. . .

معرفی اماکن دیدنی استان کهگیلویه و بویر احمد

تالار گردشگر ایران

ilsa.~.

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
54
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-06
آخرین بازدید
موضوعات
30
نوشته‌ها
459
پسندها
423
امتیازها
123

  • #1
*-*استان کهکیلویه و بویر احمد در جنوب غربی ایران واقع شده است و مرکز این استان شهر یاسوج می باشد. استان کهگیولویه و بویر احمد یکی از استانهای زیبای کشور می باشد که به سرزمین چهار فصل شهرت یافته و این استان دارای هشت شهرستان ( بویراحمد ، دنا ، گچساران ، کهگیلویه ، بهمئی ، باشت ، چرام و لنده ) می باشد. در شرایطی که برخی مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد پوشیده از برف است در فاصله ۱۰۰ کیلومتری طبیعت مناطق جنوبی این استان سرسبز در چشم بازدیدکنندگان چشم‌نوازی می‌کند.

۱- جاهای دیدنی یاسوج

شهرستان بویراحمد ( یاسوج) با مرکزیت یاسوج ۶/۲۲ درصد از مساحت کل استان را در بر گرفته است. شهرستان بویراحمد در منطقه سردسیری واقع شده است. یاسوج مرکز این شهرستان در میان جنگلهای بلوط محصور است. رودخانه بشار از وسط این شهر می گذرد و آبشار زیبایی از کنار شهر می گذرد و آبشار زیبایی در کنار شهر قرار دارد.​

*** تنگ تا مرادی :​

82082_978.jpg


این تنگ در ۵۰ کیلومتری غرب یاسوج در مسیر جاده دهستان سپیدار واقع شده است ودارای آبشاری زیبا وحوضچه های فراوان وخزه های زیبا می باشد. بهترین فصل بازدید گردشگران از ابتدای بهار و تابستان است.این منطقه دارای ۱۵ آبشار می باشد.

آدرس آبشار تنگ تامرادی: در فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر یاسوج واقع شده است.



*** مجتمع ویلایی یاسوج :

%D9%85%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%B9.jpg



این مجتمع با چشم اندازی زیبا مشرف بر شهر است و دارای ۴۰ سوئیت و ۸۰ تخت و همچنین چایخانه سنتی،رستوران و زمین بازی ،پذیرای مهمانان بیشماری از سراسر کشور است.





*** پیست اسکی دنا :


2141111082528226512433098118371615924617.jpg




این پیست در یکی از مناطق بکر کوهستانی یاسوج جنب منطقه آب نهر کاکان به فاصله ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است که طول این پیست ۶۰۰ متر و عرض آن ۱۵۰۰ و همچنین دارای خوابگاه و رستوران است و بهترین و جالبترین تفریح در فصل زمستان برای خانواده ها به شمار می آید. این پیست واقع در گردنه “باباحسن” مکانی دل انگیز برای ورزشهای زمستانی است.





*** آبشار یاسوج :


82074_380.jpg






این آبشار که ارتفاع آن تقریباً به طول ۱۰ متر است یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی وتوریستی استان کهگیولویه و بویر احمد است . صفا وطراوت باغها و گلهای معطر اطراف آن وهمچنین آب وهوای طبیعی وسالم آن باید لذت برد. در کنار این آبشار پارک جنگلی آبشار با امکانات اقامتی پذیرای میهمانان می باشد.

آدرس : آبشار یاسوج در فاصله ۳ کیلومتری شمال شهر یاسوج واقع شده ودارای جاده دسترسی آسفاله بوده واز ابتدای نوروز تا اواخر مهر ماه فصل مناسبی جهت تفریح می باشد.







استان کهگیلویه و بویر احمد به استان چهارفصل معروف و بهترین جا برای تفریح و گردش خانوادگی است
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین