. . .

معرفی باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی (National Zoological Gardens)

تالار حیات وحش

Commander

رمانیکی فعال
رمانیکی
مقام خاص
شناسه کاربر
1856
تاریخ ثبت‌نام
2022-03-04
موضوعات
29
نوشته‌ها
34
پسندها
142
امتیازها
95
محل سکونت
Cadman Championship Group

  • #1
مکان: آفریقای جنوبی
گونه های جانوری: 705 گونه جانوری

پارک جانورشناسی ملی که با نام باغ وحش پرتوریا نیز شناخته می شود، بزرگترین باغ وحش ملی آفریقای جنوبی در قاره آفریقا و یکی از بزرگترین باغ وحش ها در جهان است و 705 گونه جانوری را در خود جای داده اند. این 705 گونه جانوری نزدیک به 9000 حیوان را که باغ وحش را شامل می شوند. باغ وحش در دو قسمت است که قسمت اول آن مسطح است در حالی که قسمت های دیگر آن روی یک تپه قرار دارد.

باغ های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی National Zoological Gardens


باغ وحش ملی آفریقای جنوبی، جایگزینی برای سافاری های حیات وحش​

1399-01-31
باغ وحش ملی آفریقای جنوبی-الی گشت

باغ وحش ملی آفریقای جنوبی​

یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین جاذبه ها در هر شهر و کشوری باغ وحش آن کشور است. جایی که نه تنها برای کودکان هیجان انگیز بوده بلکه بسیاری از افراد بزرگسال نیز علاقه مند به دیدن حیوانات از نزدیک و در مکانی همانند باغ وحش ملی آفریقا هستند. باغ وحش ملی آفریقای جنوبی اصلا شبیه به آنچه که به عنوان باغ وحش در ذهن خود دارید، نیست. اینجا حیوانات مختلف و گاهاً بومی در محیط طبیعی خود زندگی می کنند و با این حال شما می توانید آن ها را از نزدیک تماشا کنید. در مجله الی گشت شما را بیشتر با باغ وحش ملی آفریقای جنوبی آشنا می کنیم. مکانی در کشور آفریقای جنوبی که جزو بهترین باغ وحش های دنیا نیز شناخته می شود.
باغ وحش ملی آفریقای جنوبی

اطلاعات باغ وحش ملی آفریقای جنوبی​

مطالب مرتبط:پرتوریا شهری تاریخی و دیدنی در آفریقای جنوبیغارهای شگفت انگیز کیپ تاون در آفریقای جنوبیپارک ملی کالاهاری در آفریقای جنوبی
باغ وحش ملی آفریقای جنوبی در یک زیستگاه طبیعی با مساحتی حدود ۲۱۰ هکتار در پرتوریا (Pretoria) آفریقای جنوبی واقع شده است. دلیل منحصربه فرد بودن آن نه تنها به دلیل حیوانات شگفت انگیزی آن بلکه در برنامه ریزی در ساختار درونی باغ وحش است. یکی از قسمت های این باغ وحش عمدتا از زمین های مسطح تشکیل شده است، در حالی که در طرف دیگر آن مسطح بودن زمین اندک است و بیشتر می توانید پستی و بلندی های زمین و تپه های کوچکی را ببینید. این دو قسمت و ناحیه در باغ وحش توسط یک رودخانه به نام رود آپیس (the Apies) از یکدیگر جدا شده اند. وجود همین رودخانه طبیعی درون باغ وحش ملی آفریقا یکی از دلایل منحصر به فرد بوده این جاذبه گردشگری آفریقای جنوبی شده است همچنین با توجه به طیف گسترده ای از گونه های موجود در این باغ وحش و تعداد حیواناتی در حدود ۹۰۰۰ تعداد، اهمیت و ارزش این باغ وحش را جالب تر می نماید.
اگر برای تور آفریقای جنوبی و سفر به این کشور نام نویسی نموده اید یا اینکه بلیط هواپیما به این کشور را خریداری نموده اید، حتما در برنامه و آیتینری سفرتان بازدید از این باغ وحش خاص و شگفت انگیز را قرار دهید. چرا که تجربه ای به یاد ماندنی و ناب را نصیب شما خواهد نمود.
  • آدرس باغ وحش: ۲۳۲ Boom St, Daspoort 319-Jr, Pretoria, 0001, South Africa
  • ساعات بازدید: از ساعت ۰۸:۳۰ صبح تا ۰۵:۳۰ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: شروع قیمت ها و هزینه ورودی باغ وحش ملی آفریقا از ۵۳۰ پوند استرلینگ برای هر فرد بزرگسال است.
ورودی باغ وحش ملی آفریقا

این جاذبه با حیوانات جذابش در خیابان بوم ۳۲۳ در پروتوریا آفریقای جنوبی واقع شده و توسط منابع طبیعی و حفاظت شده آفریقا اداره می شود. در مورد تعداد حیواناتی که درون این باغ وحش نگه داری می شوند، اعداد و ارقام متعددی را مشاهده خواهید نمود. با این حال در یکی از سایت های معروف مربوط به این باغ وحش تعداد گونه ها را ۳۱۱۷ نام برده است. همچنین این باغ وحش بزرگترین زمین را برای آکواریوم دریایی را در این کشور دارد.
از دیگر شگفتی های درون این باغ وحش وجود خانه و پارک خزندگان و همچنین سومین مجموعه و کلکسیون از درختان عجیب و غریب در دنیاست. تمام این درختان شکل های عجیبی همانند حیوانات را به خود گرفته اند و همین موضوع باعث جذابیت و دیدنی بودن آن ها شده است. در نتیجه برای دیدن این درخت ها، تور های مختلفی برگزار می شود. باغ وحش ملی آفریقای جنوبی یکی از مهم ترین نقش ها را در حفاظت و نگهداری از گونه های در حال خطر ایفا می کند.
باغ وحش ملی آفریقا در پروتوریا

تاریخ تاسیس و امکانات باغ وحش​

باغ وحش پرتوریا در سال ۱۸۹۹ تاسیس شد و تنها باغ وحشی در آفریقای جنوبی است که در منطقه و پارکی طبیعی ساخته شده است. این موضوع به همراه تعداد و تنوع زیاد گونه های موجود در این باغ وحش باعث شده که در لیست بهترین باغ وحش های جهان قرار بگیرد. بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر کشور و از سرتاسر دنیا جذب این جاذبه شده و ترجیح می دهند که حیوانات را در محیط طبیعی و اصلیشان و البته از نزدیک تماشا کنند.
اگر شما هم علاقه مند به زندگی حیوانات و حیات وحش هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که در سفر به آفریقای جنوبی حتما به دیدن این باغ وحش بروید. مساحت کلی باغ وحش ملی آفریقا ۸۰ هکتار است و در این مساحت توانسته حدود ۲۵۸۶ نمونه مختلف از حدود ۱۲۶ گونه از پستانداران را در خود جای دهد. از مجموع ۱۵۸ گونه پرندگان در آن تعداد ۱۴۲۵ نمونه را می توانید مشاهده کنید. ۱۴۲۵ نمونه از ۱۵۸ گونه پرنده، ۴۱۸۹ نمونه از ۲۸۳ گونه ماهی، ۲۳۵ نمونه از ۲۱ گونه بی مهرگان، ۴۴۷ نمونه از ۹۰ گونه خزندگان و ۲۹ نمونه از ۴ گونه دوزیستان را در این محیط طبیعی پیدا خواهید نمود. طول کلی خیابان هایی که در باغ وحش ملی آفریقای جنوبی در پرتوریا باید طی کنید حدود ۶ کیلومتر است. یک آکواریوم بزرگ و پارک خزندگان نیز بخش دیگری از جاذبه های درون باغ وحش پرتوریا است. این آکواریوم بزرگترین آکواریوم دریایی در داخل کشور است.
حیوانات در باغ وحش ملی آفریقا

خدمات رفاهی باغ وحش​

بیشتر مناطق و اتاق هایی که برای استراحت شما گردشگران در نظر گرفته شده است، حتی برای افراد کم توان و ویلچری ها نیز قابل دسترسی بوده و کارکنان باغ وحش به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی و کمک رسانی به بازدید کنندگان هستند. برای آن لحظه هایی که گشنه شده اید و به دنبال خوارکی می گردید، در فضای باغ وحش، رستورانی قرار داده شده است که انواع تنقلات و غذاها را سرو می نماید. همچنین برای راحتی و دسترسی بیشتر، کیوسک های مختلفی در گوشه ها و اقصی نقاط باغ وحش ملی آفریقای جنوبی قرار گرفته که انواع نوشیدنی های مختلف را به همراه تنقلات سرو می کنند. همچنین برای خرید سوغاتی هایی مخصوص به این مکان و جاذبه می توانید به سراغ فروشگاه زوونیر (Zoovenir) بروید و به عنوان یادگاری از اجناس این مغازه خرید کنید.
از خصویات منحصر به فردی که در این باغ وحش وجود داشته و کمتر در دیگر باغ وحش ها دیده می شود، وجود مناطق مخصوص برای پیک نیک های خانوادگی و دوستانه است. در باغ وحش ملی آفریقای جنوبی می توانید در زیر سایه درختان غول پیکر آفریقایی نشسته، استراحت کنید و امکانات پیک نیک را به همراه داشته باشید. همچنین در کنار رودخانه آپیس و در قسمت منطقه پیک نیک اگر نیاز به وسیله ای دارید می توانید به سراغ امکانات باری (Braai facilities) بروید.
اگر خودتان یا کودکانتان از پیاده روی خسته شده اید می توانید برای بازدید از کل مجموعه باغ وحش ملی آفریقای جنوبی سوار قطار چو-چ. باغ وحش شده و به بازدید حیوانات بپردازید. همچنین یک ماشین کابلی وجود دارد که نمایی همه جانبه از باغ وحش و اطراف شهر را برایتان فراهم می آورد.
جدای از بازدید های خصوصی که در این پارک می توانید داشته باشید، مجموعه پارک . باغ وحش نیز برای راحتی و بالابردن آگاهی افراد در بازدید از حیوانات تورهای مختلفی را برگزار می نماید که شرکت در آن ها بازدید را بریتان جذاب تر می نماید.
حیوانات آفریقایی

تورهای مختلف باغ وحش​

  • تورهای آکواریوم
اگر در هنگام بعد از ظهر برای دیدن باغ وحش اقدام نمودید، پس حتما به شما پیشنهاد می دهیم که در تورهای آکواریوم باغ وحش ملی آفریقای جنوبی شرکت کنید. در این تورها شما با دنیای شگفت انگیز و حیرت آور زندگی زیر آب ها آشنا می شوید.
  • تورهای شبانه
خود و خانواده تان را به فضایی کاملا متفاوت و البته ایمن و در زمانی متفاوت از آنچه که در تمام عمرتان دیده اید مهمان کنید. برای تورهای شبانه باغ وحش ثبت نام کنید تا بتوانید با رفتارها و زندگی شبانه حیوانات آشنا شوید. دنیایی که حتی کمتر در مستندات حیات وحش دیده اید.
در میان استخرهای باغ وحش تنوع زیستی و محیط زیستی جدیدی ایجاد شده است. در این تالاب ها می توانید انواع قورباغه ها و بچه قورباغه ها را ببینید که در میان آبراه های مختلف نشان دهنده لحظات رشد و نمو این خزندگان است. در هر یک از حوضچه ها گونه خاصی از دوزیستان قرار داده شده اند. در بزرگترین تالاب و حوضچه می توانید فلامینگوهای بزرگی را ببینید که در میان تالاب قدم می زنند. از دیگر حیوانات بزرگ در این مجموعه اسب های آبی و دیگر پرندگان بزرگ جثه بوده که عکاسی از زندگی این موجودات را برایتان امکان پذیر می نماید. از جمله حیوانات کمیاب این مجموعه پنگوئن های آفریقایی هستند که هر چند تعداد کمی دارند اما خود قابل توجه است. کل این حیوانات در سه حوضچه مختلف جایگذاری شده اند. آب از میان آبراه ها در میان این مجموعه پمپاژ شده و با استفاده از موادی همچون گیاهان آبزی و البته شستشوی کلر تمیز می شوند.
آبراهه در باغ وحش ملی آفریقای جنوبی

باغ وحش ملی آفریقای جنوبی برای هفت روز هفته باز بوده و در قسمت ورودی پارکینگ نیز دارد. از دیگر امکاناتی که برای راحتی بازدید کنندگان و کودکان در این مجموعه وجود دارد، چرخ های دستی و خودروهایی برای کودکان مختلف است. تمام حیواناتی که در قاره آفریقا وجود دارند، در این باغ وحش دیده می شوند و اگر برای سافاری نرفته اید، دیدن این باغ وحش را به شما توصیه می نماییم.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
122
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
210
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
59

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین