. . .

دانستنی باران الماس در مشتری و زحل

تالار نجوم و ستاره‌شناسی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
محاسبات ستاره شناسان نشان می‌دهد شرایط جوی و اقلیمی در مشتری و زحل، دو سیاره منظومه شمسی، به گونه‌ای است که باران الماس در این دو سیاره می‌بارد و ممکن است در آنها اقیانوس‌هایی از الماس وجود داشته باشد.
دانشمندان معتقدند ، آذرخش ها و طوفان‌های شدید در جو این دو سیاره باعث تولید ذرات کربن به شکل دوده می‌شود و زمانی که این ذرات در جو پایین می‌آیند بر اثر فشار تبدیل به گرافیت می شوند. گرافیت همانطور که در جو سقوط می‌کند بر اثر فشار و حرارت بیشتر تبدیل به الماس جامد می‌شود.

کوین بینز، سیاره‌شناس دانشگاه ویسکانسین-مدیسون می‌گوید: سالانه هزاران تن الماس تولید می‌شود و من تخمین می زنم لایه ای به ضخامت ۳۰ هزار کیلومتر که حاوی حدود ده میلیون تن الماس است شکل می گیرد. محاسبات اختر فیزیکدانان نشان می دهد شرایط در مشتری و کیوان به گونه‌ای است که امکان تولید اقیانوس‌هایی دائمی الماس مذاب در آنها وجود دارد.

پروفسور پیتر رید، استاد دانشگاه آکسفور معتقد است اینکه کربن به شکل الماس در مشتری و زحل وجود داشته باشد پذیرفتنی است اما بعید است این الماس به شکلی باشد که روی زمین وجود دارد و به جای قطعات الماس به احتمال زیاد ابرهایی از الماس فشرده وجود خواهد داشت. اگر هم الماس به شکلی که در کره زمین وجود دارد در آنجا وجود داشته باشد دسترسی به آن بسیار سخت است؛ دما بسیار بالاست و فشار یک میلیون برابر کره زمین است.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
72
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
121
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
268
پاسخ‌ها
7
بازدیدها
636

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین