انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
آموزش
آموزش نویسندگی
مطالب آموزش نویسندگی
انواع مختلف شخصیتها
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote=". MaHta ." data-source="post: 60625" data-attributes="member: 777"><p><h3><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">شخصیت پویا (dynamic character):</span></span></h3><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">شخصیت پویا شخصیتی است که در طول داستان تغییر می کند. به همین دلیل، یک شخصیت پویا بهترین <a href="https://fasleyek.com/blog/post/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AE%D9%84%D9%82-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85" target="_blank">شخصیت اصلی</a> را می تواند بوجود آورد. در ماجراهای "هاکلبری فین" اثر <em>مارک تواین</em>، <em>هاک</em> و <em>جیم</em> شخصیت های پویایی هستند. به همین ترتیب، شخصیت های مثلث عاشقانه در "انتخاب سوفی" اثر <em>ویلیام استیرون</em> - استینگو، سوفی و ناتان – همگی شخصیت هایی پویا هستند.</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'"></span></span></p><h3><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">شخصیت چندوجهی (round character):</span></span></h3><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">این نوع شخصیت که به شخصیت پویا نزدیک است، یکی از شخصیت های اصلی است که از لحظه ای که با آنها ملاقات می کنیم، تغییر پذیری و ظرفیت تغییر را در خود نشان می دهد. در مقابل، برخی از شخصیت های اصلی پویا تا زمانی که چیزی در داستان این تغییرات را اعمال کند تغییر نمی کنند. شخصیت های چندوجهی می توانند نجیب باشند، مانند <em>کنستانتین لوین </em>در "آنا کارنینا"، یا از نظر اخلاقی مشکوک باشند، مانند <em>هامبرت هامبرت</em> در "لولیتا".</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'"></span></span></p><h3><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">شخصیت ایستا (static character):</span></span></h3><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">شخصیت ایستا یا ثابت در طول داستان تغییر محسوسی نمی کند. این شخصیت ها که گاهی اوقات به عنوان یک شخصیت یک وجهی (flat character) شناخته می شوند، اغلب در یک روایت نقش های درجه سه را بازی می کنند. بسیاری از شخصیت های شرور نیز ایستا هستند: آنها در گذشته شرور بودند، اکنون نیز شرور هستند و در آینده نیز شرور خواهند بود.</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'"></span></span></p><h3><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">شخصیت کلیشه ای (stock character):</span></span></h3><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">شخصیت کلیشه ای یک شخصیت کهن الگویی با مجموعه ای مشخص از ویژگی های شخصیتی است. شخصیت های احمق در آثار مختلف شکسپیر شخصیت های کلیشه ای هستند، همچنین برخی از شخصیت های کمدی او مانند <em>سر اندرو</em> و <em>سر توبی </em>در "شب دوازدهم".</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'"></span></span></p><h3><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">شخصیت نمادین (symbolic character):</span></span></h3><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">یک شخصیت نمادین یک مفهوم یا موضوع بزرگتر از خود را نشان می دهد. آنها ممکن است از ویژگی های پویایی برخوردار باشند، اما همچنین برای هدایت ظریف ذهن مخاطب به سمت مفاهیم گسترده تر وجود دارند. بیشتر آنها شخصیت های فرعی هستند، اما برخی از داستان ها شخصیت های اصلی نمادین دارند، مانند "ابله" اثر داستایفسکی. وقتی صحبت از شخصیت های فرعی نمادین می شود، <em>بو ردلی </em>در "کشتن مرغ مینا" مثالی است از شخصیتی که نشان دهنده یک گروه بسیار بزرگتر از افراد طرد شده است.</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'"></span></span></p><h2><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">12 کهن الگوی شخصیت</span></span></h2><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">شخصیت های یک کار داستانی را معمولاً می توان در کهن الگوها دسته بندی کرد. این کهن الگوها توسط <em>کارل یونگ</em> روان شناس سوئیسی، <em>جوزف کمبل</em>، نظریه پرداز ادبیات آمریکایی، و نسل هایی از نویسندگان کتاب و فیلمنامه و داستان سرایان طبقه بندی شده است. در اینجا 12 الگو از الگوهای متداول بحث شده ارائه شده است:</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE=". MaHta ., post: 60625, member: 777"] [HEADING=2][SIZE=15px][FONT=Parastoo]شخصیت پویا (dynamic character):[/FONT][/SIZE][/HEADING] [SIZE=15px][FONT=Parastoo]شخصیت پویا شخصیتی است که در طول داستان تغییر می کند. به همین دلیل، یک شخصیت پویا بهترین [URL='https://fasleyek.com/blog/post/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AE%D9%84%D9%82-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85']شخصیت اصلی[/URL] را می تواند بوجود آورد. در ماجراهای "هاکلبری فین" اثر [I]مارک تواین[/I]، [I]هاک[/I] و [I]جیم[/I] شخصیت های پویایی هستند. به همین ترتیب، شخصیت های مثلث عاشقانه در "انتخاب سوفی" اثر [I]ویلیام استیرون[/I] - استینگو، سوفی و ناتان – همگی شخصیت هایی پویا هستند. [/FONT][/SIZE] [HEADING=2][SIZE=15px][FONT=Parastoo]شخصیت چندوجهی (round character):[/FONT][/SIZE][/HEADING] [SIZE=15px][FONT=Parastoo]این نوع شخصیت که به شخصیت پویا نزدیک است، یکی از شخصیت های اصلی است که از لحظه ای که با آنها ملاقات می کنیم، تغییر پذیری و ظرفیت تغییر را در خود نشان می دهد. در مقابل، برخی از شخصیت های اصلی پویا تا زمانی که چیزی در داستان این تغییرات را اعمال کند تغییر نمی کنند. شخصیت های چندوجهی می توانند نجیب باشند، مانند [I]کنستانتین لوین [/I]در "آنا کارنینا"، یا از نظر اخلاقی مشکوک باشند، مانند [I]هامبرت هامبرت[/I] در "لولیتا". [/FONT][/SIZE] [HEADING=2][SIZE=15px][FONT=Parastoo]شخصیت ایستا (static character):[/FONT][/SIZE][/HEADING] [SIZE=15px][FONT=Parastoo]شخصیت ایستا یا ثابت در طول داستان تغییر محسوسی نمی کند. این شخصیت ها که گاهی اوقات به عنوان یک شخصیت یک وجهی (flat character) شناخته می شوند، اغلب در یک روایت نقش های درجه سه را بازی می کنند. بسیاری از شخصیت های شرور نیز ایستا هستند: آنها در گذشته شرور بودند، اکنون نیز شرور هستند و در آینده نیز شرور خواهند بود. [/FONT][/SIZE] [HEADING=2][SIZE=15px][FONT=Parastoo]شخصیت کلیشه ای (stock character):[/FONT][/SIZE][/HEADING] [SIZE=15px][FONT=Parastoo]شخصیت کلیشه ای یک شخصیت کهن الگویی با مجموعه ای مشخص از ویژگی های شخصیتی است. شخصیت های احمق در آثار مختلف شکسپیر شخصیت های کلیشه ای هستند، همچنین برخی از شخصیت های کمدی او مانند [I]سر اندرو[/I] و [I]سر توبی [/I]در "شب دوازدهم". [/FONT][/SIZE] [HEADING=2][SIZE=15px][FONT=Parastoo]شخصیت نمادین (symbolic character):[/FONT][/SIZE][/HEADING] [SIZE=15px][FONT=Parastoo]یک شخصیت نمادین یک مفهوم یا موضوع بزرگتر از خود را نشان می دهد. آنها ممکن است از ویژگی های پویایی برخوردار باشند، اما همچنین برای هدایت ظریف ذهن مخاطب به سمت مفاهیم گسترده تر وجود دارند. بیشتر آنها شخصیت های فرعی هستند، اما برخی از داستان ها شخصیت های اصلی نمادین دارند، مانند "ابله" اثر داستایفسکی. وقتی صحبت از شخصیت های فرعی نمادین می شود، [I]بو ردلی [/I]در "کشتن مرغ مینا" مثالی است از شخصیتی که نشان دهنده یک گروه بسیار بزرگتر از افراد طرد شده است. [/FONT][/SIZE] [HEADING=1][SIZE=15px][FONT=Parastoo]12 کهن الگوی شخصیت[/FONT][/SIZE][/HEADING] [SIZE=15px][FONT=Parastoo]شخصیت های یک کار داستانی را معمولاً می توان در کهن الگوها دسته بندی کرد. این کهن الگوها توسط [I]کارل یونگ[/I] روان شناس سوئیسی، [I]جوزف کمبل[/I]، نظریه پرداز ادبیات آمریکایی، و نسل هایی از نویسندگان کتاب و فیلمنامه و داستان سرایان طبقه بندی شده است. در اینجا 12 الگو از الگوهای متداول بحث شده ارائه شده است:[/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
آموزش
آموزش نویسندگی
مطالب آموزش نویسندگی
انواع مختلف شخصیتها
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین