. . .

خبر اکبرپور: استقلال با سبک کارلوس کی‌روش به لیگ می‌آید/ وریا غفوری را برگردانید تا مثل منصوریان شود

تالار گزارش ورزشی

atanaz

رمانیکی تلاشگر
رمانیکی
شناسه کاربر
918
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-11
آخرین بازدید
موضوعات
5
نوشته‌ها
107
پسندها
1,380
امتیازها
138
سن
19
محل سکونت
خونه شمسی خانم

  • #1
پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت استقلال گفت: روش بازی جدید ریکاردو ساپینتو کاملاً تیم استقلال را به تیم کارلوس کی‌روش شبیه میکند و سبک پرتغالی را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش فوتبالی، علیرضا اکبرپور بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره شرایط این روزهای استقلال پس از شروع تمرینات اظهارداشت: وقتی استقلال تمرینات بدنسازی اش را با انجام مسابقات فوتبال درون تیمی استارت زده مشخص می‌کند ساپینتو در حال شناسایی نفرات تیم استقلال است. او می خواهد بازیکنانش را بیشتر بشناسد و توانایی های آنها را بسنجد.وی افزود: قطعاً تیم استقلال بدنسازی اش را در اردوی خارج از کشور یا در روزهای آینده آغاز می‌کند تا با انجام چند بازی دوستانه آماده ورود به مسابقات شود.
سیستم ساپینتو برای استقلال کاربردی تر است

بازیکن قدیمی استقلال درباره کلاس های فنی ساپینتو و اینکه روی سیستم ۱-۳-۲-۴ بیش از روش ۲-۵-۳ تاکید دارد و با این روش بازیکنان استقلال را تمرین میدهد گفت: سیستم ۱-۳-۲-۴ قابلیت تغییر سیستم سریع به حالت های هجومی و دفاعی را دارد. این سیستم در حالت تهاجمی به سرعت به ۳-۳-۴ تبدیل می‌شود و در سیستم دفاعی به ۲-۴-۴ یا ۱-۵-۴ تغییر پیدا می کند.

اکبرپور خاطرنشان کرد: امروزه اکثر مربیان دنیا با این روش کار می کنند. همانطور که کارلوس کی‌روش هم در تیم ملی فوتبال ما با همین روش کار می کرد. وقتی تیم عقب می افتد با تغییر تاکتیک به ۳-۳-۴ توان تهاجمی بالا می رود و وقتی جلو می افتد می توان با روش ۱-۵-۴ از گل زده دفاع کرد.

شخصیت وریا غفوری حفظ نشد

وی درباره مدل جدایی وریا غفوری گفت: متاسفانه یا مدیران باشگاه وقتش را ندارند یا اصلاً نمی خواهند اهمیتی به این مسائل بدهند. ولی به طور کلی این نوع خداحافظی و جدا شدن از باشگاه زیبنده فوتبالیستی که سال ها برای استقلال زحمت کشیده نیست. باید شخصیت وریا غفوری حفظ می شد. لااقل می شد او را برگرداند و یک بازی برایش گذاشت. در این سال ها فقط برای منصوریان چنین بازی برگزار شد.

کاش استقلالی های بیشتری در کادر فنی بودند

وی همچنین درباره یارگیری استقلال گفت: تا اینجا اکثر خرید های استقلال در خط حمله بوده و قطعاً در ادامه برگزاری مسابقات تدارکاتی نقاط ضعف استقلال برطرف خواهد شد اما در رابطه با کادر فنی معتقدم که ای کاش در کنار این همه مربی خارجی از پیشکسوتان استقلال هم استفاده می شد تا لااقل یک یا دو نفر دیگر از از پیشکسوتان استقلال در کنار ساپینتو از تجربیات او استفاده می کردند.

اسکوچیچ ثابت کرد در تیم ملی اقتدار نداشت

اکبرپور همچنین درباره جدایی دراگان اسکوچیچ از کادر فنی تیم ملی گفت: من قبلا هم گفته بودم که این مربی برای تیم ملی ایران کوچک بود. وقتی مربی اقتدار نداشته باشد به این راحتی تیم دو دسته می شود. یک عده استوری می گذارند و از او حمایت می‌کنند و یک عده عکس آن را انجام میدهند. اگر کی روش بود کسی جرأت می کرد بدون اجازه اش چنین کارهایی بکند؟بازیکن اسبق تیم ملی افزود: در این قبیل موارد عیار سرمربی تیم ملی مشخص میشود. متاسفانه اسکوچیچ در تیم ملی ایران اقتدار لازم را نداشت و به همین خاطر امروز تیم ملی به دو دسته تقسیم شده است. انتشار تصاویر شوخی های بازیکنان با اوهم دلیل محکمی برای رسیدن به اینجا بود.

امیدوارم هر مربی انتخاب می شود به درد تیم ملی بخورد

وی در این باره که مربی ایرانی برای تیم ملی خوب است یا خارجی گفت: ظاهرا که گفته شده باید مربی ایرانی در تیم ملی باشد. زمان ما هم ایویچ را برداشتند و به جای او طالبی را گذاشتند که چون از خارج آمده بود شناختی از تیم ملی نداشت و به نوعی او هم خارجی محسوب می شد. به هر حال امیدوارم هر چه صلاح است و اتفاق می‌افتد به سود تیم ملی باشد. اگر مربی خارجی می‌آوریم یک مربی تمام عیار باشد و اگر هم ایرانی باشد کسی باشد که بتواند از پس مسابقات جام جهانی بربیاید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین