. . .

بحث و گفتگو اشنایی با انیمه

تالار متفرقه انیمه و انیمیشن

Sogand-N

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
585
تاریخ ثبت‌نام
2021-06-17
آخرین بازدید
موضوعات
8
نوشته‌ها
76
پسندها
175
امتیازها
93
محل سکونت
اقیانوس

  • #1
تاریجچه انیمه در ژاپن به قرن بیستم بازمیگردد. در آن موقع فیلمسازان ژاپنی با استفاده از تجربیات خود در زمینه انیمیشن دست به ساخت انیمه زدند. اولین انیمه‌‎ای که در ژاپن ساخته شد، انیمه‌ای به نام کاتسودو شاشین بود که توسط شخصی که نامش تا الان مشخص نیست طراحی شد.
در سال 1917 اولین انیمه حرفه و عمومی تولید شد. اوتن شیموکاوا و سیتارو کیتایاما دو تن از اولین کسانی بودند که در همان سال با امکانات ابتدایی این انیمیشن را طراحی کردند. این انیمه دو دقیقه زمان داشت و داستان آن درباره یک سامورایی بود که می‌خواست شمشیر جدید خو را امتحان کند.
 
آخرین ویرایش:

Sogand-N

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
585
تاریخ ثبت‌نام
2021-06-17
آخرین بازدید
موضوعات
8
نوشته‌ها
76
پسندها
175
امتیازها
93
محل سکونت
اقیانوس

  • #2
در حالت کلی انیمه یک نقاشی دستی یا کامپیوتری ژاپنی است و کلمه انیمه(anime) از انیمیشن ریشه گرفته فقط با این تفاوت که انیمه از لحاظ تلفظی در گویش مردم ژاپن وجود دارد. در خارج از ژاپن انیمه منحصرا به عنوان انیمیشن‌های ژاپنی با توجه به مانگا وکارکتر های سینما شناخته می‌شود.


درحالی که خاستگاه انیمه ژاپن است، بسیاری از کشورهای غربی مانند آمریکا و کانادا به شدت از انیمه‌ها استقبال می‌کنند همچنین منتقدین سینما براین باور هستند که انیمه از انیمیشن می‌تواند جدا باشد.


همانطور که گفته شد انیمه یک پویانمایی و از مشتقات انیمیشن است که تمامی ژانر های سینما در آن بکار رفته است. ولی ممکن است که اشتباها انیمه به عنوان یک ژانر جهانی شناخته شود.


در ژاپن هم اصطلاح انیمه دربرگیرنده تمامی حالت‌های انیمیشن در تمام جهان می‌شود. خارج از ژاپن اکثر انیمه را به عنوان انیمیشن ژاپنی می‌شناسند، به این دلیل که یک سری ویژگی‌های خاص و جالب در انیمه دیده می‌شود که کمتر در ساخته‌های کارتونی هالیوود وجود دارد.


در بحث ریشه‌جویی لغت انیمه بین لغت شناسان بحث و اختلاف نظر وجود دارد. عده ای بر این باور هستند که واژه انیمه از ریشه انگلیسی کلمه انیمیشن است. این در حالی است عده دیگر بر این اعتقادند که انیمه یک واژه است که از تلفظ فرانسوی انیمیشن ریشه میگیرد
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین