. . .

آموزش استراتژی بازار یابی

تالار آموزش‌های دیگر

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
655
نوشته‌ها
1,760
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,098
امتیازها
590

  • #11
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت دهم

۲۶ - بازاریابی ایمیلی
Email Marketing
ایمیل از همان ابتدای ظهور اینترنت وجود داشت و خیلی زود توانست به یک ابزار ارتباطی پرطرفدار تبدیل شود.

▫️هر جا که مردم بروند، کسب و کارها هم می‌روند و بازاریابان شروع به جمع‌آوری ایمیل مشتریان بالقوه و ارسال تبلیغات به آنها کردند.

▫️بسیاری از کسب و کارهای تجارت به تجارت، از ایمیل به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند.

▫️می‌توان ایمیل‌ها را به صورت انبوه به بانک‌های ایمیل از پیش جمع‌آوری شده فرستاد یا آنکه شروع به جمع‌آوری اعضا برای اشتراک ایمیلی خود کرد.

۲۷ - بازاریابی پیامکی
SMS Marketing
در بازاریابی پیامکی، هدف شما این است که با ارسال پیامک با مخاطبان در ارتباط باشید و آنها را به خرید بیشتر تشویق کنید.

▫️این روش بازاریابی، در صورتی که درست اجرا شود، می‌تواند تاثیری فوق‌العاده روی درآمد شما داشته باشد.

▫️همچنین همانند بازاریابی ایمیلی، پیامک نیز می‌تواند به صورت انبوه یا اشتراکی ارسال شود.

۲۸ - بازاریابی سنتی
Traditional Marketing
استفاده از روش‌های سنتی برای بازاریابی یک محصول یا سرویس را بازاریابی سنتی می‌نامیم و می‌تواند شامل استفاده از ابزارهای مختلفی مثل تلویزیون، رادیو، بازاریابی کاغذی و … بشود.

۲۹ - بازاریابی کاغذی
Print Marketing
وقتی که از تبلیغات کاغذی همچون بروشور، تراکت، کاتالوگ و … برای تبلیغات خود استفاده می‌کنیم، به استراتژی شما بازاریابی کاغذی گفته می‌شود.

ادامه دارد...
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت یازدهم

۳۰ - بازاریابی بشارتی
Evangelism Marketing
بازاریابی بشارتی مدلی پیشرفته از بازاریابی دهان به دهان است و هدف آن فقط یک چیز است:

▫️مشتریانی پیدا کنید که دیوانه‌وار برند شما را دوست دارند.

▫️آنها بدون هیچ هزینه‌ای، برند و محصولات شما را تبلیغ خواهند کرد و آن را به نحوی به دیگران معرفی می‌کنند که گویی بخشی از هویّت خود آنهاست.

۳۱ - بازاریابی تراکنشی
Transactional Marketing
بالا نگه داشتن فروش می‌تواند کار سختی باشد و نیازمند روش‌های مختلف برای تشویق مشتریان به خرید.

▫️برای این منظور، فروشندگان معمولاً از تکنیک‌هایی همچون ارائه کوپن تخفیف و برگزاری رویدادهای فروش استفاده می‌کنند.

▫️برای مثال دیجی‌کالای را همیشه پیشنهادهای ویژه‌ای دارد که هدف آنها بدست آوردن مشتریان بیشتر است.

۳۲ - بازاریابی کمیابی
Scarcity Marketing
گاهی مواقع، مهم است که میزان موجود بودن یک محصول را در بازار کنترل کنید.

▫️این موضوع وقتی با کیفیت عالی یک محصول یا سرویس ترکیب شود، می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

▫️نمونه‌ای خوب از این موضوع، شرکت رولز رویس بود که تمامی تولید نسخه چینی ماشین خود به نام فانتوم را به سرعت فروخت، آن هم وقتی که قیمت این ماشین از بسیاری ماشین‌های مشابه بیشتر بود.

▫️تعداد کم ساخته شده از این ماشین، هم قیمت بالاتر آن را توجیه می‌کرد و هم میل به خرید را در مصرف‌کنندگان به وجود می‌آورد.

ادامه دارد...
 

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
655
نوشته‌ها
1,760
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,098
امتیازها
590

  • #12
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت یازدهم

۳۰ - بازاریابی بشارتی
Evangelism Marketing
بازاریابی بشارتی مدلی پیشرفته از بازاریابی دهان به دهان است و هدف آن فقط یک چیز است:

▫️مشتریانی پیدا کنید که دیوانه‌وار برند شما را دوست دارند.

▫️آنها بدون هیچ هزینه‌ای، برند و محصولات شما را تبلیغ خواهند کرد و آن را به نحوی به دیگران معرفی می‌کنند که گویی بخشی از هویّت خود آنهاست.

۳۱ - بازاریابی تراکنشی
Transactional Marketing
بالا نگه داشتن فروش می‌تواند کار سختی باشد و نیازمند روش‌های مختلف برای تشویق مشتریان به خرید.

▫️برای این منظور، فروشندگان معمولاً از تکنیک‌هایی همچون ارائه کوپن تخفیف و برگزاری رویدادهای فروش استفاده می‌کنند.

▫️برای مثال دیجی‌کالای را همیشه پیشنهادهای ویژه‌ای دارد که هدف آنها بدست آوردن مشتریان بیشتر است.

۳۲ - بازاریابی کمیابی
Scarcity Marketing
گاهی مواقع، مهم است که میزان موجود بودن یک محصول را در بازار کنترل کنید.

▫️این موضوع وقتی با کیفیت عالی یک محصول یا سرویس ترکیب شود، می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

▫️نمونه‌ای خوب از این موضوع، شرکت رولز رویس بود که تمامی تولید نسخه چینی ماشین خود به نام فانتوم را به سرعت فروخت، آن هم وقتی که قیمت این ماشین از بسیاری ماشین‌های مشابه بیشتر بود.

▫️تعداد کم ساخته شده از این ماشین، هم قیمت بالاتر آن را توجیه می‌کرد و هم میل به خرید را در مصرف‌کنندگان به وجود می‌آورد.

ادامه دارد...
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت دوازدهم

۳۳ - بازاریابی مکاتبه‌ای
Direct Marketing
به معنای مکاتبه مستقیم با مشتریان و سرنخ‌های فروش از طریق نامه، ایمیل، پیامک و دیگر روش‌های ارتباطی است.

۳۴ - بازاریابی جنس رایگان
Freebie Marketing
چیزی را رایگان به مشتریان ارائه دهید یا محصولات و خدمات خود را ارزان به مشتریان ارائه دهید تا فروش سایر محصولات و خدمات خود را افزایش دهید.

۳۵ - بازاریابی خبرنامه‌ای
Newsletter Marketing
راهی عالی برای تبلیغ تجارت این است که خبرنامه ایجاد کنید تا بتوانید اطلاعات مفید و جدیدترین اخبار برند خود را در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار دهید.

▫️بازاریابی خبرنامه‌ای یا اشتراکی در جهان مدرن به دو روش انجام می‌شود:

➖ بازاریابی ایمیلی و پیامکی.
شما می‌توانید با استفاده از هر یک از این دو ابزار ارتباطی، جدیدترین پیشنهادات تجارت خود را به مشتریان بفرستید.

▫️بسیاری از کسب و کارهای جهانی و ایرانی از این روش توانسته‌اند به فروش بسیار بالایی دست پیدا کنند.

ادامه دارد...
 

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
655
نوشته‌ها
1,760
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,098
امتیازها
590

  • #13
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت دوازدهم

۳۳ - بازاریابی مکاتبه‌ای
Direct Marketing
به معنای مکاتبه مستقیم با مشتریان و سرنخ‌های فروش از طریق نامه، ایمیل، پیامک و دیگر روش‌های ارتباطی است.

۳۴ - بازاریابی جنس رایگان
Freebie Marketing
چیزی را رایگان به مشتریان ارائه دهید یا محصولات و خدمات خود را ارزان به مشتریان ارائه دهید تا فروش سایر محصولات و خدمات خود را افزایش دهید.

۳۵ - بازاریابی خبرنامه‌ای
Newsletter Marketing
راهی عالی برای تبلیغ تجارت این است که خبرنامه ایجاد کنید تا بتوانید اطلاعات مفید و جدیدترین اخبار برند خود را در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار دهید.

▫️بازاریابی خبرنامه‌ای یا اشتراکی در جهان مدرن به دو روش انجام می‌شود:

➖ بازاریابی ایمیلی و پیامکی.
شما می‌توانید با استفاده از هر یک از این دو ابزار ارتباطی، جدیدترین پیشنهادات تجارت خود را به مشتریان بفرستید.

▫️بسیاری از کسب و کارهای جهانی و ایرانی از این روش توانسته‌اند به فروش بسیار بالایی دست پیدا کنند.

ادامه دارد...
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت سیزدهم

۳۶ - بازاریابی گوناگونی
Diversity Marketing
زمانی که شما مشتریان خود را بر اساس سلایق، انتظارات، باورها، جهان‌بینی و نیازهایشان دسته‌بندی کنید و برنامه‌ی بازاریابی اختصاصی برای هر یک بریزید، کل کار شما به نام بازاریابی گوناگونی شناخته می‌شود.

۳۷ - بازاریابی مقاله‌ای
Article Marketing
در صنعت‌هایی که مهارت بسیار ارزش دارد، مقالات می‌توانند ابزاری قدرتمند برای به نمایش گذاشتن دانش و تخصص شما باشند.

▫️برخی از اختراعات و محصولات هستند که به دلیل تخصصی بودن به این نوع بازاریابی نیاز دارند.

▫️یعنی شما باید اطلاعات فنی آنها را با استفاده از مقاله به مشتریان ارائه دهید.

۳۸ - بازاریابی رویدادی
Event Marketing
حضور در یک رویداد، راهی عالی برای افزایش فروش است.

▫️مشتریان معمولاً در یک رویداد دارای روحیه خوبی هستند و شانس خرید آنها زیاد است.

▫️پس بد نیست که وقتی آنها به کنسرت، نمایشگاه یا مسابقه فوتبال رفته‌اند، خود را به آنها معرفی کنید و حتی نمونه‌ای از محصول خود را به طور رایگان در اختیارشان قرار دهید.

۳۹ - بازاریابی نمایشگاهی
Tradeshow Marketing
بسیاری از محصولات هستند که حتماً باید قبل از خرید تست شوند.

▫️برای مثال خودرویی را در نظر بگیرید.
آیا وقتی بخواهید پول زیادی بابت این خودرو بدهید، به دنبال این نیستید که قبل از خرید خیلی خوب در مورد آن تحقیق کنید و حتی آن را تست کنید؟

▫️نمایشگاه‌ها تمام فعالان یک صنعت را در کنار هم جمع می‌کنند تا بتوانند محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند و شانس تست آنها را در اختیارشان بگذارند.

ادامه دارد...
 

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
655
نوشته‌ها
1,760
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,098
امتیازها
590

  • #14
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت چهاردهم

۴۰ - بازاریابی فصلی
Seasonal Marketing
رویدادهای فصلی راهی عالی برای پیدا کردن مشتریان جدید هستند.

▫️حال این رویدادها می‌توانند از هر ج×ن×س×ی باشند.

▫️مثلاً به عید نوروز فکر کنید؛ فرصتی عالی برای فروش بسیاری از شرکت‌ها.

▫️وقتی که برند خود را با رویدادهای فصلی مهم از زندگی مشتریان وفق بدهید، می‌توانید ربط بیشتری به زندگی آنها پیدا کنید.

۴۱ - بازاریابی جستجو
Search Marketing
امروزه دیگر وقتی سوالی دارید، لزوماً آن را از دوستان خود نمی‌پرسید، بلکه اکثراً مستقیم به سراغ گوگل می‌روید و سوال خود را در آن جستجو می‌کنید.

▫️گوگل واقعاً در پاسخ دادن به سوالات میلیون‌ها آدمی که در روز از این ابزار استفاده می‌کنند، عالی است و آنها را به سایت درست هدایت می‌کند.

▫️در واقع، بیش از چند میلیارد جستجو در روز توسط گوگل انجام می‌شود.

▫️با این حساب، واقعاً لازم نیست که یک نابغه باشید تا اهمیّت بازاریابی جستجو را بفهمید.

▫️گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجوگر جهان، به تنهایی و ظرف کمی بیشتر از یک دهه، چهره بازاریابی را به کل تغییر داده است و به هزاران و شاید صدها هزار کسب و کار مختلف کمک کرده تا تجارت آنلاین خود را رشد دهند.

▫️اما چگونه؟

▪️روش اول این است که گوگل شما را در نتایج طبیعی یک جستجو نمایش دهد که نیازمند سئو یا بهینه سازی سایت برای کسب اعتبار نزد گوگل است.

▪️روش دوم هم تبلیغات گوگل است.

ادامه دارد...
 

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
655
نوشته‌ها
1,760
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,098
امتیازها
590

  • #15
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت چهاردهم

۴۰ - بازاریابی فصلی
Seasonal Marketing
رویدادهای فصلی راهی عالی برای پیدا کردن مشتریان جدید هستند.

▫️حال این رویدادها می‌توانند از هر ج*ن*س*ی باشند.

▫️مثلاً به عید نوروز فکر کنید؛ فرصتی عالی برای فروش بسیاری از شرکت‌ها.

▫️وقتی که برند خود را با رویدادهای فصلی مهم از زندگی مشتریان وفق بدهید، می‌توانید ربط بیشتری به زندگی آنها پیدا کنید.

۴۱ - بازاریابی جستجو
Search Marketing
امروزه دیگر وقتی سوالی دارید، لزوماً آن را از دوستان خود نمی‌پرسید، بلکه اکثراً مستقیم به سراغ گوگل می‌روید و سوال خود را در آن جستجو می‌کنید.

▫️گوگل واقعاً در پاسخ دادن به سوالات میلیون‌ها آدمی که در روز از این ابزار استفاده می‌کنند، عالی است و آنها را به سایت درست هدایت می‌کند.

▫️در واقع، بیش از چند میلیارد جستجو در روز توسط گوگل انجام می‌شود.

▫️با این حساب، واقعاً لازم نیست که یک نابغه باشید تا اهمیّت بازاریابی جستجو را بفهمید.

▫️گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجوگر جهان، به تنهایی و ظرف کمی بیشتر از یک دهه، چهره بازاریابی را به کل تغییر داده است و به هزاران و شاید صدها هزار کسب و کار مختلف کمک کرده تا تجارت آنلاین خود را رشد دهند.

▫️اما چگونه؟

▪️روش اول این است که گوگل شما را در نتایج طبیعی یک جستجو نمایش دهد که نیازمند سئو یا بهینه سازی سایت برای کسب اعتبار نزد گوگل است.

▪️روش دوم هم تبلیغات گوگل است.

ادامه دارد...
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت چهاردهم

۴۰ - بازاریابی فصلی
Seasonal Marketing
رویدادهای فصلی راهی عالی برای پیدا کردن مشتریان جدید هستند.

▫️حال این رویدادها می‌توانند از هر ج*ن*س*ی باشند.

▫️مثلاً به عید نوروز فکر کنید؛ فرصتی عالی برای فروش بسیاری از شرکت‌ها.

▫️وقتی که برند خود را با رویدادهای فصلی مهم از زندگی مشتریان وفق بدهید، می‌توانید ربط بیشتری به زندگی آنها پیدا کنید.

۴۱ - بازاریابی جستجو
Search Marketing
امروزه دیگر وقتی سوالی دارید، لزوماً آن را از دوستان خود نمی‌پرسید، بلکه اکثراً مستقیم به سراغ گوگل می‌روید و سوال خود را در آن جستجو می‌کنید.

▫️گوگل واقعاً در پاسخ دادن به سوالات میلیون‌ها آدمی که در روز از این ابزار استفاده می‌کنند، عالی است و آنها را به سایت درست هدایت می‌کند.

▫️در واقع، بیش از چند میلیارد جستجو در روز توسط گوگل انجام می‌شود.

▫️با این حساب، واقعاً لازم نیست که یک نابغه باشید تا اهمیّت بازاریابی جستجو را بفهمید.

▫️گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجوگر جهان، به تنهایی و ظرف کمی بیشتر از یک دهه، چهره بازاریابی را به کل تغییر داده است و به هزاران و شاید صدها هزار کسب و کار مختلف کمک کرده تا تجارت آنلاین خود را رشد دهند.

▫️اما چگونه؟

▪️روش اول این است که گوگل شما را در نتایج طبیعی یک جستجو نمایش دهد که نیازمند سئو یا بهینه سازی سایت برای کسب اعتبار نزد گوگل است.

▪️روش دوم هم تبلیغات گوگل است.

ادامه دارد...
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت پانزدهم

۴۲ - بازاریابی نیش
Niche Marketing
منظور از نیش (Niche) بازاری کوچک درون بازار اصلی است.

▫️وقتی که شما در بازار کار شلوغ فعالیت می‌کنید، شناسایی یک بازار کوچک خوب و تمرکز بر روی آن می‌تواند تبدیل به راهکاری عالی برای موفقیت و شانس رقابت باشد.

▫️مثلاً تجارت کفش را در نظر بگیرید. تقاضا برای کفش، در دنیا زیاد است و بسیاری از شرکت‌ها در این بازار هستند که به نیازهای کلی مشتریان پاسخ می‌دهند.

▫️بنابراین این بازار ممکن است شلوغ به نظر برسد، اما همچنان یک کسب و کار می‌تواند بازاری کوچکتر را در بازار اصلی یعنی کفش هدف قرار دهد.

▫️برای مثال، شرکت Vans را در نظر بگیرید که با هدفگیری بازار کفش اسکیت توانست به موفقیت بسیار بالایی برسد.

▫️خوبی فعالیت در بازار نیش این است که شما می‌توانید با تمرکز بیشتری کار کنید و در نتیجه محصولات و خدماتی با کیفیت عالی ارائه دهید.

۴۳ - بازاریابی قطره‌ای
Drip Marketing
بازاریابی چکه‌کنان استراتژیی ارتباطی است که مجموعه ای از قبل نوشته شده از پیام‌ها را به مرور زمان برای مشتریان یا سرنخ‌های فروش می‌فرستد یا بهتر است بگویم به سمت آنها می‌چکاند.

▫️این پیام‌ها معمولاً به وسیله بازاریابی ایمیلی ارسال می‌شوند، اما از دیگر رسانه‌های تبلیغاتی نیز می‌توانند استفاده کنند.

۴۴ - بازاریابی مجمعی
Community Marketing
مجمع یا community به گروهی از آدم‌ها اطلاق می‌شود که با هدف مشخصی دور هم جمع شده‌اند و جامعه ای کوچک را تشکیل داده‌اند.

▫️شما می‌توانید با این جامعه کوچک مکالمه مداوم داشته باشید و در مورد نیازها و خواسته‌های آنها صحبت کنید.

▫️در مقایسه با روش‌های بازاریابی توده‌ای یا تمرکز برای فروش، بازاریابی مجمعی می‌تواند به وفاداری بیشتری در مشتریان منجر شود و درگیری بیشتری را میان آنها و برند شما ایجاد کند.

▫️به علاوه، در نهایت نیز می‌تواند به بازاریابی دهان به دهان منجر شود.

ادامه دارد...
 

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
655
نوشته‌ها
1,760
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,098
امتیازها
590

  • #16
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت پانزدهم

۴۲ - بازاریابی نیش
Niche Marketing
منظور از نیش (Niche) بازاری کوچک درون بازار اصلی است.

▫️وقتی که شما در بازار کار شلوغ فعالیت می‌کنید، شناسایی یک بازار کوچک خوب و تمرکز بر روی آن می‌تواند تبدیل به راهکاری عالی برای موفقیت و شانس رقابت باشد.

▫️مثلاً تجارت کفش را در نظر بگیرید. تقاضا برای کفش، در دنیا زیاد است و بسیاری از شرکت‌ها در این بازار هستند که به نیازهای کلی مشتریان پاسخ می‌دهند.

▫️بنابراین این بازار ممکن است شلوغ به نظر برسد، اما همچنان یک کسب و کار می‌تواند بازاری کوچکتر را در بازار اصلی یعنی کفش هدف قرار دهد.

▫️برای مثال، شرکت Vans را در نظر بگیرید که با هدفگیری بازار کفش اسکیت توانست به موفقیت بسیار بالایی برسد.

▫️خوبی فعالیت در بازار نیش این است که شما می‌توانید با تمرکز بیشتری کار کنید و در نتیجه محصولات و خدماتی با کیفیت عالی ارائه دهید.

۴۳ - بازاریابی قطره‌ای
Drip Marketing
بازاریابی چکه‌کنان استراتژیی ارتباطی است که مجموعه ای از قبل نوشته شده از پیام‌ها را به مرور زمان برای مشتریان یا سرنخ‌های فروش می‌فرستد یا بهتر است بگویم به سمت آنها می‌چکاند.

▫️این پیام‌ها معمولاً به وسیله بازاریابی ایمیلی ارسال می‌شوند، اما از دیگر رسانه‌های تبلیغاتی نیز می‌توانند استفاده کنند.

۴۴ - بازاریابی مجمعی
Community Marketing
مجمع یا community به گروهی از آدم‌ها اطلاق می‌شود که با هدف مشخصی دور هم جمع شده‌اند و جامعه ای کوچک را تشکیل داده‌اند.

▫️شما می‌توانید با این جامعه کوچک مکالمه مداوم داشته باشید و در مورد نیازها و خواسته‌های آنها صحبت کنید.

▫️در مقایسه با روش‌های بازاریابی توده‌ای یا تمرکز برای فروش، بازاریابی مجمعی می‌تواند به وفاداری بیشتری در مشتریان منجر شود و درگیری بیشتری را میان آنها و برند شما ایجاد کند.

▫️به علاوه، در نهایت نیز می‌تواند به بازاریابی دهان به دهان منجر شود.

ادامه دارد...
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت شانزدهم

۴۵ - بازاریابی بین رسانه‌ای
cross-media marketing
تعریف این بازاریابی ساده است. به مشتریان خود از طریق چندین کانال مختلف (مثلاً ایمیل، نامه، وب‌سایت و تبلیغات آنلاین) اطلاعات بدهید و به این ترتیب، از چند طریق آنها را مخاطب بازاریابی خود کنید.

۴۶ - بازاریابی موبایل
Mobile Marketing
بازاریابی با موبایل یا از طریق موبایل را بازاریابی موبایل می‌نامند.

▫️برتری بازاریابی موبایلی نسبت به سایر روش‌های بازاریابی این است که شما می‌توانید مشتری را در مکان و زمان درست هدف قرار دهید و حتی با کمی صرف وقت، اطلاعات شخصی او را بدست آورید و پیام‌های خود را شخصی‌سازی کنید.

۴۷ - بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
Social Media Marketing
شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک و حتی تلگرام (که تبدیل به یک شبکه اجتماعی شده است)، فرصتی استثنایی در اختیار کسب و کارهایی می‌گذارند که قصد دارند با مشتریان خود بیشتر درگیر شوند و حتی مشتریان جدیدی را کسب کنند.

▫️یک شبکه اجتماعی، همانطور که از اسمش مشخص است، به شما فرصتی عالی می‌دهد تا بتوانید به صورت شبکه‌ای با آدم‌ها در ارتباط باشید و از طریق ارتباط‌های خود، ارتباط‌های جدیدی را ایجاد کنید.

ادامه دارد...
 

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
655
نوشته‌ها
1,760
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,098
امتیازها
590

  • #17
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت شانزدهم

۴۵ - بازاریابی بین رسانه‌ای
cross-media marketing
تعریف این بازاریابی ساده است. به مشتریان خود از طریق چندین کانال مختلف (مثلاً ایمیل، نامه، وب‌سایت و تبلیغات آنلاین) اطلاعات بدهید و به این ترتیب، از چند طریق آنها را مخاطب بازاریابی خود کنید.

۴۶ - بازاریابی موبایل
Mobile Marketing
بازاریابی با موبایل یا از طریق موبایل را بازاریابی موبایل می‌نامند.

▫️برتری بازاریابی موبایلی نسبت به سایر روش‌های بازاریابی این است که شما می‌توانید مشتری را در مکان و زمان درست هدف قرار دهید و حتی با کمی صرف وقت، اطلاعات شخصی او را بدست آورید و پیام‌های خود را شخصی‌سازی کنید.

۴۷ - بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
Social Media Marketing
شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک و حتی تلگرام (که تبدیل به یک شبکه اجتماعی شده است)، فرصتی استثنایی در اختیار کسب و کارهایی می‌گذارند که قصد دارند با مشتریان خود بیشتر درگیر شوند و حتی مشتریان جدیدی را کسب کنند.

▫️یک شبکه اجتماعی، همانطور که از اسمش مشخص است، به شما فرصتی عالی می‌دهد تا بتوانید به صورت شبکه‌ای با آدم‌ها در ارتباط باشید و از طریق ارتباط‌های خود، ارتباط‌های جدیدی را ایجاد کنید.

ادامه دارد...
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت هفدهم

۴۸ - بازاریابی پروموشنال
Promotional Marketing
بازاریابی پروموشنال یک استراتژی بازاریابی است که هدف از آن، دادن انگیزه لازم به مشتری برای تصمیم خرید است.

▫️بازاریابی پروموشنال تکنیکی است که شامل استفاده از مشوق‌های مختلف برای خرید می‌شود، که از آن جمله می‌توان به ارائه نمونه محصول، ارائه کوپن تخفیف و برگزاری مسابقه اشاره کرد.

۴۹ - بازاریابی معکوس
Reverse Marketing
در بازاریابی معکوس، ایده این است که کاری کنید مشتری به دنبال کسب و کار شما باشد، به جای آنکه بازاریاب به دنبال مشتری.

▫️معمولاً، این اتفاق با ارائه اطلاعات مفید به مشتریان انجام می‌شود، بدون آنکه از آنها درخواستی برای خرید کنید.

۵۰ - بازاریابی نمونه رایگان
Free Sample Marketing
بر خلاف بازاریابی جنس رایگان، قصد این بازاریابی این نیست که با ارائه یک جنس رایگان، شانس فروخته شدن یک جنس دیگر را بیشتر کند.

▫️بلکه ارائه یک نمونه رایگان از همان جنس اصلی است تا مشتری رغبت بیشتری به خرید نشان دهد.

ادامه دارد...
 

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
655
نوشته‌ها
1,760
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,098
امتیازها
590

  • #18
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت هجدهم

۵۱ - بازاریابی مکاتبه مستقیم
Direct Mail Marketing
همه ما پیام‌های تبلیغاتی دریافت می‌کنیم. این پیام‌ها می‌توانند از طریق ایمیل، بروشور، نامه‌های تبلیغاتی، وب‌سایت‌های تعاملی و … به ما منتقل شوند.

▫️بازاریابی مکاتبه مستقیم، تمرکز را بر روی مشتری، داده‌ها و مسئولیت‌پذیری می‌گذارد.

▫️این نوع بازاریابی مشتری را مستقیماً هدف قرار می‌دهد، درخواستی مشخص از او دارد و به دنبال روش‌های تماسی قابل اندازه‌گیری است.

۵۲ - بازاریابی پایگاه داده
Database Marketing
بازاریابی پایگاه داده یک شکل از بازاریابی مستقیم است که از داده‌ها و اطلاعات مربوط به مصرف‌کنندگان یا مشتریان بالقوه استفاده می‌کند تا پیام‌هایی شخصی‌سازی شده ایجاد و محصولات و خدمات یک برند را تبلیغ کند.

▫️در این نوع بازاریابی نیز، رسانه شما هر ابزار ارتباطی است که اجازه ارتباط مستقیم با مشتری را بدهد.

▫️اما تفاوت آن با بازاریابی مستقیم و مکاتبه مستقیم این است که در تاکید بسیار زیادی بر استفاده از تکنیک‌های آماری برای توسعه مدل‌های رفتاری مشتریان که به هدفگیری بهتر کمک می‌کنند و همینطور شخصی‌سازی پیام وجود دارد.

۵۳ - بازاریابی پاسخ طلب
Reply Marketing
در روش‌های سنتی بازاریابی، اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه کار سختی است.

▫️چرا که نمی‌شود به درستی مشخص کرد که مشتری از چه طریقی با شما آشنا شده است.

▫️اما روش‌های مدرن راهکارهایی را برای ارزیابی درست تبلیغات ارائه می‌دهند که از اندازه‌گیری نرخ کلیک، تا تعیین کردن یک کوپن تخفیف برای مخاطبان یک تبلیغ را شامل شود.

▫️این روش‌های بازاریابی که از مشتری درخواستی مشخص دارند، نه تنها به شناسایی تاثیر یک روش تبلیغاتی کمک می‌کنند، که می‌توانند هزینه تبلیغات را کاهش و بازدهی را افزایش دهند.

ادامه دارد...
 

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
655
نوشته‌ها
1,760
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,098
امتیازها
590

  • #19
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت نوزدهم

۵۴ - بازاریابی مجدد
گاهی یک مشتری بالقوه با تجارت شما آشنا می‌شود، اما خرید انجام نمی‌دهد.

▫️در این مواقع، اگر راهی پیدا کنید تا او را دوباره هدف بازاریابی خود قرار دهید، شانس فروش بالایی خواهید داشت.

▫️هر چند استراتژی بازاریابی مجدد قبل از ظهور اینترنت نیز وجود داشت، اما با وجود امکانات بی‌نظیر تبلیغات آنلاین، بیش از پیش ساده و در نتیجه محبوب شده است.

۵۵ - بازاریابی ارجاعی
Referral Marketing
این روش بسیار به تکنیک بازاریابی دهان به دهان نزدیک است.

▫️همانند آن تکنیک، در بازاریابی ارجاعی نیز هدف شما این است که کاری کنید مشتری شما را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد دهد.

▫️تنها تفاوت آن است که شما برای این منظور از یک مشوق استفاده می‌‌کنید.

▫️مثلاً در ازای هر مشتری جدید که معرفی می‌شود، به مشتری فعلی خود یک هدیه کوچک می‌دهید.

۵۶ - بازاریابی یک به یک
One-to-One Marketing
در بازاریابی یک به یک، شما یک رابطه مستقیم با مشتری خود شکل می‌دهید، خواسته‌ها و نیازهای او را دقیقاً می‌شناسید و بر این اساس، پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهید.

▫️هدف از این روش، نگهداری مشتری و نه جذب اوست.

▫️بازاریابی یک به یک با دو روش ممکن است: شخصی‌سازی و تغییرپذیری.

ادامه دارد...
 

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
655
نوشته‌ها
1,760
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,098
امتیازها
590

  • #20
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی

👈 استراتژی‌های بازاريابی

🔹 قسمت بیستم

۵۷ - بازاریابی شخصی‌سازی شده
Personalized Marketing
بازاریابی شخصی سازی شده (که به بازاریابی یک به یک یا شخصی‌سازی هم شناخته می‌شود)، روشی افراطی برای متفاوت‌سازی یک محصول است.

▫️در متفاوت‌سازی محصول، هدف شما این است که محصول خود را از رقبا متمایز کنید، در حالی که شخصی‌سازی به دنبال ایجاد محصولی منحصربفرد برای هر مشتری است.

۵۸ - بازاریابی حساب محور
Account-Based Marketing
شاید ترجیح شما این است که به جای ۱۰۰۰ مشتری کوچک، با یک مشتری بزرگ سر و کار داشته باشید.

▫️این دقیقاً فکری است که پشت بازاریابی حساب محور است.

▫️در این نوع بازاریابی، شما یک کسب و کار بزرگ را هدف قرار می‌دهید و پیشنهاد خود را با توجه به نیازها، خواسته‌ها و اهداف این کسب و کار، شخصی‌سازی می‌کنید.

۵۹ - بازاریابی تحلیلی
Analytical Marketing
analytical-marketing-strategy
جمع‌آوری آمار و اطلاعات می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری درست و رشد کسب و کارتان کمک شایانی کند.

▫️این کار در فضای آنلاین که ابزارهای تحلیلگر بسیاری وجود دارند و تبلیغات با ارائه گزارش انجام می‌شوند، نه تنها بسیار ساده‌تر، بلکه می‌توان گفت ضروری است.

▫️به این نوع بازاریابی که همراه با تحلیل دقیق اطلاعات انجام می شود، بازاریابی تحلیلی گفته می‌شود.

ادامه دارد...
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین