. . .

معرفی اشنایی با شغل کارمند بانک

تالار مشاغل عمومی

H A D I S

رمانیکی حامی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
552
نوشته‌ها
1,515
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,093
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
رنگین کمون☁️🌈

  • #1
معرفی شغل کارمند بانک: شرح وظایف کارمند بانک

کارمند بانک وظایف و تعهدات مختلفی دارد که در این‌جا به‌اختصار آن‌ها را مرور خواهیم کرد:

صبر، حوصله و رفتار مناسب در قبال مشتریان، درک نیاز و تلاش برای رفع آن و ارائه اطلاعات لازم و مفید به مشتریان و مراجعه‌کنندگان؛افتتاح یا بستن حساب‌های بانکی برای مشتریان؛کنترل و بررسی گردش مالی صندوق خود در پایان هر روز کاری؛پاسخ‌گویی به مقامات بالاتر از خود مثل سرپرست ارشد، معاون و رئیس شعبه؛شرکت در دوره‌های آموزشی که به‌صورت دوره‌ای و برای افزایش دانش کارمندان از سوی بانک ارائه خواهد شد؛تشکیل پرونده برای مراجعان؛انجام کلیه عملیات بانکی مراجعه‌کننده و کمک به سیستم بانکی؛دریافت و پرداخت پول، ارز، چک و اوراق بهادار.

با توجه به این موارد باید بگوییم کسانی برای این کار مناسب هستند که در جمع‌آوری، سازماندهی و تحلیل اطلاعات قدرت دارند و به کارهای سازمان‌یافته و روتین‌های مشخص علاقه دارند. افرادی که از شرایط کاری باثبات لذت می‌برند و از هیجان‌های مختلف فراری هستند، در این شغل کاملا رضایت داشته و آرامش زیادی تجربه خواهند کرد.
 

H A D I S

رمانیکی حامی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
552
نوشته‌ها
1,515
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,093
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
رنگین کمون☁️🌈

  • #2
تحصیلات

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های سیستم شغلی کشور ما، عدم استفاده از متخصصین مرتبط با حوزه شغلی است. گاهی این مورد به شکل دیگری نیز ظاهر می‌شود و برای یک موقعیت شغلی نسبتا ساده، تخصص‌های خیلی بالاتر جذب خواهند شد. برای مثال هر فردی با داشتن مدرک کارشناسی ارشد می‌تواند به‌راحتی تمام وظایف و مسئولیت‌های یک کارمند بانک را به‌بهترین شکل اجرا کند. به‌صورت کلی مؤسسات مالی و بانک‌ها، برای جذب نیروهای خود افراد فارغ‌التحصیل از این رشته‌ها را جذب خواهند کرد:

مدیریت امور بانکی؛مدیریت (به جز گرایش‌های هتل‌داری و جهان‌گردی)؛حسابداری؛علوم اقتصاد؛آمار؛ریاضی؛مهندسی صنایع؛مهندسی کامپیوتر؛زبان انگلیسی برای برخی از شعب ارزی.مهارت‌هاصبر و حوصله: یکی از مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای کسی که به کار در بانک علاقه‌مند است، قدرت برقراری ارتباط بالا و صبر و حوصله در مواجهه با مردم است. این فرد باید بتواند در عین حفظ احترام، ارتباط بسیار خوبی با مشتری برقرار کرده و نیازهای هر فرد را به‌خوبی تشخیص دهد؛تمرکز و دقت: شاید مهم‌ترین لازمه این شغل از نگاه فرد سوم به آن، داشتن قدرت تمرکز و دقت بسیار بالا باشد. یک کارمند بانک روزانه با اعداد و ارقام بسیار مختلفی سروکار دارد و باید بتواند در نهایت دقت و تمرکز، عملیات مربوط به هر فرآیند را انجام دهد. کوچک‌ترین حواس‌پرتی و بی‌دقتی، منجر به کسری صندوق در مبالغ مختلف و بعضا بسیار سنگین خواهد شد؛آگاهی از قوانین: مورد مهم بعدی که هر کارمند بانک باید آن را داشته باشد، حضور ذهن و آگاهی کامل از قوانین مالی و بانکی است. کارمندان باید جدیدترین قوانین و مقررات را بشناسند و در طی روز از آن‌ها استفاده کنند؛ریاضی و محاسبه: مهم‌ترین رکن اشتغال به‌عنوان کارمند بانک، انجام انواع محاسبات ریاضی است. هرچند بیشتر فرمول‌ها و محاسبات به‌صورت خودکار و در سیستم‌های بانکی انجام می‌شود، اما یک کارمند بانک باید توانایی لازم برای انجام سریع عملیات محاسبه را داشته باشد؛روحیه کار جمعی: علاوه بر مشتریان، هر کارمند بانک باید روزانه با همکاران و مسئولان شعبه به‌صورت دائم تعامل داشته باشد. نداشتن روحیه همکاری و کار جمعی، باعث ایجاد وقفه‌ یا تنش‌های زیادی در محیط کار حساس بانک‌ها خواهد شد و بی‌شک غیرقابل قبول است؛
 

H A D I S

رمانیکی حامی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
552
نوشته‌ها
1,515
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,093
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
رنگین کمون☁️🌈

  • #3
معرفی شغل کارمند بانک: چگونه کارمند بانک شویم؟

علاوه بر شرکت در آزمون استخدامی و کسب امتیاز لازم، افراد پذیرش‌شده باید در مصاحبه و گزینش شرکت کنند. مصاحبه شامل سؤالاتی در رابطه با اطلاعات عمومی، اطلاعات و دانش تخصصی، اطلاعات فردی و شخصیتی، سوابق تحصیلی و البته سوابق قضایی فرد است. افراد پذیرش‌شده باید دوره‌های آموزش و کارآموزی را پیش از شروع کار بگذرانند. پس از اتمام این مرحله و تسلط کافی بر امور بانکی، فرد می‌تواند کار خود را به‌عنوان کارمند بانک آغاز کند.

معرفی شغل کارمند بانک: فرصت‌های شغلی و بازار کار بانک‌ها چگونه است؟

مهم‌ترین مزایای اشتغال در بانک‌ها داشتن امنیت شغلی، ارتقای موقعیت شغلی با توجه به قابلیت‌های فردی در طی زمان مشخص و البته کسب تسهیلات مختلف است. پروسه ارتقای شغلی در بانک‌های دولتی کمی زمان‌بر بوده اما در بانک‌های خصوصی این فرآیند سریع‌تر طی شده و فرد به‌سرعت می‌تواند ترقی کند. یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های اشتغال در این موقعیت کاری، امکان استفاده از انواع وام‌ها برای خرید خودرو، مسکن و... است.

تمام بانک‌های خصوصی و دولتی، در صورت نیاز به نیروی کار، آگهی‌های استخدامی خود را در رسانه‌های مختلف منتشر خواهند کرد. افراد علاقه‌مند و واجد شرایط استخدام بانک می‌توانند در همه بانک‌های اعم از دولتی یا خصوصی، مشغول به کار شوند.

نمی‌توان آمار دقیقی از میزان استخدام بانک‌ها اعلام کرد، زیرا در سال‌های گذشته با پیشرفت تکنولوژی و افزایش بانکداری الکترونیک، نیاز به نیروها به‌شکل چشم‌گیری کاهش یافته است. علاوه بر این، بر طبق سیاست‌های کشور و تلاش برای خصوصی‌سازی بانک‌ها، دیگر بانک دولتی جدیدی افتتاح نخواهد شد و همین مسئله میزان نیاز به نیروی بانکی را کاهش داده است.

البته این شرایط مختص به بانک‌های دولتی است و موضوع در بانک‌های خصوصی کاملا متفاوت است. با اینکه بیشتر پروسه‌های بانکی به فعالیت‌های الکترونیکی تبدیل شده و حتی بانک‌های تماما الکترونیکی در حال تاسیس هستند، اما خصوصی‌سازی و فضای رقابتی موجود میان این مؤسسه‌ها، باعث شده که روزانه شاهد افتتاح شعبه‌های جدیدی در سرتاسر ایران باشیم. با توجه به این مسئله می‌توان گفت که روند استخدام کارمندان بانک نیز در طی سال‌های آینده با افزایش قابل توجهی روبه‌رو می‌شود.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین