. . .

معرفی باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo)

تالار حیات وحش

Commander

رمانیکی فعال
رمانیکی
مقام خاص
شناسه کاربر
1856
تاریخ ثبت‌نام
2022-03-04
موضوعات
29
نوشته‌ها
34
پسندها
142
امتیازها
95
محل سکونت
Cadman Championship Group

  • #1
مکان: کانادا
گونه های جانوری: 491 گونه جانوری

باغ وحش تورنتو بزرگترین باغ وحش در کانادا است که سومین رتبه در لیست بزرگترین باغ وحش های جهان است. این باغ وحش فضای کافی برای اسکان بیش از 5000 حیوان را دارد که در هفت بخش جغرافیایی تقسیم شده اند و به طور جداگانه نگهداری می‌شوند. بخش های: هندو مالایا، آپریکا، آمریکا، تندرا، آسترالازی، اوراسیا و حوزه کانادا. این یک جاذبه گردشگری جذاب برای تمام بازدیدکنندگان و گردشگران است.

باغ وحش تورنتو Toronto Zoo


آشنایی با باغ وحش تورنتو​

باغ وحش تورنتو در محله اسکاربورو (Scarborough) در شهر تورنتو استان انتاریو کانادا قرار گرفته است. این باغ وحش با وسعت 287 هکتاری آن به عنوان بزرگترین باغ وحش کانادا شناخته می شود. باغ وحش تورنتو به هفت منطقه مرتبط با جغرافیای حیوانی تقسیم می شود: هندو – مالزیایی، آفریقایی، تندرا ترک، استرالاسیا (استرالیا، نیوزیلند، گینه نو و جزایر اقیانوس آرام)، اوراسیا، آمریکا و دامنه کانادا. برخی از حیوانات در فضا های سر پوشیده و برخی دیگر در فضا های روباز که متناسب با محیط زیست آن ها است، به نمایش گذاشته شده اند. این باغ وحش دارای محوطه های گوناگونی از جمله باغ وحش کودکان، تئاتر واترساید و اسپلش آیلند (Splash Island) است. باغ وحش تورنتو دارای یکی از متنوع ترین مجموعه گونه های حیوانات است که بازدیدکنندگان می توانند از آن ها بازدید نمایند. در حال حاضر بیش از پنج هزار حیوانات (از جمله بی مهرگان و ماهی ها) که معرف بیش از 500 گونه حیوانی هستند، در این باغ وحش زندگی می کنند. این باغ وحش در تمام طول سال به جز 25 دسامبر بر روی عموم باز است. باغ وحش تورنتو متعلق به دولت تورنتو است. این باغ وحش در سال 1966 توسط Hugh A. Crothers که یک صنعتگر و همچنین اولین رئیس انجمن جانورشناسی شهر تورنتو بود تأسیس شد. این باغ وحش در تاریخ 15 اوت 1974 به عنوان باغ وحش متروپولیتن تورنتو افتتاح شد. کلمه متروپولیتن برگرفته از شهرداری متروپولیتن تورنتو است که در سال 1998 به شهر فعلی تغییر نام داد. این باغ وحش در نزدیکی رودخانه رژ (Rouge) در مرز غربی پارک رژ در انتهای شرقی شهر و محله اسکاربورو واقع شده است.

باغ وحش تورنتو




تاریخچه باغ وحش تورنتو​

در حدود سال 1880، تاجری به نام Harry L. Piper (1839-1921) ، یک انجمن جانورشناسی با عنوان باغ جانورشناسی تورنتو) را تأسیس کرد و این باغ های جانورشناسی در اداره قدیمی پست Lane در شمال خیابان تورنتو و شرق خیابان کینگ افتتاح کرد و سپس در سال 1881 آن را تا خیابان های فرانت و یورک در کنار هتل کوئین و در نهایت در سال 1885 تا انتهای شرقی زمین های نمایشگاه گسترش داد. همچنین پایپر، عضو انجمن شهر برای جانز وارد از سال 1877 تا 1880 و 1883 تا 1888 بود. در سال 1888 باغ وحش ریوردیل به عنوان نمونه بارزی از باغ وحش در آن زمان در تورنتو افتتاح شد که برای حس کنجکاوی بازدیدکنندگان، حیوانات در قفس های تنگ و محوطه های تاریک و با فضایی محدود در معرض بازدید عموم قرار گرفتند. سرانجام حیوانات را به باغ وحش پایپر انتقال دادند. در سال 1963، در یک گردهمایی خصوصی شهروندان، Hugh Crothers اقدام به معرفی ساخت یک باغ وحش جدید به رئیس شورای کلان شهر متروپولیتن تورنتو، ویلیام آلن کرد. آلن از Crothers خواست تا کمیته ای را برای بررسی امکان سنجی یک باغ وحش جدید تشکیل دهد. در سال 1966، این گروه متشکل از یازده نفر، انجمن جانورشناسی مترو تورنتو را ایجاد کردند که Crothers به عنوان اولین رئیس انجمن آن گروه انتخاب شد.

قسمت های مختلف باغ وحش تورنتو:​

باغ وحش تورنتو به هفت منطقه جغرافیایی مختلف تقسیم شده است. هر منطقه نمایش دهنده حیوانات و گیاهان بخشی از جهان است.

1. هندو-مالایا:

این منطقه شامل دو غرفه است که در آن ها گیاهان و حیوانات آسیای جنوب و جنوب شرقی را به نمایش می گذارند. در این منطقه چهار نمایشگاه فضای باز وجود دارد. از برجسته ترین حیوانات این منطقه می توان به کرگدن های هندی، بابیروسا، اورانگوتان های سوماتران، اردک های ماندارین، لاک پشت های خاردار، ببر های نادر سوماتران و تنوعی از ماهی های آب های شیرین اشاره کرد. همچنین پروانه ها، اردک های سوت زن، مارهای سبز دم قرمز و پلنگ های ابری در غرفه نمایشگاهی مالایان وودز زندگی می کنند.

2. آفریقا:

ساوانای آفریقایی با افتتاحش در سال 1998، عنوان بزرگترین باغ وحش در تاریخ را به خود اختصاص داد. ساوانای آفریقایی که با غرفه های نمایشگاهی و جنگل های انبوه آفریقایی ترکیب شده است، بیش از یک سوم از بخش جنوبی باغ وحش را در بر می گیرد. از گونه های برجسته حیوانات موجود در ساوانای آفریقایی می توان به شیرهای سفید، گورخرهای گریوی، بابون های زیتونی، کودو های بزرگ، چیتا ها، کرگدن های سفید، اسب های آبی رودخانه ای، کفتارهای خالدار، پنگوئن های آفریقایی و زرافه های ماسایی اشاره کرد. غرفه های نمایشگاهی جنگل های انبوه، بزرگترین زیستگاه سر پوشیده گوریل ها، خانه چارلز و همچنین ده ها گونه حساس دیگر آفریقایی از جمله میرکات ها، گراز رودخانه قرمز، تمساح کوتوله آفریقای غربی و اسب های آبی پیگمی هست. در بین سال های 2009 تا 2010، ضلع جنوبی غرفه جنگل های انبوه آفریقایی دستخوش بازسازی های گسترده ای شد و در بهار سال 2011 دوباره بر روی عموم باز شد. ضلع جنوبی آن کاملا بازسازی شده و در این محوطه می توانید به تماشای لیمور های دم حلقه ای بپردازید. باغ وحش تورنتو در سال 2012 سه توله شیر سفید آفریقایی را دریافت کرد تا آن ها را جایگزین شیر سفید تنهای باغ وحش مربوط به سال 1996 کند.

باغ وحش زیبای تورنتو




3. دامنه کانادایی:

دامنه کانادایی در Rouge Valley واقع شده است. در این گالری حیوانات کانادایی دور هم جمع شده اند. این گالری با همکاری Domain Ride کانادایی ساخته شده است که حیوانات آمریکای شمالی را در محیط زیست بومی شان نمایش می دهد. از نمونه ها و گونه های برجسته این گالری می توان به موس یا گوزن شمالی، گاومیش کوهان دار آمریکایی، عقاب های طاس، گربه های وحشی پشمالو، سیاه گوش ها، راکون ها و خرس های گریزلی اشاره کرد. برنامه های آموزشی درباره پرورش گاومیش های کوهان دار آمریکایی یا بیسون کانادایی در باغ وحش تورنتو برگزار می شود. دامین کانادایی در سال های آتی قرار است که به زمین های همواری منتقل شود و نام آن به حیات وحش کانادایی تغییر یابد.

4. آمریکا:

این منطقه از باغ وحش کانادا به محل زندگی حیوانات آمریکای شمالی و جنوبی اختصاص داده شده است. چندین گونه میمون جدید جهان در میان حیوانات این منطقه وجود دارد. طیف گسترده ای از دوزیستان، خزندگان، ماهی ها و حشرات در Americas Pavilion یا غرفه آمریکا به نمایش گذاشته شده است. برخی از محبوب ترین ساکنان این منطقه شامل میمون های مرموزت، میمون های تامارین شیر طلایی، تنبل های دو انگشت پایی لینائوس (Linnaeus)، تمساح های آمریکایی، سگ های آبی، سمورهای آبی رودخانه و اختاپوس عظیم الجثه اقیانوس آرام می شوند. شما همچنین می توانید از جاگوارها، کاپی بارا ها، طوطی های دم بلند آمریکای جنوبی یا ماکائوها، میمون های عنکبوتی و فلامینگو های آمریکایی در بخش خرابه های معبد مایان بازدید نمایید. این غرفه آمریکایی، محل زندگی بزرگترین مجموعه دوزیستان خزندگان باغ وحش را نیز تشکیل می دهد که تعداد زیادی از بی مهرگان را در خود جای داده است. این منطقه برای سال 2008 به پروژه حفاظت از قورباغه ها اختصاص داده شده بود. در سال 2006، یک تنبل دو انگشت پایی در باغ وحش به دنیا آمد که به عنوان اولین بار تولد این گونه در باغ وحش محسوب شد. در آینده غرفه آمریکایی به منظور توسعه منطقه باغ وحش شمالی دستخوش تغییراتی خواهد بود که از غرفه قاره آمریکا به غرفه آمریکای گرمسیر تغییر خواهد کرد. محل زندگی برخی از حیوانات آمریکایی با شروع این پروژه توسعه جا به جا خواهند شد.

5. استرالیا یا استرالاسیا:

غرفه استرالیا دارای حیوانات اصیل از سرزمین های استرالیا و همچنین جزایر اطراف آن است. گونه های برجسته در این منطقه شامل حشرات موزی چوب خار شیطانی، طیف وسیعی از خزندگان کوچک استرالیایی، کانگورو های خاکستری غربی، کانگورو های متوسط گردن قرمز یا والابی ها، اکیندا ها (echidna نوعی پستاندار تخم گذار)، وومبت های بینی مودار جنوبی (جانور کسیه دار کوچک شبیه خرس)، کوکابورا ها (نوعی پرنده کوچک)، طوطی های کوکاتو سیاه دم قرمز، کانگرو های درختی Matschie و اژدها های کومودو می شود. اژدها های کومودو توسط رئیس جمهور اندونزی به باغ وحش اهدا شدند. در قدیم در این غرفه بخشی با نام Edge of Night وجود داشت که مربوط به حیوانات کیسه دار شبانه و حیواناتی که نسبت به هوای گرگ و میش عکس العمل نشان می دهند بود. اما این بخش بعد ها به غرفه Great Barrier Reef تغییر یافت و در این غرفه حیواناتی مانند اسب های دریایی، مرجان های زنده و آکواریوم عروس های دریایی، ماهی های شیری یا لایون فیش، کوسه های بامبو با نوار های قهوه ای و یک آکواریوم عمومی هفت متری قرار گرفته اند.

6. توندار ترک (Tundra Trek):

بعد از بسته شدن برخی از غرفه های حیوانات آمریکایی در سال 2007، تندرا ترک در اول ماه اوت سال 2009 افتتاح شد. این منطقه ششمین منطقه باغ وحش قلمداد شد و انواع حیوانات شمالگان (وابسته به قطب شمال) از جمله گوزن های شمالی، خرس های قطبی، جغد های برفی، غازهای برفی، روباه های قطبی و گرگ های قطبی در این مکان به نمایش گذاشته شد. در این گالری، غرفه های هنری و نمایشگاه های بزرگ به منظور تشویق اصلاح نژاد و تولید مثل و همچنین برخی از آن ها با مضامین آموزشی که بر زندگی اینویت و اثرات تغییرات آب و هوا تأکید دارد ارائه می شود.

7. حیات وحش اوراسیا:

اوراسیا که به عنوان قدیمی ترین بخش باغ وحش قلمداد می شود، در سال 2014 تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت. از گونه های برجسته موجود در این بخش می توان به پلنگ های برفی، اسب های پرزوالسکی، پانداهای قرمز و شترهای باکتریان اشاره کرد. در طی تعمیرات و طراحی دوباره اوراسیا، دو گونه جدید یکی عقاب های دریایی استلر و دیگر جغد عقاب های اوراسیا است که به این منطقه اضافه شدند. در این میان چندین گونه از حیوانات از جمله ماکاک های دم شیری، گاومیش دم کلفت، موفلون و همچنین گله اصلی اسب های پرزوالسکی تنها از طریق سواری با ماشین های باغ وحش قابل مشاهده هستند.

8. منطقه دیسکاوری (اکتشافی):

این منطقه به ارائه مضامین و نمایشگاه های آموزشی کودک محور می پردازد. برجسته ترین ویژگی این منطقه وجود پارک آبی کودکان و اسپلش آیلند است که سه حالت آب را به تصویر می کشند: جامد (یخ)، مایع و گاز. در این منطقه غرفه های اطراف آن گروه های مختلفی با مضمون حیوانات آبزی رودخانه ها، دریاچه ها و اقیانوس ها را تشکیل می دهند. در تئاتر واترساید که مکانی روباز است که نمایش زنده از تنوع حیوانات را ارائه می دهد که از این میان می توان به آلپاکا ها، بز ها، فالکون ها، کرکس های بوقلمون، شاهین ها، راسو های متعفن آمریکایی و توکان ها اشاره کرد. یک سوم منطقه را باغ وحش کودکان با تنوعی از حیواناتی که کودکان می توانند با آن ها ارتباط بر قرار کنند تشکیل می دهد. همچنین این منطقه اکتشافی میزبان غرفه سفره ماهی ها است.

باغ وحش تورنتو ساعت بازدید




تجربه پیاده روی شبانه لومینا​

باغ وحش تورنتو در سال 2019، تجربه منحصر به فرد و بی نظیری را به زمستان تورنتو اضافه کرده است. برنامه پیاده روی شبانه لومینا، یک پیاده روی 45 تا 60 دقیقه ای است که از شب هنگام شروع می شود و با افسانه ها، نورپردازی ها، موسیقی و فناوری تعاملی و ویدئو پیوند می خورد. بلیط های پیاده روی بومینا از ماه نوامبر آماده ارائه است.
نقشه باغ وحش: بیش از 5000 حیوان که معرف بیش از 450 گونه از سراسر جهان است در مسیر 10 کیلومتری در باغ وحش تورنتو به نمایش گذاشته شده اند. این باغ وحش به هفت بخش از نظر جغرافیایی تقسیم شده است که شما آن ها را در نقشه باغ وحش در رنگ های متفاوت می توانید ببینید. هدف این باغ وحش، فراهم کردن وسایل و تجهیزات لازم برای زندگی طولانی حیوانات و ایجاد ارتباط قوی بین مردم با حیات وحش است. بازدیدکنندگان می توانند هنگام بازدید از باغ وحش، از غذا های مخصوص حیوانات خریداری کرده و به آن ها در هنگام بازدیدشان غذا دهند.

رستوران های باغ وحش تورنتو​

در این باغ وحش رستوران های مخصوص نیز وجود دارد اما اگر قصد دارید غذای خود را همراه داشته باشید می توانید به مکان هایی که برای پیک نیک اختصاص داده شده اند مراجعه نمایید.
آدرس: این باغ وحش در منطقه زیبای رژ والی (Rouge Valley) قرار گرفته است. ورودی اصلی آن در جاده Meadowvale تورنتو در شمال بزرگراه 401 (خروحی #389 نوار شرقی و نوار غربی) واقع شده است. دسترسی به این باغ وحش از طریق ماشین و وسایل حمل و نقل عمومی نیز وجود دارد. آدرس دقیق آن : 00 Meadowvale Road, Toronto, Ontario, M1B 5K7

ساعات بازدید: این باغ وحش 364 روز از سال به جز روز کریسمس باز است. ساعات بازدید آن از ساعت 9:30 صبح تا 16:30 است توجه داشته باشید که درهای ورودی این باغ وحش یک ساعت قبل از تعطیل شدن باغ وحش بسته می شود.

هزینه ورودی: از 4 مه تا 14 اکتبر 29 دلار برای بزرگسالان (13 تا 64 سال)، 24 دلار برای افراد بالای 65 سال، 19 دلار برای کودکان 3 تا 12 سال و برای کودکان زیر دو سال رایگان است. از 15 اکتبر تا 31 دسامبر 23 دلار برای بزرگسالان (13 تا 64 سال)، 18 دلار برای افراد بالای 65 سال، 14 دلار برای کودکان 3 تا 12 سال و برای کودکان زیر دو سال رایگان است.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین