. . .

پزشکی آیا کودکان هم دندان قروچه دارند؟

تالار دندان پزشکی

H A D I S

مدیرتالارسرگرمی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
مدیر
تالار‌سرگرمی
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
564
نوشته‌ها
1,526
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,130
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
آسمان شب

  • #1
متاسفانه ساییدن دندان محدود به بزرگسالان نیست و کودکان نیز ممکن است دندان قروچه بکنند. تقریبا ۱۵ تا ۳۳ درصد از کودکان دندانهای خود را به هم میسایند. کودکانی که این مشکل دارند، بیشتر در دو زمان مشخص دچار این مشکل می شوند: هنگامی که دندانهای شیری در حال بیرون زدن هستند و هنگامی که دندانهای دائمی در حال بیرون زدن هستند.

بیشتر کودکان پس از این دو دوره زمانی حساس، دندان قروچه شان ترک می شود.

در اکثر موارد کودکان در خواب دندانهاهایشان را به هم می فشارند نه بیداری. علت آن هنوز مشخص نیست اما موارد زیر از جمله دلایل آن هستند:

ناهمراستایی و نامرتبی دندانهانامناسب بودن تماس بین دندانهای بالا و پایینبیماریها و مشکلات پزشکی مانند کمبود مواد مغذی، کرمهای انگلی، آلرژی، اختلالات غدد درون ریزعوامل روانشناختی مانند اضطراب و استرس

اطلاعات بیشتر در مورد دندانپزشکی کودکان

۴- آیا در دندانهای شیری اهمیت دارد؟

دندان قروچه در دندانهای شیری به ندرت مشکل ایجاد می کند. با این حال این وضعیت اگر شدید باشد باعث می شود درد فک، سردرد، ساییدگی دندانها و اختلال مفصل فک به وجود بیاید یا کودک دچار دندان درد یا حساسیت دندان شود.

۵- برای ترک عادت دندان قروچه در کودکان چه باید کرد؟استرس کودک را کاهش دهید به خصوص پیش از خواب.کودک را به ورزشهای کششی و ماساژ تشویق کنید تا عضلات کودک شل شوند.به چیزهایی که میخورد دقت کنید و مراقب باشید آب زیادی بنوشد. کم آبی میتواند موجب مشکلات متعدد از جمله دندان قروچه شود.کودک را نزد دندانپزشک ببرید تا وضعیت دهان و دندان او را بررسی کند.برای کودکانی که هنوز به پیش دبستانی نرفته اند، نیازی به مداخله درمانی نیست اما برای کودکان بزرگتر ممکن است لازم باشد از روشهایی مانند محافظ دهان شبانه (نایت گارد) یا روکش برای محافظت از دندانها استفاده شود
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین