. . .

پزشکی بهترین دارو برای تقویت حافظه کوتاه‌مدت چیست

تالار داروشناسی

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
حافظه کوتاه‌مدت شما جایی است که شما به‌طور موقت معمولاً ۱۵ تا ۳۰ ثانیه، کمی اطلاعات در آن ذخیره می‌کنید. شما از حافظه کوتاه‌مدت خود برای انجام کارهایی نظیر ذخیره کردن موقت یک شماره تلفن استفاده می‌کنید تا زمانی که بتوانید آن را بنویسید یا برای یادآوری ماجرا بخواهید آن را در مکالمه‌ای بکار ببرید.

این نوع اطلاعات سریع ناپدید می‌شوند مگر اینکه نکته‌ای برای آن داشته باشید. حافظه کوتاه‌مدت شما همانند یک فیلتر عمل می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چه چیزی ارزش حفظ کردن دارد و چه چیزی باید از بین برود. واضح است که نیازی ندارید جزئیات هر چیزی را که تابه‌حال برای شما اتفاق افتاده است به خاطر بسپارید. این توانایی برای از بین بردن اطلاعات بی‌فایده، مغز شما را از غرق شدن در اندیشه نجات می‌دهد.

وقتی نام فردی را فراموش می‌کنید یا نمی‌توانید به خاطر بیاورید که نهار چه غذایی خورده‌اید بسیار ناامیدکننده است. تابه‌حال شده وارد اتاقی از خانه شوید اما به یاد نیاورید که چه‌کاری در این اتاق داشته‌اید؟ یا وارد فروشگاهی می‌شوید و خرید می‌کنید بدون اینکه به خاطر بیاورید که برای خرید چه چیزی وارد فروشگاه شده‌اید.

این موارد علائم ضعف حافظه کوتاه‌مدت را بیان می‌کنند. درواقع حواس‌پرتی، عدم تمرکز و ضعیف بودن عضله حافظه می‌توانند علل ضعف حافظه کوتاه‌مدت باشند. مطمئناً وقتی‌که پای سن به میان می‌آید این مسئله حادتر می‌شود اما افرادی که با این مشکل مواجه هستند در هر سنی با فراموشی مبارزه می‌کنند.
 

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #2
اما بهترین دارو برای تقویت حافظه کوتاه‌مدت چیست؟ خبر خوب این است که محققان روش‌های ساده‌ای را برای بهبود و درمان حافظه کوتاه‌مدت و حتی تقویت حافظه کودکان دبستانی پیدا کرده‌اند.

سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

علل ضعف حافظه کوتاه‌مدت
راهنمایی‌هایی برای درمان حافظه کوتاه‌مدت
بازی تقویت حافظه کوتاه‌مدت

بسیاری از مردم در مورد کاهش حافظه و مهارت تفکر خود نگران هستند. اما چه چیزی باعث می‌شود که بعضی افراد در طول زمان حافظه خود را از دست بدهند درحالی‌که دیگران از حافظه خوبی برخوردارند؟ اگرچه ژن‌ها در چگونگی حافظه کوتاه‌مدت ما نقش دارند اما انتخاب شیوه زندگی در حفظ حافظه بسیار مؤثر خواهد بود.
 

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #3
زمانی که فردی از دست رفتن حافظه کوتاه‌مدت خود را تجربه می‌کند او می‌تواند اتفاقات مربوط به ۲۰ سال قبل را به یاد بیاورد اما از یادآوری جزییات دقیق مربوط به ۲۰ دقیقه پیش عاجز است. روش‌های درمان حافظه کوتاه‌مدت به عواملی که سبب آسیب آن شده است بستگی دارد. در ادامه چند مورد از علل ضعف حافظه کوتاه‌مدت بیان می‌شود:

۱.آنوریسم مغزی ممکن است سبب از دست رفتن حافظه کوتاه‌مدت و همچنین از دست رفتن حافظه بلندمدت شود. طبق تحقیقات صورت گرفته توسط بنیاد آنوریسم مغز(BAF) آنوریسم از لکه‌های برافروخته‌ای که بروی دیواره شریان‌های مغز ایجادشده، ناشی می‌شود. آنوریسمهای مغزی همیشه پاره نمی‌شود اما زمانی که فعال شوند می‌توانند سبب خونریزی در محفظه اطراف مغز شوند. استخری از لکه‌های خون فشار بر مغز را افزایش می‌دهد و می‌تواند سبب تحریک، آسیب رساندن و یا نابودی سلول‌های مغزی شود. ممکن است مشکلاتی را در عملکرد جسمی و توانایی ذهنی به وجود آورد. در ۳۰ درصد از موارد آنوریسم مغزی مشکلات حافظه با گذشت زمان برطرف شده است اما بهبود ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

۲.تومور مغزی ممکن است حافظه را تحت تأثیر قرار دهد. طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه مشخص‌شده است که درمان سرطان، صدمات روحی یا آسیب مغزی، عفونت‌های مغزی و سکته مغزی ممکن است سبب از دست رفتن حافظه کوتاه‌مدت و یا علل ضعف حافظه کوتاه‌مدت باشند. کمبود اکسیژن به مغز می‌تواند حافظه کوتاه‌مدت را تحت تأثیر قرار دهد.

۳.سوءمصرف الکل و مواد مخدر، ترس و اضطراب و دیگر صدمات روحی به مغز می‌توانند بر حافظه کوتاه‌مدت تأثیر گذاشته و علل ضعف حافظه کوتاه‌مدت باشند.

۴.شرایط پزشکی مانند تشنج، صرع، جراحی بایپس قلبی و افسردگی می‌توانند علل ضعف حافظه کوتاه‌مدت باشند. یکی از علائم زوال عقل کاهش حافظه کوتاه‌مدت است.

۵.فردی که قربانی یک جرم خشونت‌آمیز شده‌اند یا تصادف کرده و یا شاهد حادثه‌ای بوده است، ممکن است حافظه کوتاه‌مدت او تحت تأثیر قرارگرفته و ضعیف شود.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
216
پاسخ‌ها
5
بازدیدها
221

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین