. . .

روان شناسی این حرکات زبان بدن کاملا اشتباهن

تالار انسان شناسی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

19 اشتباه رایج و مخرب زبان بدن را بشناسید​

اکثر کسانی که به عنوان یک مجری یا سخنران در یک جمع حضور پیدا می کنند، سعی دارند که از قبل خودشان را به خوبی آماده کنند. محققان به این نتیجه رسیده اند که زبان بدن 55 درصد تاثیر را روی طرف مقابل می گذارد. پس شما باید به شدت به آن توجه کنید و اشتباهات زبان بدن را مرتکب نشوید، زیرا اهمیت آن فوق العاده بالاست. به همین دلیل در این قسمت قصد داریم که اشتباهات مربوط به زبان بدن را به شما معرفی کنیم که حواستان باشد دفعه بعد آن ها را انجام ندهید.


زبان بدن


1. انداختن پاها روی یکدیگر​

یکی از بزرگترین ممنوعاتی که باید انجام دهید، این است که پاهای خود را روی یکدیگر نیندازید زیرا نشان دهنده کمبود ادب، تخصص و حرفه در شما می باشد و همچنین نگرانی را القا می کند.

2. دست به سینه​

یکی از رایج ترین سوالاتی که افراد در مورد زبان بدن می پرسند، این است که با دستان خود چه کار کنند. قطعاً یکی از رایج ترین حرکاتی که افراد انتخاب می کنند، این است که مقابل دیگران دست به سینه می ایستند. دست به سینه ایستادن به معنای دفاع از خود، ضعف و کمبود اعتماد به نفس و نگرانی است. برای اینکه از القای چنین پیام هایی جلوگیری شود، باید قفسه سینه و دستان خود را آزاد نگه داشته، کمر خود را صاف بگیرید و سرتان را بالا نگه دارید.

دست به سینه


3. قرار دادن دست ها داخل جیب​

یکی دیگر از ژست های تدافعی، قرار دادن دست ها داخل جیب است که نشان دهنده قدرت پایین و خجالت می باشد.

4. لمس دستان​

لمس کردن دست ها هنگام صحبت، شبیه به حالتی که در حال شستشوی دست تان هستید، علامت ناراحتی و کمبود آمادگی است.

لمس دستان


5. پشت کردن به طرف مقابل​

زمانی که پشتتان را به طرف مقابل می کنید، کاملاً از مرکز توجه خارج می شوید. نه تنها یک حرکت بی ادبانه انجام داده اید، بلکه به طرف مقابل نشان می دهید که ضعف درونی بالایی دارید.

6. لمس صورت یا گردن​

لمس هر کدام از قسمت های صورت و گردن نشان دهنده کمبود قدرت است و اضطراب، نگرانی و کمبود کنترل را هم نشان می دهد.

لمس صورت


7. خیره شدن به یک نقطه​

بعضی از افراد هنگام سخنرانی و صحبت کردن فقط به یک نقطه خاص خیره می شوند و از ارتباط گرفتن با طرف مقابل خود داری می کنند اما بهتر است از انجام این کار بپرهیزید زیرا کمبود اعتماد به نفس را نشان می دهد. به جای آن سعی کنید با مخاطبان مختلف ارتباط چهره به چهره بگیرید و اعتماد به نفس خود را نشان دهید.

8. خودداری از ارتباط چشمی​

همه انسان ها به طور معمول به کسانی که در چشمشان نگاه می کنند، توجه بیشتری دارند. به همین دلیل خودداری از ارتباط چشمی نشان دهنده کمبود اعتماد به نفس، اعتماد و گشاده رویی است.

عدم ارتباط چشمی


9. ایستادن در یک پوزیشن تکراری​

یکی از چیزهایی که کمبود اعتماد به نفس و ناامنی را القا می کند، این است که شما در کل جلسه یا یک محفل دوستانه فقط یک پوزیشن را برای ایستادن و نشستن انتخاب کنید. یعنی دیگر نمی توانید از این موقعیت خارج شوید زیرا می ترسید دیگران در مورد شما نظر منفی داشته باشند.

10. خم شدن و قوز کردن​

خم شدن نشان دهنده خجالت و بی اعتماد به نفسی است. همیشه کمر خود را صاف نگه دارید و سعی کنید که با تمرین به این موقعیت مناسب برسید.

خم شدن و قوز کردن


11. ژست تکراری​

ژست ها نباید تکراری باشد زیرا نشان می دهد که دیگر کاری برای انجام دادن ندارید. همچنین حس اضطراب و بی اعتماد به نفسی را القا می کند. پس همان طور که گفتیم ژست خود را تغییر دهید؛ حتی به حالت دست ها و حالت نگاه خود هم توجه کنید و در آن تنوع به وجود بیاورید.

12. تمرکز بیش از حد روی کارها​

اگر در حال مصاحبه و یا سخنرانی هستید و بخواهید مدام به نوشته ها و اسلایدها توجه کنید، دیگر توجه کافی به مخاطب نخواهید داشت. همین باعث می شود که دیگران خیلی از هم صحبتی با شماره لذت نبرند . پس سعی کنید بین توجه به افراد و کارهایتان تعادل برقرار کنید تا جذابیت خود را از دست ندهید.

13. قلاب کردن دست ها​

قطعاً قلاب کردن دست ها را زیاد مشاهده کرده اید. چنانچه در مطالب قبلی نمناک هم توضیح دادیم این حرکت نشان دهنده یک نوع ترس است و ناراحتی و خجالت را نشان می دهد. یعنی که قصد دارید از خودتان دفاع کنید و فرد بسیار حساسی هستید. پس بهتر است که این حرکت را فراموش کنید.

اشتباهات زبان بدن


14. شبیه به ربات بودن​

اگر نمی خواهید مخاطب از شما خسته شود و حس سردی از شما بگیرد، پس مثل یک ربات عمل نکنید . درست است که باید صاف و موقر بایستید اما اصلاً نباید شبیه به یک ربات عمل کنید . پس کمی راحتی به بدن خود بدهید و تعادل را فراموش نکنید.

15. گرفتن خودکار در دست موقع سخنرانی​

اینکه بخواهید هنگام سخنرانی مدام چیزی را در دستتان بگیرید و با آن بازی کنید، حواس مخاطب را پرت می کند و باعث می شود که دیگران راجع به شما نظر خوبی نداشته باشند . همچنین حس آماتور بودن را به طرف مقابل القا می کند.

16. لبخند نزدن​

بهترین راه برای این که حس اعتماد را در طرف مقابل ایجاد کنید، لبخند زدن است. بسیاری از اوقات ما لبخند را فراموش می کنیم اما بهتر است که همیشه آن را به خودتان یادآوری کنید و توجه حداکثری مخاطبان را با لبخند بگیرید.

لبخند زدن


17. قدم های خیلی بلند و خیلی تند​

قطعاً راه رفتن بیش از حد، شما را فردی عجول نشان می دهد؛ انگار که می خواهید از چیزی فرار کنید. اگر در حال سخنرانی هستید و می خواهید موضوع را عوض کنید احتمالاً باید به قسمت دیگر صحنه بروید اما اگر بخواهید مدام در حین صحبت کردن خیلی تند راه بروید، قطعاً حرکت خوبی نخواهد بود.

18. نا تعادلی در ایستادن​

سفت ایستادن و باز کردن پاها نشان دهنده استقامت و اعتماد به نفس است اما این که بخواهید مدام وزن خود را از روی یک پا روی پای دیگر بیندازید یا پاهایتان را بیش از حد جفت کنید، نشان دهنده ناامنی و نگرانی است.

19. ژست های منفی​

از انجام ژست هایی که پیام منفی را القا می کند و اعتماد دیگران را از بین می برد، خودداری کنید. مثلاً اخم کردن، چشم غره رفتن؛ نشان دادن کف دست به طرف مقابل و بسیاری از حرکت های این چنینی نشان دهنده این است که شما به خودتان تسلط ندارید و می خواهید حس منفی را در طرف مقابل ایجاد کنید که اصلاً وجهه خوبی ندارد.
 
  • گل رز
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 2 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین