. . .

بحث و گفتگو برترین فیلم‌های تاریخ سینما

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,689
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1

1. یک دور دیگر (Another Round)​

فیلم یک دور دیگر

سال تولید: ۲۰۲۰
«یک دور دیگر» فیلمی است درباره زندگی، عشق و جوانی. البته همه این مفاهیم عمیق در داستان مردی مطرح می‌شوند که با بحران میان‌سالی روبه‌روست.
فیلم درباره معلمی میان‌سال است که رخوت روی زندگی‌اش سایه انداخته. او و جمعی از دوستانش تصمیم می‌گیرند بنا به نتیجه تحقیقی علمی، روزانه مقدار مشخصی الکل مصرف کنند تا شورِ رفته از زندگی را بازگردانند. اما این تصمیم تبعاتی دارد که منجر به رسیدن به حس‌وحال تازه‌ای در شخصیت نخست فیلم می‌شود. این اثر درخشان را ببینید. پشیمان نخواهید شد.

2.کدا (CODA)​

فیلم کدا

کدا داستان دختری معمولی است که در خانواده‌ای با اعضای ناشنوا زندگی می‌کند. زندگی برای این دختر جوان چندان ساده نیست و زمانی که باید میان ماندن پیش خانواده و رفتن دنبال عشق و استعدادش یعنی موسیقی یکی را انتخاب کند، دشوارتر هم می‌شود. داستان این فیلم امیدبخش و پر از درس‌های جالب برای بهتر زندگی‌کردن است و در سال ۲۰۲۲، اسکار بهترین فیلم را هم به خود اختصاص داد.

3. سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)​

فیلم سه بیلبورد در خارج از ابینگ میزوری

سال تولید: ۲۰۱۷
به دختری ت×جـ×ـا×و×ز× می‌شود و به قتل می‌رسد، اما پلیس در پیگیری این پرونده دلخراش کوتاهی می‌کند. مادر مقتول دست از تلاش برای کشف جنایت نمی‌کشد و به روش خودش وارد بازی می‌شود. او ۳ بیلبورد اجاره و با نوشتن جملاتی تأمل‌برانگیز توجه عموم را به مسئله قتل دخترش جلب می‌کند.
این انتخاب زن را وارد چالش‌هایی دیدنی می‌کند. بازی فرانسیس مک‌دورماند در نقش مادر عالی و درجه‌یک است و شخصیت‌های دیگر داستان هم ماجراهایی جذاب دارند، مثل یکی از افسران پلیس با بازی خوب وودی هرلسون.

4. پنجره پشتی (Rear Window)​

پنجره عقبی یکی از بهترین فیلم های دنیا

سال تولید: ۱۹۵۴
«پنجره پشتی» که به‌نظر بسیاری از منتقدان، بهترین فیلم هیچکاک است، بارها در فرهنگ عامیانه مورداشاره قرار گرفته است. این فیلم به‌خاطر ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی چشمگیرش در مؤسسه‌ ملی فیلم آمریکا ثبت شده است.

5. ماتریکس (Matrix)​

فیلم ماتریکس

سال تولید: ۱۹۹۹
این ساخته‌ٔ واچوفسکی‌ها، به‌شکلی گسترده به‌ عنوان یکی از بهترین فیلم‌های علمی‌-تخیلی مورد تشویق قرار گرفته است. این فیلم به‌ شدت ژانر علمی‌-تخیلی را تحت‌تأثیر قرار داد و با صحنه‌های معروف «شلیک گوله‌اش»، استانداردهای تازه‌ای در زمینه‌ٔ مبارزه در فیلم‌های اکشن خلق کرد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین