. . .

روان شناسی اگر فرزندم صبحانه نخورد چه کار کنیم؟

تالار روانشناسی کودکان
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
در حدود 4-6 سالگی کودکان از تصمیم‌گیری در مورد زندگی خود واقعاً لذت می‌برند. یکی از مسائلی که بسیاری از والدین با آن روبرو هستند. برخی از بچه‌ها به سادگی از خوردن صبحانه خودداری می‌کنند و صبح را برای کل خانواده ناخوشایند می‌کنند. در اینجا چند راه برای ترغیب فرزندان به خوردن صبحانه آمده است:

06f15c87-6cf9-4f30-9ead-77f0e0d28408.jpg


به آنها حق انتخاب بدهید:

در این سن بچه‌ها عاشق انتخاب هستند و والدین می‌توانند از آن به نفع خود استفاده کنند. فرض کنید روزی شما وافل درست می‌کنید. وقتی پسرتان سر میز می‌آید و صبحانه را می‌بیند می‌گوید که آنها را نمی‌خورد. او حتی ممکن است عاشق وافل باشد اما آنها را در این روز نمی‌خواهد. به جای برخورد مکرر با این وضعیت از فرزند خود بپرسید که چه می‌خواهد. اگر یک پیشنهاد باز ارائه می‌دهید "برای صبحانه چه می خواهید؟" او ممکن است چیزی عجیب مانند بستنی را انتخاب کند که یک گزینه واقعی نیست. در عوض چندین انتخاب ارائه دهید. "آیا برای صبحانه وافل یا غلات می خواهید؟" یک ایده عالی است به این ترتیب او احساس می‌کند در تصمیم‌گیری حرفی برای گفتن دارد و با خوردن هر چیزی که انتخاب می‌کند هیجان زده خواهد شد.

خلاق باشید:

یکی دیگر از راه‌های تشویق فرزندان به خوردن صبحانه این است که خلاق باشید. تخم مرغ برای کودک 4 ساله اشتها آورتر است. پنکیک‌هایی به شکل حرف اول نامشان یا حتی ناحیه سر میکی موس نیز برای این گروه سنی جالب و جذاب است.

صبحانه میکس بدهید:

برای اینکه بچه‌هایتان هر روز صبح سر میز بیایند سعی کنید آنچه را که سرو می‌کنید مخلوط کنید. در حالی که غلات برای روزهایی که همه عجله دارند مناسب است. میوه با ماست، تخم مرغ و نان تست و حتی غذای شب گذشته می‌تواند برای یک وعده صبحگاهی خوشمزه باشد.

7e656da2-b760-4492-8972-68d73a76fb63.jpg


صبحانه خانوادگی بخورید:

کودکان در سنین مهد کودک زمان زیادی را صرف تماشا و تقلید از والدین و اعضای بزرگتر خانواده می‌کنند. صبحانه یک وعده غذایی کلیدی در روز است زیرا از دیروز غذا نخورده‌اید و باید انرژی خود را بالا نگه دارید. بعلاوه اگر شما هم غذای بچه‌های خود را می خورید ممکن است تلاش بیشتری کنید تا مطمئن شوید هر چیزی که به آن می‌پردازید خوشمزه و متفاوت در روز است.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
26
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
116
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
158

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین