. . .

معرفی ابشار اتشگاه چهار محال بختیاری

تالار گردشگر ایران

Wolf

رمانیکی محروم
محروم
شناسه کاربر
178
تاریخ ثبت‌نام
2020-12-01
موضوعات
159
نوشته‌ها
315
پسندها
1,283
امتیازها
313
محل سکونت
خونمون:/

  • #1
آبشار آتشگاه، آبشاری است که در شهرستان لردگان، در فاصلهٔ ۴۰ کیلومتری شهر لردگان و ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و ۲۰ کیلومتری روستای سردشت قرار دارد.[۱] این آبشار در دره‌ای به طول سه کیلومتر قرار دارد که مسیر آن از محل چشمه تا اتصال به رودخانهخرسان را فضای سرسبز از انواع درختان و گیاهان جنگلی فراگرفته‌است و شیب زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد کرده‌است.

رود خرسان نیز که از سرچشمه‌های اصلی رودخانه بزرگ کارون و از ارتفاعات برفگیر دنا و زاگرس مرکزی در جنوب استان اصفهان و شمال کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه می‌گیرد، پس از الحاق چندین رود و چشمه دیگر در چهار محال بختیاری وارد استان خوزستانمی‌شود.

جاده آسفالته، نشیمنگاه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و دسترسی به روستاهای اطراف از امکانات موجود درآبشار آتشگاه لردگان است. بهتر است بگوییم مجموعه آبشارهای اتشگاه. دارای ۷ ابشار بسیار خوش منظره میباشد که هرکدام به نوعی دلنوازی میکند. البته بخواهید با خانواده بروید سه تا از ابشارها را میتوانید ببینید اما اگر به صورت انفرادی یا مجردی بروید حتما از هر ۷ابشار دیدن فرمایید .حتما از طناب بهره ببرید()محمد اشرفی() راه اهن یزد
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
5
بازدیدها
178

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین