. . .

آموزش از بین بردن موهای پشت لب با مواد گیاهی در منزل

تالار آموزش مد و استایل

PishOoO

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
314
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-21
آخرین بازدید
موضوعات
113
نوشته‌ها
834
راه‌حل‌ها
64
پسندها
3,007
امتیازها
591

  • #1
موهای زائد در تمام قسمت های بدن رشد می کنند. میزان و شدت رویش موهای زائد در تمام افراد یکسان نیست و در هر فرد با دیگری متفاوت است. به عبارت دیگر میزان رویش موهای زائد در بعضی از افراد زیاد و در بعضی دیگر کم است. پشت لب یکی از قسمت هایی است که موهای زائد در آن رشد می کنند. وجود مو های پشت لب برای اکثر افراد به ویژه خانم ها اذیت کننده است و می تواند در زیبایی افراد به شدت تاثیر گذار باشد. روش های مختلفی برای رفع موهای زائد پشت لب وجود دارد. مانند بند انداختن، وکس، لیزر و روش های دیگر. در این مقاله قصد داریم به روش های گیاهی و خانگی مناسب برای رفع موهای پشت لب بپردازیم.

از بین بردن موهای پشت لب با مواد گیاهی در منزل

برای رفع موهای پشت لب می توان از روش ها و مواد گیاهی مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال ترکیبات متنوعی چون عسل، آب لیمو و شکر، و همچنین آرد نخودچی، گلاب، و تخم مرغ می توانند برای این منظور گزینه های مناسبی باشند. از میان انواع ترکیبات و بهترین ماسک های گیاهی برای از بین بردن موهای پشت لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1. از بین بردن موهای زائد پشت لب با شکر و آب لیمو

یکی از انواع ماسک خانگی برای از بین بردن موهای پشت لب استفاده از ترکیب عسل، شکر و آب لیمو است. این ترکیب شبیه به صمغ است و می توان از آن برای کندن مو های پشت لب استفاده کرد. برای تهیه این ترکیب، دو قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و سپس مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید. ترکیب را روی شعله بسیار کم قرار دهید تا ترکیب به خوبی قوام پیدا کند و از رنگ طلایی به رنگ قهوه ای تغییر رنگ دهد. برای استفاده از این ترکیب باید اجازه دهید تا به خوبی سرد شود. از دیگر نکات مهم در استفاده از این ترکیب می توان به نحوه استفاده از آن اشاره کرد. در حقیقت این ترکیب را باید در جهت رویش مو بکشید و در انتها بر خلاف جهت رویش مو صمغ را از روی پوست جدا کنید.

شکر و لیمو

۲. رفع موهای پشت لب با ترکیب آرد نخودچی و شیر

آرد نخودچی از دیگر مواد گیاهی می باشد که می توان برای از بین بردن موهای پشت لب استفاده کرد. برای تهیه این ترکیب باید دو قاشق آرد نخودچی، سه قاشق پودر زردچوبه، یک و نیم قاشق کرم شیر و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را پشت لب و در محل رویش موهای زائد بگذارید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه بشویید.

3. رفع موهای پشت لب با ماسک آرد نخود سبز و گلاب

آرد نخود سبز و گلاب از دیگر ترکیبات موثر برای از بین بردن موهای زائد پشت لب است. برای تهیه این ماسک خانگی با گلاب تنها کافی است دو قاشق غذاخوری آرد نخود سبز و یک و نیم قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را به خوبی به هم بزنید تا کاملا یک دست شود. مخلوط را پشت لب و روی موهای زائد بگذارید و بعد از گذشت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه آن را بشویید. می توانید از این ترکیب سه الی چهار بار در روز استفاده کنید.

 آرد نخود سبز

4. ماسک زردچوبه، آرد گندم و روغن گیاهی

برای تهیه این ترکیب کافی است پودر زردچوبه و آرد گندم را به نسبت کاملا مساوی با هم ترکیب کنید. سپس به مخلوط به دست آمده مقداری روغن گیاهی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن نارگیل و … اضافه کنید تا ترکیب حالت خمیری شکل پیدا کند. ترکیب به دست آمده را به مدت یک ساعت روی پوست قرار دهید و سپس آن را بشویید. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، تغییر رنگ پوست بعد از استفاده از این ترکیب می باشد. برای از بین بردن رنگ زرد باقی مانده بر روی پوست می توانید پنبه و یا پارچه ای را به شیر آغشته کنید و روی محل مورد نظر بکشید.

5. ترکیب زردچوبه و سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ کاربردهای زیادی برای پوست و مو دارد. یکی از فواید آن کمک به رفع موهای پشت لب است. برای تهیه این ماسک گیاهی به دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک عدد سفیده تخم مرغ نیاز دارید. مواد را با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به خوبی کف کند. مخلوط بدست آمده را پشت لب خود بمالید و بعد از گذشت یک ساعت آن را از پوست جدا کنید. در انتها پوست محل مورد نظر را با آب گرم بشویید. می توانید از این ترکیب چهار بار در هفته استفاده کنید.

6. پودر ژلاتین، شیر و روغن اسطوخودوس

ترکیب تهیه شده با موادی چون پودر ژلاتین، شیر و روغن اسطوخودوس از دیگر ترکیب های گیاهی مناسب برای رفع موهای پشت لب است. برای تهیه این ترکیب باید یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با نصف قاشق غذا خوری شیر ترکیب کرده و ۳ قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید. ترکیب را باید روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا پودر ژلاتین باز شود. توجه داشته باشید که این ترکیب را باید هنگامی که گرم است استفاده کنید. مخلوط را در جهت رویش مو بر روی پوست بکشید و بعد از خشک شدن در جهت خلاف رویش مو بکنید.

7. رفع موهای پشت لب با مخلوط موز و جو دوسر

مو و جو دوسر یک ترکیب بسیار موثر برای از بین بردن موهای زائد پشت لب به شمار می روند. برای تهیه این ماسک خانگی باید یک عدد موز را با جو دوسر ترکیب کنید. برای اینکه این دو ماده به خوبی با هم ترکیب شوند، بهتر است آن را درون مخلوط کن بریزید. ترکیب به دست آمده را با حرکت دورانی پشت لب پخش کنید. این حرکت را به مدت ۱۵ دقیقه ادامه دهید و سپس بشویید.

موز و جو دوسر

8. اصلاح موهای پشت لب با ترکیب بابونه و شکر قهوه ای

یکی دیگر از ترکیب های بسیار تاثیرگذار در از بین بردن موهای پشت لب ترکیب بابونه و شکر قهوه ای است. برای تهیه این ترکیب باید در ابتدا پودر بابونه را در مقداری آب جوش ریخته و اجازه دهید به خوبی دم بکشد. اکنون باید دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را در یک فنجان بابونه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به خوبی در چای بابونه حل شود. از این ترکیب می توان مانند اسکراب استفاده کرد. توجه کنید که بعد از گذشت ۲۰ دقیقه محل مورد نظر را با آب سرد بشویید.

9. از بین بردن موهای پشت لب با ماسک پوست پرتقال

ترکیب این مواد با هم می تواند فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار داده و باعث تغییر رنگ موها شود. برای تهیه این ترکیب باید پوست پرتقال، پوست لیمو، پودر بادام، جو دوسر، و گلاب را به میزان برابر با هم مخلوط کنید. پوست پرتقال و پوست لیمو باید خشک و پودر شده باشند. بعد از مخلوط کردن این مواد، یک مخلوط خمیری شکل بدست می آید. آن را به مدت ۵ الی ۷ دقیقه پشت لب قرار دهید، سپس با حرکات دوانی روی پوست پخش کنید. ماساژ مخلوط بر روی پوست را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ادامه دهید و در نهایت محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید.

10. ترکیب آلوئه ورا، زردچوبه و آرد ذرت

برای تهیه این ماسک گیاهی باید ۲ پیمانه آرد ذرت را با ۱ پیمانه پودر زردچوبه ترکیب کرده و سپس مقداری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به کمک حرکت های دایره ای پشت لب خود پخش کنید. این ترکیب را می توانید ۴ الی ۵ بار در هفته استفاده کنید.

11. از بین بردن موهای پشت لب با ترکیب ماست و آرد برنج

ترکیب ماست و آرد برنج از دیگر ترکیباتی است که می توانید برای از بین بردن مو های پشت لب خود استفاده کنید. برای تهیه این ماسک باید ۱ قاشق غذاخوری ماست را با ۲ قاشق غذا خوری آرد برنج ترکیب کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه پشت لب خود قرار دهید. در نهایت می توانید محل مورد نظر را با آب سرد بشویید.

ماست و آرد برنج

مهم ترین نکته ای که هنگام استفاده از این مواد گیاهی باید مد نظر قرار دهید، عدم حساسیت و آلرژی نسبت به مواد استفاده شده در ترکیب های مورد نظر است.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین