. . .

پزشکی انحراف بینی بعد از عمل

تالار متفرقه پزشکی

خدایـ جذابیتـ꧁꧂

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
1685
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-03
موضوعات
43
نوشته‌ها
242
پسندها
1,860
امتیازها
194
محل سکونت
آتشگاه🔥

  • #1
خطر انحراف بینی بعد از عمل عمدتا برای بیمارانی اتفاق می افتد که زاویه ی نوک بینی را تا حد زیادی تغییر می دهند. بیمارانی از جراحی بینی خرسند خواهند بود که تمام جوانب آن، شامل عوارض ظاهری احتمالی را طی جلسه ی مشاوره با جراح متخصص بینی بسنجند.

دیگر مشکلات جزئی ظاهری بینی شامل موارد زیر است:

  • بازگشت قوز بینی
  • افتادگی جزئی نوک بینی
  • عدم تقارن قابل رویت اما بسیار اندک
  • به خاطر داشته باشید که از آب درآوردن یک بینی کاملا صاف حتی برای بهترین جراح بینی کاری بسیار دشوار است و ممکن است بینی بعد از بهبودی کامل هم کمی انحراف یا عدم تقارن داشته باشد. انحنای جزئی قابل قبول است و جراح روی متقارن ساختن بینی از تمام رخ متمرکز می شود؛ زیرا ممکن است در نیمرخ، گچ بینی سایه بیندازد و خطای دید ایجاد کند.
برای این پرسش که “علت انحراف بینی بعد از عمل چیست؟” دلایل زیادی وجود دارد که چند نمونه را در زیر می خوانیم:

این انحراف ممکن است نتیجه ی جابجایی استخوان بینی باشد. بینی بعد از عمل مانند سیبی است که به هوا پرت شده و تا به زمین برسد هزار چرخ می خورد؛ دوران نقاهت پس از جراحی بینی هم یک پروسه ی پویا است و بینی طی آن تغییرات فراوانی می کند.
جاذبه هم در تورم نامتقارن بینی بی تاثیر نیست و باعث خوابیدن باد بینی می شود؛ یعنی ورم قسمت نازک بینی به سمت نوک کشیده می شود، و از بین رفتن باد نوک بینی مدت زمان بیشتری به طول می انجامد.
تیغه ی بینی منحرف شده بر اثر جراحی
مراقبت های نامناسب بعد از عمل
جراحی بینی همیشه شامل دو رویه ی جداگانه عمل بر روی سمت چپ و راست می شود. عدم تقارن دو طرف بینی ممکن است به دلیل عمل غیریکنواخت دو طرف باشد.
شدت زخم های ایجاد شده در طول جراحی
حذف بیش از حد غضروف در یک طرف بینی
قسمت اعظمی از کجی و عدم تقارن ظاهری بینی پس از جراحی به تورم غیریکسان بخش های مختلف بینی مرتبط است.
در اکثر موارد جای نگرانی نیست و چنانچه تورم نامتقارن یا حتی کجی در بینی دیده شود، بعد از برداشتن گچ و در مراحل اولیه ی دوران نقاهت برطرف می گردد. بخش عمده ای از ورم پس از جراحی، طی ماه اول از بین می رود و ۲۰% باقی هم به زمان بیشتری (تا یک سال پس از جراحی یا بیشتر) برای فروکش کردن احتیاج دارد (مایکل مک دونالد، جراح پلاستیک صورت در منطقه ی خلیجی سانفرانسیسکو(Michael R. Macdonald, MD, Bay Area Facial Plastic Surgeon))
 

خدایـ جذابیتـ꧁꧂

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
1685
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-03
موضوعات
43
نوشته‌ها
242
پسندها
1,860
امتیازها
194
محل سکونت
آتشگاه🔥

  • #2
نهایی را مشاهده خواهید کرد، سخت در اشتباه اید! همانطور که در بالا به آن اشاره شد، هرگونه جراحی بینی، تورم را به دنبال خواهد داشت که در برخی موارد، یک سال طول می کشد تا کاملا فروکش کند. در هفته های اول بعد از جراحی، ورم، ظاهر بینی را به شدت نامتقارن می سازد. در این مرحله، مشخص نیست که بینی به چه شکلی درخواهد آمد.

خیلی کم اتفاق می افتد که به مداخله ی زود هنگام جراح نیاز باشد و در بیشتر مواقع، منتظر ماندن بهترین و عاقلانه ترین کار است. البته شما باید راجع به این نگرانی ها با پزشک خود صحبت کنید. او می تواند آناتومی منحصر به فرد شما و جزئیات تکنیکی عمل را تشریح نماید (لارا دوگان، جراح پلاستیک در نیویورک(Lara Devgan, MD, MPH, New York Plastic Surgeon))
جراحان مجرب بینی اغلب می توانند خطر انحراف بینی بعد از عمل را پیش بینی کنند و سپس، با تکنیک های انتخابی چاره ای برای آن بیندیشند. مثلا برای بیمارانی که تیغه ی بینی شان افتاده است، شاید به جای دوختن نوک بینی به تیغه، استرات کلوملا برای بالا نگاه داشتن نوک بینی انتخاب شود. استرات کلوملا به روشی اطلاق می گردد که در آن، نوک بینی را با پیوند غضروف محکم تر می کنند یا بالا تر می برند. گاهی علیرغم انتخاب بهترین تکنیک ها، بازهم چند درجه انحراف در بینی ایجاد می شود؛ زیرا نمی توان نتیجه ی فرآیند جراحی را کاملا پیش بینی کرد.

نتیجه ی نهایی عمل را می توان ۱۸ تا ۲۴ ماه پس از جراحی مشاهده کرد. اگر بعد از این مدت دوباره انحرافی به چشم بخورد، می توان اقدام به جراحیه ثانویه کرد. اگر جراحی دوم یا ثانویه زودتر از این موعد انجام شود، مشکلات جدیدی به وجود خواهد آمد. برای ارزیابی نتایج بلند مدت جراحی بینی، یک دوره ی پنج ساله کافی است.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین