. . .

روان شناسی اینو بخون تا بدونی واقعا شادی یا غمگین

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,359
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

چند تفاوت مهم آدم های خوشحال و غمگین​

اگر تصور می کنید تفاوت انسان های شاد و غمگین تنها در چهره و روحیه آنهاست، سخت در اشتباهید بلکه از لحاظ روانشناسی همه چیز در چهره و حالات صورت خلاصه نمیشود بله این درون انسان است که بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.


دراین بخش قصد داریم بی توجه به ظاهر و چهره افراد شاد و غمگین، کمی در مورد تفاوت های شخصیتی تفکری آنها با شما صحبت کنیم. موارد را بخوانید و دریابید که شما واقعا فردی غمگین هستید یا برعکس.

مشخصات افراد غمگین​

با افراد غمگین شروع و شما را با ویژگی ها و خصوصیات رایج شخصیتی این دسته افراد آشنا میکنیم. افراد غمگین:

افراد غمگین


منتظر می مانند تا دیگران خوشحالشان کنند​

افراد غمگین منتظر فرصت هایی برای نشان دادن خود هستند و برای رسیدن به اهدافشان کاری انجام نمی دهند و منتظرند تا فرصت های بیشتری از جانب دیگران برایشان پدیدار شود.

به موفقیت دیگران حسادت میکنند​

افراد غمگین به جای تمرکز بر ثروتی که شخصاً در اختیار دارند، به فکر داشته های مادی و موفقیت های دیگران هستند. به نظر نمی رسد که دستاوردهای خود و همه خوبی های دنیای خود را تشخیص دهند به سختی می توانند ارزش واقعی زندگی را بپذیرند و از آنچه دارند سپاسگزار باشند و از آن لذت ببرند.

احساس ناامنی دارند​

عدم اعتماد به نفس همیشه در ذهن افراد غمگین وجود دارد. این اشخاص نسبت به شخصیت خود عدم اعتماد بنفس دارند و درون گرا هستند و از برقراری ارتباط با دیگران به هر قیمتی دور می شوند و از عزت نفس برای ایجاد انگیزه در زندگی روزمره برخوردار نیستند.

ترسیدن


منزوی هستند​

این افراد تمایل دارند که خود را از محیط های اجتماعی خارج کنند زیرا طبیعتاً غمگین و ناراحت هستند همچنین دیگران مایل نیستند با آنها همنشین باشند، زیرا باعث احساسات منفی می شوند.

افکار منفی دارند​

منفی نگری و شکایت ذهنی افراد غمگین را بیشتر آزار می دهد. این طرز فکر برای موفقیت های آینده که امیدوارند به آن برسند مضر است زیرا با درگیر شدن مداوم در افکار منفی، این افراد برای خود محدودیت هایی قائل می شوند. ناتوانی در تصور موفقیت های آینده و عزت نفس ضعیف تنها چند پیامد است که منفی گرایان را از پتانسیل واقعی خود باز می دارد.

مشخصات افراد شاد​

در مقابل ویژگی های منفی افراد غمگین، افراد شاد ویژگی های خوب بسیاری دارند که شامل مواردی است که در ادامه خواهید خواند.

شادی


از لحظه لحظه زندگی لذت می برند​

این افراد به دنبال رسیدن به موفقیت هستند و زمانی که شکست می خورند دیگر عقب نشینی نمی کنند. آنها قدر زندگی خود را می دانند و برای هر دقیقه از روز ارزش قائل هستند. این افراد شاد طوری زندگی می کنند که فردایی وجود ندارد و از هر موقعیتی حداکثر استفاده را کرده و در زمان حال با آرامش زندگی می کنند.

موفقیت دیگران را تحسین می کنند​

افراد خوشحال به جای حسادت به دیگران، از موفقیت آنها لذت می برند. آنها از دستاوردهای دوستان خود برای ایجاد انگیزه در کار بهتر استفاده و به چیزهایی که در زندگی از دست داده اند نگاه نمی کنند، بلکه از ثروتی که دارند قدردانی می کنند. خوشبختی در چیزی نیست که می خواهید بلکه چیزی است که دارید

اعتماد بنفس دارند​

افراد شاد عزت نفس بسیار بالایی دارند و آنچه هستند را می پذیرند و هر روز برای بهتر شدن زندگی خود تلاش می کنند. آنها اعتماد به نفس را منتشر می کنند، غرور خود را به رخ می کشند و احساسات مثبتی از خود نشان می دهند همچنین از بودن در حضور افراد با اعتماد به نفس لذت می برند.

اعتماد به نفس


اجتماعی هستند​

افراد اجتماعی برون گرا و دائماً با دیگران درارتباط هستند. آنها همیشه می خواهند اوقات خوشی داشته باشند و از زندگی در کنار افرادی که آنها را خوشحال می کنند لذت ببرند. آنها انزوا را دوست ندارند و ترجیح می دهند خود را در محیط های اجتماعی هیجان انگیز غرق کنند.

مثبت اندیش هستند​

مثبت اندیشان، افکار فراوانی دارند. افراد خوشحال سخت کار می کنند تا به جایی که می خواهند برسند و هر لحظه را یک چالش می دانند تا بیشتر بیاموزند و به رشد خود ادامه دهند.

چالش ها را فرصت پیشرفت می دانند​

افراد شاد، مشکلات را فرصتی برای یادگیری و رشد می دانند و شکست را نمی پذیرند و از این فرصت ها به بهترین شکل استفاده می کنند. آنها بر این باورند زندگی همان چیزی است که شما از آن می سازید و اگرچه زندگی می تواند موانع بزرگی بر سر راه شما قرار دهد، اما این افراد اجازه نمی دهند دست اندازها آنها را از رسیدن به اهداف باز دارد.

هدف داشتن


با دیگران همدردی می کنند​

افراد شاد دوست دارند به دیگران کمک کنند. آنها با بخشش در زندگی دیگران تغییر ایجاد می کنند وباعث شادی شان می شوند اما کسی که شفقت ندارد بی رحم و خود خواه است و نمی تواند لذت را در بخشیدن ببیند. افراد سخاوتمند بیشتر از زندگی لذت می برند پس اگر می خواهید دیگران شاد باشند همدردی و شفقت را تمرین کنید.

ناملایمت را می پذیرند​

افراد شاد زندگی را آنگونه که به نظر می رسد می پذیرند. آنها همیشه با شرایط خود هماهنگ نیستند اما یاد می گیرند از همه چالش های زندگی بیاموزند و پیشرفت کنند همچنین با جریان زندگی همراه می شوند و می دانند که برای آگاهی بیشتر از رشد و گسترش اتفاقاتی رخ می دهد.

عاشق هستند​

افراد شاد همه را دوست دارند به همین دلیل، می توانند ویژگی هایی را در دیگران پیدا کنند که به وضوح در آنها وجود ندارد اما کسی که در قلبش نفرت دارد همیشه غمگین و مملو از بی تفاوتی، عصبانیت و عدم تحمل است.

افراد مهربان


بخشنده اند​

افراد شاد کینه ای نیستند و از بخشش خود پشیمان نمی شوند زیرا می دانند که به ذهن بدن و روح خود آسیب می رسانند. گذشته را رها کرده و می دانند در ادامه یافتن شادی باید هر آنچه اتفاق افتاده را آزاد کنند.

افرادی که گذشت ندارند بدبختی، منفی بافی و بیماری ها را وارد زندگی خود می کنند. بخشش این است که آنچه اتفاق افتاده را همانطور که هست بپذیریم تا آنچه باید اتفاق بیفتد.

ثروتمند هستند​

افراد شاد چیزهای زیادی را بسوی خود جذب می کنند فقط پول نیست آنها بسیاری از اطلاعات، افراد و سلامتی را جذب و می توانند شاهد این باشند که چگونه ثروت با تفکر مثبت جذب می شود اما افراد منفی نگر در فکر فقر و کمیابی و ترس از نداشتن زندگی می کنند.

قوی هستند​

افراد شاد از قدرت خود برای پیشبرد اهداف استفاده می کنند. آنها روی ضعف و کمبود هیچ چیزی تمرکز نمی کنند مطمئنا وقتی سخت کار می کنید، نتایج را می بینید. در حالی که فرد منفی و ناراضی تمایل دارد در حالت قربانی شدن زندگی کند.

شادی ارتعاشی با فرکانس بالا در بدن است و به همه چیز در اطراف شما قوت می دهد. فرد شاد تا آنجا که ممکن است از این استفاده می کند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین