. . .

معرفی ایده‌های کسب وکار اینترنتی

تالار مشاغل متفرقه

فندوق کوشولو🧸🍪

رفیق رمانیکی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
1784
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-20
آخرین بازدید
موضوعات
138
نوشته‌ها
674
راه‌حل‌ها
2
پسندها
4,623
امتیازها
443
سن
18
محل سکونت
سرزمین رویاها

  • #1

ایده های کسب و کار اینترنتی

معرفی و بررسی ایده های کارآفرینی اینترنتی ایران​

در مطالب مختلفی در مورد کسب و کار در فضای مجازی صحبت کرده ایم. این که چگونه تخصص خود را پیدا و آن را در اینترنت به اجرا بگذارید . در این مقاله قصد داریم به معرفی ایده های کسب و کار اینترنتی بپردازیم.



پیدا کردن این ایده شاید کمی سخت باشد، ولی ما امروز ایده هایی را جمع آوری کرده ایم که شاید ذهن شما را روشن تر نمایند و یا بتوانید موضوع فعالیت خود را از بین همین تخصص ها پیدا کنید. شاید شما اولین نباشید ولی می توانید بهترین باشید .



ایده و طرح های زیادی در اینترنت وجود دارد که میشه از آن ها استفاده کرد مثل راه اندازی سیستم وبلاگ دهی ، راه اندازی سایت آگهی، فروشگاه اینترنتی و … ولی آیا این ایده ها واقعا عملی است؟ آیا واقع پتانسیل این رو داره که در آینده به کسب و کار سودآور ما تبدیل بشود ؟ واقعیت این است اکثر کسب و کارهای که در ایران موجود می باشد و درآمدهای خوبی هم دارند ، اکثر از روی سایت های مشابه خارجی بوده اند که در ایران بومی سازی شده اند . در ادامه به معرفی ایده هایی می پردازیم که هنوز در ایران زیاد نشده و شما می توانید از آن استفاده نمایید.



در این مقاله به مرور افزایشی قصد داریم به معرفی ایده های کسب و کار اینترنتی که توسط افراد مختلف پیاده سازی شده اند بپردازیم و به نقد هریک از انان از لحاظ SEO خواهیم پرداخت . اگر شما هم ذهن شلوغی برای انتخاب موضوع فعالیت خود دارید این مطلب می تواند ذهن شمارا بازتر و خلاق تر نماید.

سوپر میوه آنلاین

تعدادی از جوان های اصفهانی وب سایتی تهیه کرده اند که بصورت انلاین در سطح شهر خود میوه به فروش می رسانند. آن ها میوه ها را دسته بندی می نمایند و پس از ثبت تعداد سفارش مشتری ان را با پیک ارسال می نمایند.



ایده ای جالبی که ممکن است مورد استقبال خیلی ها قرار بگیرد و برای یک بار هم شده است از سوپره میوه آنلاین شهرشان اقدام به خرید میوه کنند و اگر از خدمات و کیفیت آن راضی بودند دوباره آن را تکرار نمایند.



باید بگم که این وب سایت ایده خیلی خوبی هست، ولی بیشتر احتیاج به تبلیغات داره تا بهینه سازی از طریق محتوا و موتورهای جستجو. این کسب وکار برای رشد نیاز به تبلیغات در بیلبوردهای شهری و یا از طریق پیامک داره تا تبلیغات تو فضای آنلاین. مخصوصا این که این خدمات فقط در داخل اصفهان می تونه انجام بشه.



البته طراحی اپلیکشین مخصوص نسخه موبایل هم می تواند فرآیند خرید را برای مشتری آسان تر نماید. البته که این سایت ها هم در حال گسترش می باشند و امروزه شاهد فروش گردو، بادام، پسته از طریق اینترنت و فروشگاه هایی مثل دیجی کالا هستیم.

فروش صنایع دستی و تزیینی

یکی از محبوب ترین هنرها نزد ایرانیان صنایع دستی می باشد ، که طرفداران و خریداران بسیار زیادی دارد . اگر در شهر و محل زندگی خود کسی را می شناسید که در این هنرهای زیبا سررشته دارد ، می توانید با همکاری با آن ها و فروش محصولاتشان بصورت آنلاین درآمد خوبی داشته باشید .

ایده های کسب و کار اینترنتی


محصولات را همراه با توضیحات کامل و تصاویر بهینه درج کنید و خدمات پشتیبانی قبل و بعد از خرید را به کاربران ارائه دهید . این سبک محصولات نیز در شبکه های اجتماعی هم فروش خوبی دارد.



البته بهینه سازی محتوایی برای موتور جستجو هم خیلی موثر است، درج مقالاتی با موضوع گردشگری، هنرهای دستی و … می تواند بیننده هایی را بصورت رایگان و بدون دردسر از موتور جستجو جذب نماید.

فروش محصولات آموزشی و دانلودی

آموزش یکی از بخش های مهم در هر جامعه ای می باشد، اگر توانایی تولید آموزش های مفید و کاربردی را در تخصص خاصی دارید می توانید با ساخت یک مجموعه آموزشی ، آن ها را در اینترنت به فروش بگذارید .



و یا حتی می توانید پس از راه اندازی از آموزش های دیگر کاربران هم استفاده کنید و با آن ها برای فروش محصولات آموزشی خودشان همکاری نمایید . همچنین با ساخت یک سیستم همکاری در فروش و جذب بازاریاب به فروش محصولات بیشتر بپردازید .



در واقع شما محلی را ایجاد کرده اید که بازاریاب ها می توانند محصولات متنوع دانلودی را که نسبت به نوع پستی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند را بفروش رسانده و کسب درآمد کنید . و از همه مهم تر مدرسین مختلف می توانند محصولات خود را به فروش برسانند .



به سراغ افرادی که محصولات آموزشی-دانلودی دارند در اینترنت بروید و با آن ها تماس بگیرید و به آن ها پیشنهاد بدهید که در ازای تبلیغ و فروش محصولاتشان بصورت تخفیفی درصدی از فروش آن محصول به شما اهدا شود. می تونید با گذاشتن محصولات دانلودی متنوع در سایت خود ترافیک زیادی رو جذب کنید.



مهمترین کاری که باید انجام دهید اعتماد سازی و ارائه مطالب آموزشی رایگان می باشد. همچنین پشتیبانی قبل و بعد از خرید و بازگشت وجه در صورت نارضایتی از مهم ترین عوامل موفقیت می باشد. همچنین می توانید محصولات آموزش خود را در سایت لرن پارسی به اشتراک بگذارید!

خدمات دانشجویی مثل ترجمه ، تحقیق و مقاله

متاسفانه خیلی از دانشجویان ایرانی علاقه ای به تحقیق و تلاش برای درس خوندن ندارند و وقتی استاد بهشون یک مقاله برای پروژه میده اون ها به سراغ مقاله نویس ها و افراد مختلفی می روند که براشون این کارو با دریافت هزینه ای انجام بده .



شما با راه اندازی سایتی و انجام خدمات مربوط به ترجمه ، ساخت برنامه و پروژه در یک رشته خاص به کسب درآمد برسید. البته همکاری با سایر افراد و استخدام افرادی که این توانایی رو داشته باشند مهم هست. شما باید مشارکتی در این مورد کار کنید و پس از ثبت سفارش مشتری اون رو به طراح اصلیش برسونید و درصدی کار کنید.

مشاوره آنلاین بدهید

مسائل مشاوره ای در هر کشوری از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد ، امروزه در ایران بزرگ بسیاری از خانواده ها و افراد مشکلات مختلفی دارند و نیاز به مشاوره و راهنمایی با شخص مشاور دارند.

ایده های کسب و کار اینترنتی


می توانید با راه اندازی یک وب سایت از کاربران بخواهید با پرداخت مبلغی سوالات خود را مطرح نمایند تا مشاورین ما به آن ها مشاوره دهند . برای اینکار نیازمند استخدام چند مشاور می باشد .همچنین باید با تولید مقالات و محتوای رایگان کاربران هدف را از موتورهای جستجو جذب نمایید .

برنامه غذایی آنلاین مخصوص بدن سازها

اگر مربی بدنسازی هستید که چه بهتر ، ولی اگر هم نیستید می توانید با استخدام یک مربی بدنسازی و فیتنس سایتی راه اندازی کنید که بصورت آنلاین برنامه غذایی به بدن سازها ارائه بدهد.



البته بعدها می توانید بصورت اتوماتیک این کارها را انجام دهید ، مثلا برای افرادی که سن ۲۵ و وزن ۷۰ کیلو را دارند برنامه ثابت می باشد. البته باید قبل از ایجاد مراحل کار را بسنجید ، و با یک مربی فیتنس مشورت کنید.

ایده های کسب و کار اینترنتی


همچنین محتوای کاربردی ، رایگان و تبلیغات در وب سایت های ورزشی از مهم ترین عوامل رشد این گونه وب سایت های می باشد.

لباس عروس آنلاین بفروشید

کافیست به سراغ طراحان لباس عروس بروید و پیشنهاد فروش یا اجاره این لباس ها را بصورت آنلاین به آن ها ارائه بدهید. و از هر فروش درصدی را به آن ها ارائه بدهید .با راه اندازی چنین سایتی و درج ۳۰ محصول ، انتخاب های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار خواهید داد.



البته نیاز به تولید محتوای هدفمند و شاید تبلیغات در فضای شهری برای معرفی کسب و کار خود به کاربران خواهید داشت.

وب سایت کتاب های صوتی

تبدیل کتاب الکترونیکی به کتاب های صوتی یکی از ایده های خوب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد که طرفداران زیادی دارد.



یکی از دلایلی که این کتاب ها محبوب می باشند علاقه نداشتن مخاطبان به خواندن کتاب های PDF می باشد و اگر نسخه صوتی کتابی به این افراد پیشنهاد شود مسلما مایل به دریافت آن هستند.



شما هم می توانید با تبدیل کردن کتاب های کاربردی ایرانی به کتاب های صوتی می توانید آن ها را برای دانلود در اختیار دیگران بگذارید. البته برای این کار نیاز به کمی تلاش و تمرین برای گویایی یک صدای زیبا می باشد .

بنگاه آنلاین خانه راه اندازی کنید

با راه اندازی سایت اشتراک گذاری خانه می توانید به کسانی که دنبال خانه اجاره ای یا فروشی یا دانشجویی که دنبال خونه می گردند کمک کنید. این کارو هم می تونید به صورت بومی انجام بدهید و هم بصورت کلی در کل کشور. برای شروع این کار باید بصورت حضوری به بنگاه های املاک برید و بهشون پیشنهاد همکاری دهید و یا می تونید بصورت آنلاین از طریق تبلیغات برای هر قشری سایت خود را معرفی کنید و بهشون بگید سایت شما محل مناسبی برای صرفه جویی در وقت و خرید ، فروش و رهن خونه می باشد.



البته می توانید با ایده های بزرگتری اون رو توسعه بدین، مثل طراحی و برنامه نویسی سیستمی مخصوص بنگاه های یک شهر. به این صورت که بنگاه ها با عضویت در سایت شما ، اطلاعتی که در دفترشون هست رو هم بصورت آنلاین در اختیار مشتری قرار بدند.

قالیشویی آنلاین

حتما سایت زود فود را مشاهده کردید و می دونید چگونه کار می کنه. در واقع سایت زود فود با مشارکت رستوران های کل تهران کار خودش رو انجام میده. بطوری که کاربر در هر منطقه ای که باشه می تونه سفارش غذای خودش رو بصورت آنلاین بده و از نزدیکترین رستوران محل زندگی خود غذای خودش را دریافت کند. شما می تونید همین کاری که زود فود می کند را انجام دهید با این تفاوت که سفارش شت و سوی فرش را بصورت آنلاین از کاربر دریافت کنید. و برای این کار باید با تمام قالیشویی های تهران قرار داد ببندید.



ایده جالبی هست ولی بیشتر نیازمند سئوی محلی و تبلیغات در سطح بیلبوردهای شهری هست تا سئو و بهینه سازی در وب. البته شاید بتوانید با تولید مقالات مربوط به فرش و نکات خانه داری کاربران هدف را جذب کنید. ولی این گونه کسب و کارها نیازمند سئوی محلی می باشند.

دامنه ثبت کنید و بفروشید

خیلی ها مشتاق راه اندزای وب سایت با اسم های خاص و کمیاب هستند. در واقع یک اسم خوب نشون از ی کار خوب میده. حتما شما هم متوجه شده اید که برخی از دامین های خاص توسط افراد ثبت شده اند و هنگامی که وارد اون دامین می شید سایتی بالا نمیاد و بعضی از آن ها اطلاعات تماس خودشون رو داخل اون صفحه گذاشته اند و اعلام فروش آن دامین را کرده اند.



شما هم می تونید با راه اندازی سایتی و ثبت دامین های خاص و فروش آن ها به صورت مزایده ای کسب درآمد میلیونی از اینترنت داشته باشید و یا اگه خیلی زرنگ باشید ، اسم های خاص رو خودتون زودتر ثبتش کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین