. . .

آموزش با ترفندهایی ساده مبلمان خانه را نو کنید!

تالار دکوراسیون داخلی

PishOoO

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
314
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-21
آخرین بازدید
موضوعات
113
نوشته‌ها
834
راه‌حل‌ها
64
پسندها
3,007
امتیازها
591

  • #1
آیا مبلتان دیگر جلوه سابق را ندارد و کمی قدیمی به نظر می‌رسد؟ این صرفا دلیل نمی‌شود که به‌ فکر خریدن مبل تازه بیفتید. راهکارهای متعددی برای نو کردن مبل کهنه وجود دارد. شما می‌توانید این راهکارها را جایگزین کارهایی مثل خرید مبل جدید کنید.

تعویض روکش مبل​

اگر احساس می‌کنید رنگ‌ و روی مبل رفته است، دو راهکار پیش رو خواهید داشت: رنگ‌کردن روکش بالشتک‌ها یا عوض‌کردن روکش‌ها

رنگ‌کردن روکش بالشتک‌ها​

رنگ کردن روکش پارچه‌ای

برای نو کردن مبل کهنه به این روش، به رنگ گچی و کمی چسب کاغذی نیاز پیدا می‌کنید. رنگ را در آب حل کنید تا محلول شفاف و روشنی درست شود. قسمت‌هایی را که به رنگ نیاز ندارند، با چسب کاغذی بپوشانید. سپس، با برس ظریفی به‌دقت نقاط موردنظر را رنگ کنید. در پایان، چسب‌ها را جدا کنید و با درجه‌حرارت کم سشوار، قسمت‌های رنگ‌خورده را خشک کنید.

untitled-3_kyqg.png

رنگ کردن روکش چرمی

برای رنگ‌کردن روکش‌های چرمی، به رنگ اکریلیک چرم و برسی با سریِ زبر نیاز پیدا می‌کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیاز است سه لایه رنگ اکریلیک روی روکش چرمی بزنید. با اتمام هر لایه رنگ، ۴۵ دقیقه صبر کنید و سپس لایه بعدی را بزنید. بعد از آنکه هر سه لایه رنگ را زدید، به‌مدت یک‌شبانه‌روز از نشستن روی مبل خودداری کنید و اجازه دهید خشک شود.

عوض‌کردن روکش‌ها​

اگر زمان و حوصله کافی برای رنگ‌زدن روکش را ندارید، می‌توانید روکش‌های جدید سفارش بدهید یا آنکه خودتان روکش جدید بدوزید. البته اگر این کار را به کارگاه‌های مخصوص بسپرید، بهتر است؛ چراکه نتیجه نهایی کار آن‌ها، به‌خاطر دستگاه‌ها و تجهیزاتی که دارند، بهتر و مطمئن‌تر خواهد بود.
 

PishOoO

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
314
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-21
آخرین بازدید
موضوعات
113
نوشته‌ها
834
راه‌حل‌ها
64
پسندها
3,007
امتیازها
591

  • #2

خرید کوسن‌های جدید​

با خریدن چند کوسن جدید، ظاهر جدیدی به مبل خود ببخشید. از آن‌جایی که هزینه کمی صرف خرید کوسن‌های جدید می‌کنید، انتخاب ایدئالی برای نو کردن مبل کهنه خواهد بود. حتی برای کمترکردن این هزینه می‌توانید به‌جای سفارش‌دادن کوسن با طرح و رنگ دلخواه، از محصولات موجود در بازار استفاده کنید.
untitled-3_dbdx.png



تعویض پایه‌های مبل​

  • با این کار، مبلتان ظاهر کاملا تازه‌ای پیدا می‌کند. پایه‌های مبل در انواع‌ و اقسام مدل‌ها و شکل‌های مختلف عرضه می‌شوند. به‌هنگام تعویض پایه‌ها، از این فرصت برای تنظیم ارتفاع مبل استفاده کنید.
  • اگر پایه‌های مبل قابلیت تعویض نداشتند، برای نو کردن مبل کهنه می‌توانید پایه‌ها را رنگ بزنید. توصیه می‌شود برای این منظور از رنگ گچی استفاده کنید.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
83

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین