. . .

روان شناسی اگه آرامش میخوای، به خودت چندتا قول بده

تالار انگیزشی

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

پذیرش نقاط قوت در کنار نقص ها
به یاد داشته باشید که شما در این جهان باید هدفمند زندگی کنید. ارزش تجربه هیجان و اتفاقات خوب را دارید و می توانید این لحظات را برای خودتان رقم بزنید. پس ارزشمند هستید. باید تمام خجالت ها را کنار بگذارید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. خودتان را دوست داشته باشید و به این فکر کنید که در کنار نقص هایتان، حتماً نقاط قوتی هم دارید و نباید آن ها را فراموش کنید. پس بی قید و شرط، خودتان را همانطور که هستید، بپذیرید.
مهربان صحبت کردن با خود
بسیاری از افراد همیشه سعی می کنند هنگام صحبت کردن با دیگران مهربان باشند و ارزش آن ها را زیر سوال نبرند اما با خودشان هرگز این گونه رفتار نمی کنند. این کار به شدت اشتباه است. باید سعی کنید بزرگترین طرفدار خودتان باشید و هیچ گاه حرف های منفی به خودتان نزنید. همیشه با حرف هایتان به خود انگیزه بدهید و به مهربانانه ترین حالت ممکن با خودتان صحبت کنید.

ناتوانی در کنترل همه چیز
این ایده که من می توانم همه چیز و همه کس را در زندگی کنترل کنم، به شدت غلط است. شما هرگز نمی توانید یک زندگی شاد را تجربه کنید؛ مگر این که این حقیقت را بپذیرید. افراد همیشه موانع و مشکلات خودشان را دارند و بسیاری از آن ها تحت کنترل شما نیست.

البته منظور ما این نیست که ناامید باشید. حقیقت این است که شما نیاز به کنترل اتفاقات بیرونی ندارید و می توانید بدون کنترل کردن آن ها، زندگی خوبی را تجربه کنید. شما فقط باید طرز فکر خودتان را کنترل کنید.
انتخاب هوشمندانه موانع
اکثر اوقات شما با موانع زیادی در زندگی مواجه می شوید و ناخواسته وارد آن ها می شوید. به یاد داشته باشید شما مجبور نیستید هر چیزی را به دیگران اثبات کنید. بله واقعاً مجبور نیستید! پس سعی کنید به هر مشکل و مانعی که وارد می شوید، هوشمندانه انتخاب کنید که در آن باید چه کار کنید.

فراموش کردن درد های گذشته اما به یاد سپردن درس ها
اصلا نیاز نیست که شما بخواهید درد ها، ناامیدی ها و استرس های گذشته را برای خودتان یادآوری کنید، زیرا اگر مدام این کار را کنید، احساس بی ارزشی به شما دست می دهد. پس به جای اینکه به اتفاقات تلخ گذشته فکر کنید و استرس اشتباهاتتان را داشته باشید، سعی کنید هدفمند به گذشته نگاه کنید، نقایص را پیدا کنید و سعی کنید که عملکرد خود را ارتقا دهید. شما نمی توانید به عقب برگردید اما همیشه می توانید رو به جلو باشید.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
56

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین