. . .

پزشکی اسنپ آن اسمایل چیست؟ مزایا و معایب آن

تالار دندان پزشکی

FAZA-F

رمانیکی حامی
محروم
شناسه کاربر
2613
تاریخ ثبت‌نام
2022-07-10
آخرین بازدید
موضوعات
244
نوشته‌ها
381
پسندها
1,286
امتیازها
373
سن
17
محل سکونت
HEYRAN

  • #1
اسنپ آن اسمایل چیست؟ مزایا و معایب آن

در مورد اسنپ آن اسمایل چه می دانید؟ این ابزار دندانپزشکی کدام معایب دندانی را برطرف می کند؟ اسنپ آن اسمایل چیزی است که روی دندان های موجود قرار می گیرد و قابل جابجایی است. این وسیله از سایر تجهیزات دندان پزشکی و پروسه های مربوط به دندان ارزان تر است و برای حل مشکلات موقت دندان راه حل مناسبی است. با این که ونیرهای پورسلین گران ترند اما مزایایی دارند از جمله این که دائمی اند، دوام بیشتری دارند و مقاوم ترند. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی مزایا و معایل اسنپ آن اسمایل می پردازیم.

اسنپ آن اسمایل چیست؟
اسنپ آن اسمایل ابزار متحرک دندانی است که روی دندان هایتان قرار می گیرد. اسنپ آن اسمایل از نظر ظاهر شبیه ریتینر است و خللی در عملکرد آرواره ها ایجاد نمی کند. پزشکتان نمایی از دندان هایتان درست می کند و اسنپ آن اسمایل را دقیقا برای دندان های شما طراحی می کند. اسنپ آن اسمایل، دندان های بد شکل، فاصله بین دندان ها و لکه های مینای دندان را می پوشاند.

این ابزار دندانی ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد و این هدف با توجه به نیاز شما مشخص می شود. این هدف می تواند ارتقای ظاهر دندان ها، استفاده از آن به عنوان دندان مصنوعی یا ایمپلنت موقت (فاصله ای قبل از انجام ایمپلنت دائم) باشد. با وجود اسنپ آن اسمایل در دهان، می توان غذا خورد و نوشید. اما زمانی برای جا افتادن آن نیاز است چون از دندان واقعی بزرگ تر است.

پروسه قرار دادن اسنپ آن اسمایل به دو مراجعه به پزشک نیاز دارد. در مراجعه اول، دندانپزشک دندان شما را معاینه می کند و مشخص می کند که آیا شما مناسب انجام این ابزار دندانپزشکی هستید یا نه. اگر دندان هایتان مناسب انجام اسنپ آن اسمایل بودند از دندان هایتان ایمپرشن تهیه می شود.

اگر از ظاهر آینده دندان هایتان راضی بودید، دندانپزشک ایمپرشن را به آزمایشگاه می فرستد تا اسنپ آن اسمایلتان را تهیه کنند. چند روز بعد از فرستادن ایمپرشن به آزمایشگاه، این ابزار دندانپزشکی شما آماده است. سپس در مراجعه دوم دندانپزشک آزمایش می کند که آیا این ابزار دندانپزشکی به خوبی در دهانتان جا شده است و سپس تنظیمات جزئی آن را در صورت لزوم انجام می دهد.

برای طولانی کردن مدت دوام اسنپ آن اسمایل، بعد از هر دفعه جابجایی باید آن را تمیز کنید. معمولا در شب ها باید آن را در آورید و تمیز کنید. این محصول، محلول پاک کننده مخصوص به خود را دارد که باید آن را تهیه کنید. از آن جایی که با قرار دادن این ابزار خرده های غذا و باکتری در بین دندان ها گیر می افتند باید برای جلوگیری از پوسیدگی، از دندان ها و لثه تان محافظت کنید.

روزی دو بار دندان هایتان را با فلوراید بشویید، روزی یک بار نخ دندان بکشید، مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های شکر دار را قطع کنید و مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا با وجود اسنپ آن اسمایل در دهان می توان خورد و نوشید؟
با این که می توان با وجود این ابزار دندانپزشکی غذا خورد و نوشید اما دندانپزشکان می گویند که با وجود آن در دهان آدامس نجوید و غذاهای چسبناک مصرف نکنید. به علاوه نوشیدن قهوه، نوشابه و برخی از نوشیدنی های از این قبیل می تواند سبب تیره شدن آن شود.

برخی از دندانپزشکان توصیه می کنند که با وجود این ابزار دندانپزشکی در دهان از خوردن و نوشیدن بپرهیزید چون مواد غذایی سفت باعث آسیب رساندن به این ابزار می شود و سبب گیر افتادن غذا و پوسیدگی دندان می شود.

چه کسی برای انجام اسنپ آن اسمایل گزینه مناسبی است؟
اسنپ آن اسمایل می تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که در حال حاضر قادر به انجام سایر اقدامات دندانپزشکی نیستند اما دوست دارند که لبخند زیبایی داشته باشند و اعتماد به نفسشان را بالا ببرند. این ابزار دندانپزشکی به عنوان یک ابزار موقت زیبایی شناخته می شود.

بگذارید مثالی بزنیم، فرض کنید که به جشن عروسی دعوت شده اید و وقت انجام هیچ یک از کارهای دندانپزشکی دیگر را ندارید، این ابزار دندانپزشکی راه حلی موقت و سریع است که به شما کمک می کند که لبخندی زیبا در عکس های عروسی داشته باشید.

این ابزار دندانپزشکی می تواند نقص هایی مثل نداشتن دندان از جمله دندان جلویی را برطرف کند. اگر چه اسنپ آن اسمایل از ماده ای ماندگار ساخته شده، این پروسه برای بیمارانی که دندان های ساییده دارند مناسب نیست چون می تواند سبب ترک خوردن و شکستگی گردد. باید به خاطر داشته باشید که با این که این ابزار دندانپزشکی مشکلات دندان را می پوشاند اما واقعا مشکلات را حل نمی کند.

این پروسه اصلا قابل مقایسه با براکت و سایر اقدامات اصلاح کننده دندان نیست. اسنپ آن اسمایل مشکلاتی نظیر فاصله بین دندان ها و بدشکلی، لکه و دندان های افتاده را می پوشاند اما راه حل دائمی برای اصلاح دندان هایتان ارائه نمی دهد.

به گفته یکی از دندانپزشکان برجسته کالیفرنیا “این ابزار دندانپزشکی انتخاب مناسبی برای بیمارانی است که نمی توانند بریج، ایمپلنت و ونیر انجام دهند یا این که نمی توانند هزینه های آن را تقبل کنند اما واقعا دندان هایتان را اصلاح نمی کند”.

مزایای اسنپ آن اسمایل
این پروسه بدون درد است و به تزریق، بیهوشی و سایر موارد نیازی ندارد. برخلاف سایر پروسه ها از جمله ونیر دندان، این ابزار دندانپزشکی نیاز به برداشتن مینای دندان ندارد. این پروسه برگشت پذیر است و با برداشتن آن، دندان های اصلی تان خود را نشان می دهند. اسنپ آن اسمایل گارانتی دوازده ماهه دارد تا در صورت بروز مشکلات آن ها را پوشش دهی کند.

معایب اسنپ آن اسمایل
حتی با مراقب درست و روزانه، این ابزار دندانپزشکی تنها بین دو تا پنج سال دوام می آورد. دوام آن از سایر ابزارهای دندانی نظیر دندان مصنوعی و ونیر کمتر است. در اسنپ آن اسمایل هیچ فاصله ای بین دندان ها وجود ندارد. در حالی که در بین دندان های طبیعی و ونیر فاصله وجود دارد.

همین مورد از طبیعی بودن آن می کاهد. این ابزار دندانپزشکی معمولی است و ممکن است که خوب به نظر برسد. از آن جایی که در اسنپ آن اسمایل دندان ها خیلی صاف و سفید هستند کمی غیر طبیعی به نظر می رسند پس قبل از انجام ان از این موارد هم باید آگاه شوید.

مقایسه با ونیرهای پورسلین
ونیر پورسلین لایه نازکی است که به جلوی دندان ها متصل می شود. درست مثل این ابزار دندانپزشکی، برای انجام ونیر پورسلین هم دو ملاقات با پزشک نیاز است. اما ماندگاری ونیر از این ابزار دندانپزشکی بیشتر است و تا ده سال دوام می آورند. پورسلین ها معمولا در مقابل لکه ها مقاومند و دندان هایتان تا مدت زیادی سفید می مانند.

ونیرها نحوه تمیز کردن خاصی ندارند و همان طور که مسواک می زنید باید آن ها را تمیز کنید. اسنپ آن اسمایل روش دیگری برای انجام ونیر پورسلین نیست چون این ابزار دندانپزشکی موقت است. از آن جایی که اسنپ آن اسمایل روی دندان ها قرار می گیرد، اگر دندان افتاده داشته باشید آن را می پوشاند. اما مشکلش این است که برای بیمارانی که لبخندی طبیعی می خواهند اصلا انتخاب مناسبی نیستند. اسنپ آن اسمایل با گذشت زمان می تواند ترک بردارد و بشکند پس باید به فکر جایگزینی آن با یک درمان دائم باشید. این را به خاطر داشته باشید که اسنپ آن اسمایل مشکلات را حل نمی کند و فقط آن ها را می پوشاند. به علاوه در حل مشکلات ریشه دندان استفاده نمی شود.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
130

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین