. . .

روان شناسی استعدادت را خودت کشف کن + روش

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

راه شناخت و کشف استعداد توسط خودتان

همه انسان ها از بدو تولد دارای استعدادهایی هستند و هر فردی در زمینه خاصی استعدادی دارد و هیچ فردی نمی توان یافت که بدون استعداد باشد اما گاهی استعدادها برای برخی افراد پنهان و ناشناخته باقی می ماند. با کشف انواع استعدادهای خود، با زمان و انرژی کمتر می توانیم به موفقیت بیشتری برسیم بنابراین برای دست یابی به موفقیت کافیست استعدادها را کشف و در پرورش آن تلاش نماییم اما چگونه استعداد خود را کشف کنیم؟ برای اینکه استعداد خود را کشف کنیم، چندین راه حل و تکنیک فوق العاده مهم وجود دارد که در ادامه این بخش به بررسی آنها می پردازیم.


ذهن خود را باز کنید​

از آنجایی که احتمالاً نسبت به برخی از استعدادهای خود آگاه نیستید، زمان خوبی برای شروع ارزیابی استعدادهای خود است تا فقط ذهن خود را به روی احتمالات باز کنید. به خاطر داشته باشید که استعدادها فراتر از نواختن گیتار یا .... است. استعدادها در شکل ها و اندازه های مختلف هستند که در بسیاری از زمینه های زندگی گسترش می یابند.به عنوان مثال، خواندن بسیار دقیق احساسات دیگران و یا به زبان ساده، ذهن خوانی، استعداد بسیار مفیدی است.

خوانندگی


به گذشته خود نگاه کنید​

همانطور که در جستجوی استعدادها به خود فکر می کنید، با نگاه کردن به گذشته خود شروع کنید. به کارهایی که انجام داده اید و به چیزهایی که از آنها لذت برده اید و به زمان هایی که واقعا عالی بودید توجه داشته باشید و از خودتان سؤالاتی بپرسید:به چه چیزی بیشتر از همه افتخار می کنم که انجام داده ام؟

فکر کنید دوران کودکی تان چگونه بوده است؟ در بچگی چه کاری انجام می دادید؟ از چه چیزی لذت می بردید؟ نگاه به گذشته و توجه به آن گاهی اوقات می تواند برخی از عمیق ترین استعدادها و علایق شما را آشکار کند. به سرگرمی های خود فکر کنید زیرا شخصیت شما توسط آنها ساخته می شود.

به زمان هایی که در زندگی تان با چالش مواجه شده اید، به موقعیت های سختی که تا به حال با آنها دست و پنجه نرم کرده اید فکر کنید. زمان های سخت اغلب می تواند مهارت های پنهان را آشکار کند.

به آنچه از آن لذت می برید فکر کنید​

چیزهایی که خوشحالتان می کند، می تواند استعدادهای شما را نیز آشکار کند. به کارهایی که دوست دارید انجام دهید فکر کنید. آیا مردم در مورد انجام چه کاری از شما تعریف می کنند؟ آیا تا به حال از شما کمک خواسته اند؟ آیا تا به حال شروع به انجام کاری کرده اید که متوجه گذر زمان نشده اید؟ همه این ها ممکن است به استعداد شما اشاره کند.

به نحوه صحبت خود گوش دهید. آیا در مورد موضوعی که برایتان بسیار مهم است، با خانواده یا بهترین دوست خود به جست و جو پرداخته اید؟ این کار نیز می تواند استعداد شما را آشکار سازد. هر چیزی را که از آن لذت می برید بنویسید. این کار به شما کمک می کند تا ببینید که واقعاً از انجام چه کارهایی لذت می برید و فرصتی می دهد تا فکر کنید چرا از این کارها لذت می برید.

نوشتن


آنچه را که در آن مهارت دارید ارزیابی کنید​

در حال حاضر، بین آنچه که از آن لذت می برید و آنچه در آن مهارت دارید تفاوت زیادی وجود دارد. ممکن است فکر کنید استعدادهایتان فقط کارهایی هستند که دوست دارید انجام دهید، اما مهم است به یاد داشته باشید که استعدادهای شما اغلب چیزهایی هستند که حتی به آنها فکر نمی کنید به همین دلیل مهم است که نگاهی دقیق و طولانی به آنچه واقعاً در آن مهارت دارید بیندازید.

به چیزهایی فکر کنید که به طور طبیعی برای شما اتفاق می افتد. آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که به کسی بگویید:اجازه دهید در این مورد به شما کمک کنم؟ آیا خود را در حال اصلاح افراد می بینید؟ این رفتارها معمولاً نشان دهنده چیزی است که در آن مهارت و اطلاعات زیادی دارید.

به زمان هایی که موفق بودید فکر کنید​

به زندگی خود و زمان هایی فکر کنید که واقعاً در آن موفق بوده اید توجه داشته باشید این می تواند نشان دهنده استعداد باشد. به عنوان مثال، شاید به رئیس خود کمک کردید تا دفتر خود را مرتب و سازماندهی مجدد کند تا کارها بسیار روانتر پیش برود. سازماندهی،استعداد بسیار مفیدی است.

فکر کردن


داستان زندگی خود را بنویسید​

نوشتن داستان زندگی خود می تواند به شما کمک کند تا استعدادهایی را که دارید و استعدادهایی را که باید در حال رشد آنها باشید آشکار کنید.اینکه در کودکی چگونه بودید، قبل و بعد از مدرسه چه کارهایی را دوست داشتید، موضوعات مورد علاقه و اینکه الان در کجای زندگی خود هستید و جایی که می خواهید بروید.

اگر نگران پول نباشید بیشتر دوست دارید چه فعالیت هایی انجام دهید، در نظر گرفتن این موضوع می تواند به شما در شناسایی علایق و استعدادهای خود کمک کند. این تمرین اولویت های شما و آنچه واقعاً فکر می کنید در مورد خودتان مهم است را نشان می دهد همچنین به شما کمک می کند تا بر روی استعدادهایی تمرکز کنید که برای رسیدن به رویاهای خود باید پرورش دهید.

پرس و جو کنید​

افراد از بیرون ممکن است راحت تر ببینند که شما در چه چیزی مهارت دارید. از دیگران بپرسید افراد معمولاً دوست دارند که آنچه را به عنوان نقاط قوت می دانند، بگویند. با افرادی که شما را به خوبی می شناسند و حتی شناخت چندانی ندارند صحبت کنید. هر دو شما را به روش های مختلف می بینند و با بیان تفاوت ها در استعدادیابی به شما کمک می کنند.

صحبت کردن


به کارهای جدید بپردازید​

زندگی باید جایی برای کشف استعدادها باشد. اگر تمام روز را بعد از مدرسه یا محل کار روی مبل می گذرانید یا تمام ساعات بیداری آخر هفته خود را در مهمانی ها می گذرانید، پس زمان بسیار کمی برای کشف خود خواهید داشت. استعدادهای شما اغلب در فعالیت هایی نهفته است که هنوز آنها را امتحان نکرده اید و اگر برای آن چیزها وقت نگذارید، هرگز فراتر از آنچه اکنون هستید رشد نخواهید کرد.

به این فکر کنید که در حال حاضر وقت خود را چگونه می گذرانید. اولویت های خود را در نظر بگیرید و زمان بیشتری برای تجربیات جدید اختصاص دهید.

برای خود وقت بگذارید​

در حالی که افراد دیگر می توانند به شما در یافتن استعدادهایتان کمک کنند اما مهم است زمانی را برای خودتان صرف کنید. برای پی بردن به استعدادهای خود نیاز به تأمل زیادی در خود دارید،اگر تمام وقت خود را صرف تماشای فیلم با دوستان خود کنید، زمان لازم برای درک واقعی خود نخواهید داشت. روزهای آرامی را که فقط برای خودتان است را در نظر بگیرید و آنها را به انجام فعالیت های جدید بگذرانید.

کتاب خواندن


بر روی مهارت های خود سرمایه گذاری کنید​

هر مهارتی که دارید می تواند به یک استعداد واقعی تبدیل شود، اما باید برای رشد آن وقت بگذارید و واقعاً روی تجربه همه فعالیت های متفاوتی که به آن استعداد مربوط می شود کار کنید. ممکن است تنها جنبه کوچکی از یک استعداد ممکن را تجربه کرده باشید، اگر واقعاً می خواهید آن را پرورش دهید، نیاز به تجربه بسیار بیشتری خواهید داشت.

کلاس هایی بروید​

اگر موضوعی وجود دارد که به آن علاقه دارید و فکر می کنید می توانید آن را به استعداد تبدیل کنید، در کلاس های مربوطه شرکت کنید زیرا دریافت اطلاعات بیشتر به شما کمک می کند تا بدانید در آن چیز استعداد دارید یا خیر، همچنین سبب می شود مهارت های اساسی مورد نیاز برای شروع رشد استعداد خود را بدست آورید.

اگر به منابع آموزشی دسترسی ندارید، می توانید در کلاس های آنلاین به صورت رایگان شرکت کنید. اگر پول و زمان کافی در اختیار دارید که به کلاس اختصاص دهید، دانشکده های فنی و همچنین مرکز اجتماعی محلی را امتحان کنید.

سفر کنید​

سفر یکی از تاثیرگذارترین تجربیاتی است که می توانید داشته باشید و این شما را به چالش می کشد و بیشتر از آنچه فکر می کردید در مورد خودتان به شما یاد می دهد. به مکان های متفاوت بروید و تجربه کسب کنید. اینگونه متوجه خواهید شد که فعالیت های دیگری وجود دارد که می توانید به راحتی انجام دهید تا واقعاً شما را خوشحال کند.

مسافرت


چالش ها را قبول کنید​

زمانی که مجبور به مبارزه هستید از محیط امن خود خارج می شوید و بیشتر در مورد خود یاد می گیرید اما زمانی که شرایط سخت می شود از مشکلات فرار و عقب نشینی می کنید، اینگونه شانس درخشش را از خود سلب خواهید کرد. بگذارید چالش ها اتفاق بیفتند و مشکلات خود را حل و کمی بیشتر زندگی کنید تا فرصت غلبه بر چالش هایی را داشته باشید که با آنها روبرو می شوید.

آیا می شود استعداد نداشت؟​

پاسخ قطعا منفی است، هر فردی استعدادی دارد.برخی افراد فکر می کنند استعداد ندارند اما در واقع هنوز استعداد خود را کشف نکرده اند یا آن را یک استعداد نمی دانند.

چگونه بدانم در کاری استعداد دارم؟​

اگر فکر می کنید استعدادی دارید اما مطمئن نیستید، یک راه خوب برای تشخیص این است که دیگران چگونه به آن واکنش نشان می دهند. اگر دیگران در مورد کاری که خوب انجام می دهید نظر مثبت می دهند، به این دلیل است که تحت تأثیر سطح مهارت یا دانش شما قرار گرفته اند.

آیا می توان چیزی را استعداد تلقی کرد؟​

اگر کاری باشد که واقعاً خوب انجام می دهید، می توان آن را یک استعداد در نظر گرفت.درک یا تعریف خود از استعداد را به کاری که می توانید در یک مسابقه استعدادیابی انجام دهید محدود نکنید زیرا استعدادها بسیار فراتر از اینها هستند.

خواننده


اگر از استعدادمان لذت نبریم چه؟​

همیشه از انجام هر کاری که در آن مهارت دارید ، لذت نمی برید و استعدادها همه سرگرم کننده نیستند. مهم نیست که از استعداد خود لذت نمی برید آنچه مهم است این است که وقتی از شما خواسته می شود، می توانید از آن برای هدف منظور استفاده کنید.

چگونه می توانم استعداد خود را به شغل تبدیل کنم؟​

کلید تبدیل استعداد خود به شغل این است که به دنبال موقعیت هایی باشید که برای شخص دیگری مفید باشد. اگر می توانید کاری را برای کسی انجام دهید به این دلیل که خودش نمی تواند یا نمی خواهد آن را انجام دهد می توانید هزینه آن را از او دریافت کنید.

این ممکن است به معنای دریافت دستمزد در یک شرکت برای انجام شغلی باشد که نیازمند استعداد شما باشد یا مستلزم راه اندازی یک کسب وکار شخصی برای ارائه خدمات به مشتریان با مجموعه مهارت های خاص باشد.اگر نه، یاد بگیرید که چگونه استعداد خود را برای افرادی که به کمک شما نیاز دارند بازاریابی کنید.

با استعدادهایم چه کنم؟​

اگر استعدادی دارید اما نمی دانید که با آن چه کاری انجام دهید، در نظر بگیرید که چگونه می تواند برای دیگران مفید باشد. به اشتراک گذاشتن یک استعداد بهترین راه برای استفاده از آن است. اگر استعداد شما چیزی است که از آن لذت می برید، آن را به یک اشتیاق تبدیل کنید و آن را برای هرکسی که به آن نیاز دارد، انجام دهید.
 
  • گل رز
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین