. . .

آموزش انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه

تالار آموزش مد و استایل

PishOoO

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
314
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-21
آخرین بازدید
موضوعات
113
نوشته‌ها
834
راه‌حل‌ها
64
پسندها
3,006
امتیازها
591

  • #1
اغلب آقایان وقتی به خرید پیراهن مردانه می‌روند بیش از هر چیز به رنگ، طرح و در نهایت به جنس پارچه توجه می‌کنند. شاید کمتر کسی در موقع انتخاب پیراهن مردانه به نوع برش یقه یا سرآستین دقت کند.

این درحالی است که این جزئیات به ظاهر ساده بسیار پر اهمیت هستند و می‌توانند تاثیر قابل‌توجهی بر ظاهر و استایل افراد داشته باشند. در این مطلب به معرفی متداول‌ترین فرم‌های یقه‌ی پیراهن مردانه می‌پردازیم و این موضوع را که هر یک از انواع یقه در چه موقعیت‌هایی و برای چه افرادی مناسب هستند، بررسی می‌کنیم.

اولین مدل از انواع یقه مردانه که بسیار پرکاربرد و معمول است Spread نام دارد و به‌خاطر اینکه لبه‌های برگردان یقه فاصله زیادی از هم دارند این نام را برای آن انتخاب کرده‌اند. این مدل یقه باعث می‌شود ظاهر شما رسمی به‌نظر برسد و به استایل شما ظرافت و توازن می‌بخشد. به‌خاطر فضای بازی که میان دو لبه‌ی یقه وجود دارد، می‌توانید انواع مختلف گره کروات را با آن امتحان کنید. البته توصیه می‌شود که کروات‌های بندی یا بسیار باریک را انتخاب نکنید.

این مدل یقه برای صورت‌های لاغر، بیضی و پهن مناسب است و انواع خیلی متنوعی دارد که بر اساس میزان بازی یا پهنای برگردان ممکن است تاثیر آن کمی متفاوت شود. معمولا این یقه با اغلب مدل‌های کت و شلوار ترکیب خوبی دارد و برای موقعیت‌های رسمی، مهمانی و کژوال قابل استفاده است.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه



نوع رایج دیگری از یقه‌ی پیراهن مردانه که به آن یقه استاندارد یا Straight گفته می‌شود، شباهت زیادی به یقه‌های گسترده دارد. دو لبه‌ی برگردان یقه استاندارد جمع‌وجورتر و فاصله‌ی بین دو طرف یقه هم کمتر است. این یقه فرم ظریف و شیکی دارد و اگر اهل استفاده از کروات باریک با گره‌های کوچک هستید، انتخاب بسیار خوبی است. یقه استاندارد برای هر سه موقعیت رسمی، غیررسمی و مهمانی استفاده می‌شود و توصیه می‌شود که افرادی با صورت‌های بیضی، مربع، گرد و پهن پیراهن‌هایی با این مدل یقه بپوشند.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه


یکی از انواع یقه مردانه که بسیار کژوال است یقه دکمه‌دار Button-Down است. در دو طرف لبه برگردان این یقه جادکمه‌هایی وجود دارد که به دکمه‌هایی روی بدنه‌ی پیراهن بسته می‌شود. مزیت اصلی این طراحی این است که یقه، کج یا جابه‌جا نمی‌شود و به ظاهر فرد نظم می‌دهد. به همین خاطر در استایل پرپی هم بسیار محبوب است. یقه دکمه‌دار تقریبا برای هر فرم صورتی مناسب است. اگر خواستید با آن از کروات استفاده کنید به دنبال کروات‌های باریک و اسپرت بروید. این مدل یقه اولین بار برای بازیکنان پولو طراحی شده بود تا در هنگام سوارکاری در مسابقات، برگردان یقه در اثر حرکت به سمت صورت برنگردد و باعث حواس‌پرتی و اختلال دید بازیکنان نشود. علاوه براین، نوع دیگری از یقه‌های دکمه‌دار با دکمه‌های مخفی وجود دارد که برای موقعیت‌های رسمی‌تر قابل استفاده است.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه


یقه کلاب Club تاریخچه‌ی جالبی دارد. در یکی از مدارس شبانه‌روزی انگلیس، برای اینکه دانش آموزانشان ظاهری متفاوت از سایر مدارس داشته باشند، برایشان یونیفورم‌هایی طراحی کردند که پیراهنی با یقه کلاب داشت. لبه‌های برگردان یقه کلاب گرد و بدون زاویه و تا حدی شبیه به یقه ب ب زنانه است. اگر کسی بخواهد استایلی متفاوت از جامعه داشته باشد و خاص بپوشد یقه کلاب یکی از بهترین گزینه‌هاست. برای این مدل یقه، پاپیون و کروات‌های بولو پیشنهاد می‌شود. (کروات بولو شامل یک تکه چرم باریک است که با یک مدال تزئینی در وسط یقه محکم می‌شود.) براساس اینکه بقیه تکه‌های استایل چه سبکی باشند می‌توان این مدل یقه را برای مهمانی و استایل روزمره استفاده نمود. به‌خاطر فرم منحنی لبه‌ها، افراد با صورت زاویه‌دار می‌توانند این یقه را بپوشند. برای فرم صورت بیضی هم که تقریبا همه چیز متناسب و قابل استفاده است.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه



یکی دیگر از یقه‌های پرکاربرد Cutaway است. برش لبه‌های تیز یقه به سمت بیرون و سرشانه‌ها تمایل دارد. فاصله‌ی بین دو طرف یقه خیلی زیاد است و به همین خاطر اصلا نباید پیراهنی با این مدل یقه را بدون کروات پوشید. این مدل یقه هم بسته به درجه‌ی شیب برش ممکن است برای استایل رسمی و غیررسمی تاثیری متفاوت داشته باشد. برای افرادی که می‌خواهند استایلی اصیل و برجسته داشته باشند، بسیار مناسب است. یقه cutaway یکی از انواع یقه است که از ابتدای دهه ۱۹۳۰ تاکنون رایج بوده و برای صورت‌هایی با فرم بیضی، گرد، مستطیل و کشیده مناسب است.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه



یقه بند‌دار که به آن Tab collar می‌گویند، از دو طرف برگردان یقه‌بندی دارد که در زیر کروات به هم متصل می‌شوند. این یقه تا حدی حس وینتیج به استایل می‌دهد و باید حتما با کروات پهن استفاده شود تا بند زیرین آن دیده نشود. همچنین پیراهن‌هایی با این مدل یقه با استایل رسمی تا اسپرت و صورت‌های گرد، مربع و بیضی تناسب دارند.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه


یقه پین‌دار Pin collar بسیار شبیه به یقه بنددار است با این تفاوت که پین جلوه‌ی برجسته‌تری دارد و پنهان نیست. در دو طرف لبه‌های یقه، دو سوراخ کوچک وجود دارد که پین‌های فلزی از دو طرف وارد یقه و در زیر گره کروات به هم متصل می‌شوند. این مدل یقه ظاهر لوکسی به استایل می‌دهد و اگر کسی یقه پین‌دار بپوشد، به مخاطب این پیام را منتقل می‌کند که از دنیای مد به خوبی سردرمی‌آورد. یقه پین‌دار یکی از انواع یقه مردانه است که در موقعیت رسمی و مهمانی استفاده می‌شود و کژوال نیست. برای صورت‌هایی با فرم بیضی و گردن بلند بسیار مناسب است.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه



یقه بالدار Wingtip رسمی‌ترین یقه‌ی مردانه است. به خاطر دو لبه‌ی کوچک تا خورده در قسمت جلوی یقه که شبیه بال است این اسم را برایش انتخاب کرده‌اند. پیراهن‌هایی با این یقه اختصاصی به همراه تاکسیدو و پاپیون پوشیده می‌شوند. این یقه مناسب مهمانی و عروسی است و اغلب برای دامادها استفاده می‌شود. بهترین فرم‌های صورت متناسب با این یقه بیضی، باریک و گرد هستند.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه



از میان یقه‌های کژوال، ماندارین یا باند Band بیشترین کاربرد را برای استایل روزمره دارد. یقه ماندارین جزو یقه‌های ایستاده است و برگردان ندارد. بین طرفداران استایل مینیمال این یقه محبوب است. افرادی هم که از ایجاد تحول در استایل و تجربه‌ی مدل‌های جدید نمی‌ترسند، به‌سراغ این یقه می‌روند. این یقه مناسب مهمانی و موقعیت‌های کژوال است. به این یقه دیپلمات هم گفته می‌شود.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه



یقه کوبایی یکی از انواع یقه‌ی کژوال مردانه است. دو برگردان بدون پایه دارد و فرم خطی داخل آن هفت است. یقه کوبایی مناسب موقعیت روزمره و استایل اسپرت است. همچنین این نوع یقه مناسب استایل‌های تعطیلات نیز است. این یقه نیاز به کروات و پاپیون ندارد. برای صورت‌های بیضی، کشیده و الماسی مناسب و فوق‌العاده راحت است.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه



یقه کوچک Small دو برگردان بسیار کوچک و نزدیک به‌هم دارد. این یقه تا حدی می‌تواند استایل‌های رسمی را مدرن و جالب جلوه دهد و همچنین فوق‌العاده راحت به‌نظر می‌رسد. به‌خاطر باریک‌بودن برگردان و ظرافت، این یقه برای افراد ریزنقش، صورت‌های ظریف و پسربچه‌ها بسیار مناسب است. به‌طور کلی نه کاملا کژوال است و نه کاملا فرمال و می‌توان نسبت به بقیه‌ی جزئیات استایل آن را رسمی‌ یا غیررسمی‌ کرد.

انواع مدل یقه پیراهن‌های مردانه


مطمئنا انواع یقه گستردگی و تنوع بیشتری دارد. در مقاله‌‌ی پیش‌رو تلاش بر این بود که به نمونه‌های متداول و پرکاربرد آن بپردازیم.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
49

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین