. . .

روان شناسی با این آدم ها هیچ وقت سفر نرو!

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,359
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

افرادی که سفر رفتن با آنها اشتباه و غلطه

سفر یکی از اصلی ترین و بهترین راه ها برای گریختن از هیاهوی دنیای امروزی و همه دغدغه ها و مشکلات است. در مسافرت چند روزی را با آرامش و فارغ از مشکلات می گذرانیم البته اگر همسفرمان خوب باشد. مسافرت رفتن با برخی افراد بسیار دل انگیز است ولی امان از روزی که همسفر ما بد باشد.


همسفر بد مسافرت را به کامتان تلخ می کند و در طول سفر باعث آزار و اذیت شما و بقیه می شوند تا جایی که به هیچ قیمتی حاضر نیستید، دوباره با آن ها سفر بروید. قبل از اینکه به سفر بروید، همسفر خود را بشناسید و بدانید با چه کسانی نباید سفر کنید. در این بخش به شما خواهیم گفت که همسفر شدن با چه افرادی، سفر را به کامتان تلخ خواهد کرد.

همسر


افراد خسیس​

سفر هزینه های مختلفی مانند بازدید از مکان های تاریخی یا گردشگری ، خرید، خورد و خوراک و... را در پی دارد. اگر شما با فردی سفر کنید که حاضر به خرج کردن نباشد، یا باید خودتان پرداخت هزینه او را بر عهده بگیرید یا از خیلی لذت های سفر چشم بپوشید.

برای اینکه سفر به شما خوش بگذرد، باید با فردی مسافرت بروید که در حد مناسب هزینه کند، بنابراین با افراد خسیس مسافرت نروید. اگر مجبورید با فرد خسیس سفر کنید، حتما از او بخواهید قبل از سفر سهم خود را پرداخت کند.

افراد خیلی مقرراتی و منظم​

داشتن نظم در زندگی موجب پیشرفت می شود اما برخی اتفاقات در سفر غیر منتظره بوده و در سفر نمی توان منظم بود. بخشی از لذت سفر بسته به جا به جا شدن زمان های همیشگی زندگی و تغییر شرایط است.

در سفر شما نمی توانید مانند خانه سر ساعت هفت صبح صبحانه ، ساعت 12 ناهار و ساعت 10 شب بخوابید بنابراین با افرادی که خیلی مقرراتی هستند و بابت دیرشدن پشت چشم نازک کرده یا جمله معترضانه می گویند، مسافرت نروید.

افراد وسواسی​

افراد وسواسی در سفر ناخواسته خود و دیگران را آزار می دهند. آنها هر مکانی را برای اقامت نمی توانند انتخاب کنند، در انتخاب رستوران زیادی سخت می گیرند، حتی در خرید یک خوراکی ساده نیز سخت گیر هستند. اگر شما و خانواده تان افرادی راحت هستید، با فردی که دچار اختلال وسواس هستند، مسافرت نروید زیرا در سفر ممکن است همه جا تمیز و خواهان او نباشد. این بیماری باید تحت نظر روانپزشک درمان شود.

افراد بد غذا​

غذا در سفر مانند خانه نیست و باید در سفر به سلیقه جمع در انتخاب غذا احترام گذاشت. سفر با کسانی که دائما از غذا ایراد می گیرند و از تجربه غذاهای جدید می ترسند، تجربه خوبی نیست. غذای هر منطقه یکی از راه های شناختن فرهنگ آنجاست ، اگر همسفرتان اهل تجربه غذاهای جدید نباشد، شما از تجربه یک غذای هیجان انگیز محروم خواهید شد.

بد غذا


افراد همه چیز دان​

اگر نمی خواهید پشیمانی و خراب شدن سفر را تجربه نمایید، با افرادی که فکر می کنند همه چیز را می دانند، سفر نروید، فرقی نمی کند،در مورد چه چیزی صحبت می کنید، این افراد از قبل کاملا در مورد آن اطلاع دارند مثلا این افراد در سفر می گویند راه ها و مقصدها را به خوبی بلدند و به شما می گویند از این راه بروید اما وسط راه متوجه می شوید که بار اولشان است که به چنین سفری آمده اند پس با این افراد که بیشتر حرف حرف خودشان نیز هست، سفر نروید.

افراد نازک نارنجی و لوس​

سفر با افراد نازک نارنجی و لوس، باعث می شود کل سفر مجبور باشید از او مراقبت کنید چرا که او تنها با کمی پیاده روی خسته شده یا مچ پایش ورم می کند یا بعد از خوردن یک غذای خیابانی خوشمزه مریض می شود و... . این افراد در سفر باری اضافه به دوشتان خواهند بود و اجازه ماجراجویی و لذت بردن از سفر را از شما می گیرند.

افراد بد قول​

آیا تا به حال با افراد بد قول سفر رفته اید؟ این افراد فرصت گشت و گذارهای بیشتر و خوشگذرانی را از شما می گیرند و وقتتان را هدر می دهند چرا که در طول روز باید ساعتی را منتظر او بمانید. زمان در سفر محدود است و همسفر شدن با فرد بد قول کلافه کننده است و همسفر شدن با این افراد سبب می شود، همه برنامه روزتان عقب افتد.

افراد تنبل​

افراد تنبل از بدترین همسفرها هستند چرا که اصلا حوصله صبح زود بیدار شدن را ندارند و هر برنامه هیجان انگیز و ماجراجویی زیادی خسته هستند و به جای گشت و گذار و ماجراجویی ترجیح می دهند، چرت بزنند.

همسفر شدن با این افرد نه تنها سبب می شود برنامه سفرتان به هم بریزد بلکه همه کارها را خودتان باید انجام دهید و نی توانید در انجام کارها روی او حساب باز کنید.

مسافر تنبل


افراد خودخواه​

موقع انتخاب همسفر سراغ دوستانی بروید که انعطاف پذیر هستند و با نظر جمع راه می آیند و بهتر است با افراد خودخواه سفر نکنید زیرا اگر همسفرتان خودخواه باشد، از گشت و گذار تا خرید و خوردن غذا تنها باید به حرف او گوش دهید و در صورت مخالفت با او همراهی تان نمی کند یا همراهتان می آید و انقدر سرسنگین است که دیگران را آزرده خاطر می سازد. این افراد که تحمل عقیده مخالف را ندارند، سفر را به کامتان تلخ می کنند.

افراد نمایشگر​

برخی افراد تشنه توجه هستند و هر کاری می کنند تا توجه دیگران را جلب نمایند. اگر طرز حرف زدن، لباس پوشیدن و رفتار کردن آن ها برایتان آزاردهنده است ، این افراد از بدترین همسفرها برای شما هستند. این افراد که شخصیت نمایشی دارند، برای جلب توجه ممکن است یکدفعه داد بزنند، گریه بکنند یا صحنه ای نمایشی به وجود بیاورند.

افراد معتاد به کار​

افرادی که نمی توانند زندگی خانوادگی و کارشان را از یکدیگر جدا کنند، از بدترین افرادی هستند که شما برای سفر انتخاب می کنید. این افراد به جای لذت بردن از سفر فکر و ذهنشان سر کار است و هیچ وقت کارشان را تعطیل نمی کنند و حتی در سفر هم دائما با تلفن همراه با لپتاپ در حال کار هستند، مدام تماس های کاری انجام می دهند. سفر رفتن با این افراد سبب می شود به شما نیز خوش نگذرد و از زیبایی های سفر چیزی نفهمید.

معتاد به کار


افراد ترسو​

احتمالا شنیده اید که احتیاط شرط عقل است و باید در سفر مراقب بود اما سفر به معنای تجربه و کشف چیزهای جدید و مکان های ناآشناست و باید در سفر از ترس ها عبور کرد. سفر با افراد ترسو تجربه هیجان را می کاهد و سبب می شود که شما و بقیه همسفرها هیچ لذتی از سفرتان نبرید زیرا این افراد منتظر یک اتفاق بد هستند و دائم انرژی منفی ایجاد می کنند و از همه چیز از راه رفتن در خیابان گرفته تا کشف مکان های ناشناخته و … می ترسند و هر تجربه جدیدی تنها باعث ترس و وحشت آن ها می شود.

افراد معتاد به گوشی​

سفر با افرادی که دائما با موبایل، تبلت یا لپ تاپ درگیر بوده و به اینترنت معتاد هستند، لذت بخش نیست. این افراد به جای لذت بردن از سفر و هم صحبتی با یکدیگر یا دائم در حال سلفی گرفتن هستند و یا در تلاشند که هرچه زودتر امکان ارتباط اینترنتی فراهم شود.

سلفی بگیرها به هرجا که می روند مثلا هواپیما، تاکسی، در هتل، در اتاق، در خیابان و…. ، سریع موبایلشان را در می آورند تا عکس بگیرند و احتمالا همان لحظه در اینستاگرام عکس ها را به اشتراک می گذارند. اگر با این افراد همسفر شوید، نه تنها از سفر لذت نمی برید بلکه هیچ خلوت و آرامشی نخواهید داشت زیرا همیشه در حال عکس گرفتن و انتشار در صفحات مجازی هستند.

افراد بیش از اندازه پرجنب و جوش​

افراد بیش از اندازه پرجنب و جوش میتوانند لحظات خوب وخوش سفرتان را خراب کنند. این افراد ممکن است صبح خیلی زود شما را بیدار و بخواهند هر روز طلوع آفتاب را از روی کوه یا کنار دریا تماشا کنند یا دست به کارهای خطرناک و ماجراجویانه بزنند. اگر آرامش و استراحت در تعطیلات میخواهید با این افراد به مسافرت نروید.

فرد ماجراجو


افراد دارای اضافه بار​

برخی افراد برای چند روز سفرلباس ها و بار فراوانی را با خود حمل می کنند، حمل وسایل اضافه دست و پا گیر بوده و باعث پرداخت هزینه های اضافی و بیهوده می شود. با همسفر شدن با این افراد ممکن است مجبور شوید از خرید در سفر بپرهیزید زیرا جایی برای وسایلتان نخواهید داشت.

افراد پولدارتر از خودتان​

با افرادی سفر بروید که سطح مالی او با شما یکسان باشد، اگر با فردی ثروتمند و دست و دلباز سفر کنید و نتوانید لطف او را جبران کنید پیش خودتان و یا خانواده تان شرمنده می شوید. این افراد ممکن است، انتخاب هر هتل یا مسافرخانه ای را کسر شان بدانند و هزینه اضافی روی دستتان بگذارند. در مسافرت با این افراد یا باید تسلیم مطلق خواسته ها و افاده های آنها شوید و یا اینکه او را همراه خود کنید.

اگر می خواهید از سفر لذت ببرید:​

  • با افرادی سفر بروید که هم پا و هم قدم هستند.
  • با افرادی سفر بروید که سطح تفکر یکسانی با شما دارند یعنی با هم فرهنگ خودتان سفر بروید.
  • یک فرد برون گرا هستید به هیچ وجه برای مسافرت سراغ افراد درون گرا نروید زیرا افراد درونگرا سفر را به کام تان تلخ و شما را فردی پرحرف و غیرعادی می دانند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین