. . .

آموزش ایده های جالب استفاده از شیشه مرباهای خالی

تالار آموزش خانه‌داری

هدیه زندگی

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده
رمانیکی‌نویس
کاربر نقره‌ای
شناسه کاربر
366
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
موضوعات
223
نوشته‌ها
1,854
راه‌حل‌ها
5
پسندها
10,575
امتیازها
452

  • #1
نگهداری غذاها در شیشه های در بسته :

گاهی اوقات بعد از صرف غذا مقداری از آن باقی می ماند که می توانید از شیشه های مربا به عنوان ظرف در بسته استفاده کنید و یا اینکه می خواهید سوپ یا هر غذای مایع دیگری را به دوست و اقوام خود بدهید این شیشه ها گزینه خوبی هستند.

سالاد در شیشه :

می توانید از شیشه مربا استفاده کنید و سالاد را در شیشه سرو کنید . برای سرو سالاد در شیشه سس را در انتهای شیشه بریزید و سالاد را لایه به لایه روی هم ریخته و در شیشه را ببندید . یک عدد چنگال یک بار مصرف را با با نخ کنفی یا پوست بالا دور شیشه گره بزنید.
ساخت محفظه نخ :

در منزل همه ی ما وسایلی وجود دارد که موجب بهم ریختگی کمد و اتاق می شود به همین دلیل می توانید داخل شیشه ، نخ بخصوص نخ های رنگ روشن را قرار دهید تا کثیف نشوند سپس درب شیشه مربا را سوراخ کنید تا نخ براحتی از آن بیرون بیاید.

پرورش دوباره سبزیجات :

اگر کاهو ، کرفس ، پیاز ، تره فرنگی را داخل شیشه پر از آب قرار دهید باعث می شود دوباره رشد کنند.

مقیاس گذاری شیشه ها برای پخت سریع غذا :

برای تسریع در روند پخت غذا یا کیک می توانید از شیشه های مقیاس گذاری شده به عنوان پیمانه استفاده کنید.

سهولت در پوست کندن سیر :

اگر مقدار زیادی سیر خریده اید که به تنهایی قادر به تمیز کردن آن نیستید ، سیر را حبه حبه کنید و داخل شیشه بریزید و درب آن را خوب محکم کنید و انقدر تکان دهید تا پوست سیر داخل شیشه از آن جدا شود.

محفظه کمپوست پوست میوه و سبزیجات :

برخی افراد عادت دارند پوست میوه و سبزیجات خود را کمپوست کنند بنابراین می توانید از شیشه های مربایی برای جمع آوری کمپوست ها در بیرون منزل استفاده کنید.

قوطی کبریت :

گاهی قوطی های کبریت اتفاقی خیس و از بین می روند یا کودکان آن را پاره می کنند در این صورت می توانید از شیشه های مربایی برای نگهداری کبریت ها استفاده کنید.

محفظه لوازم آرایش :

برای صرفه جویی در هزینه ها و استفاده دوباره از وسایلی که هنوز قابل استفاده هستند کارهای بیشماری می توان انجام داد مثل استفاده از شیشه مربا به عنوان محفظه لوازم آرایش.

بانکه حبوبات و سبزیجات :

با داشتن چندین عدد شیشه مربایی دیگر نیازی به خرید بانکه های حبوبات ندارید می توانید آنها را پر از حبوبات کنید و داخل کابینت قرار دهید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین