به کشورش برگرداند. اما سرنوشت طور دیگری رقم می‌خورد.
اغلب افراد در سراسر کره زمین تفاوت بین کره جنوبی و شمالی را نمی‌دانند و اگر با کسی از اهالی کره برخورد کنند، مجبورند از او بپرسند که اهل کره خوب هستی یا کره بد؟ بنابراین قطعاً سریالی با روایت دلپذیر، درباره سبک زندگی کره شمالی (که البته زندانی غیرقابل‌نفوذ است) و بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو کشور، بسیار جالب به نظر می‌رسد. اما نه‌تنها زبان، چهره و ژنتیک اهالی این دو کشور، بلکه بنا به‌گفته سریال بخش زیادی از خرده فرهنگ و سبک زندگی این دو کشور نیز شبیه یکدیگر و کمی شبیه باقی کشورهای آسیایی است. تاکید به احترام به والدین باحوصله و بسیار عمیق در این سریال توضیح داده شده.

علاوه‌بر این، تولید و تصویرسازی و موسیقی این سریال بسیار چشمگیر است. داستان عاشقانه آن نیز بسیار رمنس تمیز و زیبایی است. زوج اصلی سریال با وجود تبار جداافتاده و آینده محکوم به فنایشان، وارد یک رابطه ممنوعه می‌شوند و عشق زیبایی را درکنار اکشن و درامی دلخراش که اشکتان را در می‌آورد، به نمایش می‌گذارند. بهترین نکته درباره این سریال آن است که این سریال در رده سریال‌های خانوادگی کره‌ای حساب می‌شود و مناسب تماشای خانوادگی است.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,485
امتیازها
478

  • #30
بازی مرکب


۱- سریال Squid Game

سریال بازی مرکب

  • ژانر: اکشن، درام، معمایی، هیجان‌انگیز
  • بازیگران: لی جونگ جائه، پارک هه سو، وی ها جون
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Squid Game در IMDB: ۸.۱
خلاصه داستان: داستان این سریال درباره زندگی ۴۵۶ نفر بدهکار از سنین و اقشار مختلف جامعه است که به یک بازی مرموز دعوت می‌شوند. جایزه بازی، مبلغ هنگفتی است و می‌تواند زندگی هر کس را ازاین‌رو به آن رو کند. اما بازی‌ها آن‌طور که باید کودکانه و ساده نیستند و بهای بازی، جان اشخاص است.
شاید بتوان بازی مرکب را تنها سریال این فهرست که دانست که هیچ نیازی به معرفی شدن ندارد. سریال بازی مرکب به‌محض ظهور توجه جهانی را به خود جلب کرد. داستان رقابت بی‌رحمانه‌ی بازی مرکب برای دستیابی به ثروتی عظیم بر کسی پوشیده نیست. این سریال ازطریق بازی‌های کودکانه اما فوق‌العاده موشکافانه و رشد شخصیت‌ها، به دقت به مسائل طبقاتی و نقش مردم و دولت در آن می‌پردازد.

بازی مرکب در خلال بررسی تأثیرات نابرابری اجتماعی، استیصال افراد ستم‌دیده از ناتوانی در شکستن این فاصله طبقاتی را بازگو می‌کند و این مهم که شرکت‌کنندگان حاضرند به معنای واقعی کلمه تا سرحد مرگ، برای پول بجنگند را بیان می‌کند. بازی مرکب به‌سرعت خشونتش را در قسمت اول فاش می‌کند و به نظر من یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های این سریال همین خشونت افسارگسیخته آن است.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
12

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین