. . .

روان شناسی آیا خانوادهها باید نگران سکونت فرزندانشان در آینده باشند؟

تالار روانشناسی خانواده
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
آیا خانوادهها باید نگران سکونت فرزندانشان در آینده باشند؟

آیا خانوادهها باید نگران سکونت فرزندانشان در آینده باشند؟​


تصمیمات امروز، آینده بازار مسکن را میسازد؛
خرید خانه یا تامین مسکن یکی از اصلیترین نیازهای خانوادهها بشمار میرود. بهطوری که از کودکی بسیاری از والدین دغدغه مسکن فرزندانشان را داشته و برای تامین آن برنامهریزی میکنند. این امر در سالهای 70 تا 90 آسانتر از شرایط فعلی بود و امکان خرید خانه با استفاده از پسانداز وجود داشت. اما امروزه به دلیل تورم بسیار زیاد قیمت مسکن و اقتصاد کلان، پیداکردن خانه اجارهای در تهران که با درآمد مردم همخوانی داشته باشد، امری دشوار بشمار میرود.
سالهاست متولیان تصمیمگیری در بخش مسکن با اعمال سیاستهای مختلف سعی در تحرک بخش مسکن و ساماندهی این بازار داشتهاند که شوربختانه تا امروز بیشتر این سیاستها ناکام ماند و صرفا به صورت موقت توانست تحرکی به این بخش بیفزاید. ‌در حالی که بازار مسکن به سیاستهای هوشمندانهای نیاز دارد که بتواند در کوتاه و بلندمدت کارساز بوده و توسعه مداوم و پایدار بههمراه داشته باشد. سیاستهایی که در کشورهای توسعهیافته، در شرایط مشابه وضعیت فعلی کشور ما به کار گرفته شده و خرید یا اجاره مسکن را به امری ساده تبدیل کرده است.
افزایش تسهیلات مسکن در سال 1400 و تاثیرات آن در بازار مسکن؛
گفتنی است دولت سیزدهم نیز با افزایش سهم بخش مسکن در تسهیلات بانکها و افزایش انواع وام مسکن در سال 1400، تحرک موقتی به این بخش وارد کرد. یکی از تسهیلات فوق،‌ وام 1 میلیارد تومانی است که برای جوانان در نظر گرفته شده است. البته پسانداز در بازه زمانی 5 تا 12 سال برای این تسهیلات تعیین شده که امیدواریم با کاهش تورم و تعادل در نرخ آپارتمانفروشی در تهران بتوان پس از سالها پسانداز،‌ بخش عمدهای از هزینه خرید ملک را پوشش دهد.
شایان ذکر است این نوع سیاستگذاری که با عنوان تحرک در بازار مطرح میشود، در صورت برنامهریزی صحیح کارایی داشته و باید پیش از هر اقدامی، تمام جوانب سنجیده شود. در این راستا یکی از تسهیلات مسکن در سال 1400 که با هدف کمک به مستاجران درئنظر گرفته شد، در بهترین حالت 70 میلیون تومان است. این مبلغ با قیمتهای فعلی خانه اجارهای در تهران، صرفا در مناطق جنوبی تهران کارساز است و میتواند کمی مستاجران را کمک کند. گفتنی است بانکها برای پرداخت همین مبلغ نیز با بهانههای متفاوت، متقاضیان را مجبور به پسانداز و افزایش امتیاز خود در بانک کرده و در تصمیمی خودسرانه، صلاحیت متقاضیان را برای دریافت تسهیلات مشخص میکند.

نیاز امروز بازار مسکن،‌ سیاستهای ثابت و بلند مدت است؛
اما همان طور که بیان شد این امر نیز کاملا موقت است و بازار اجاره،‌ با تحول در اقتصاد و بازار مسکن ساماندهی میشود. تحولی که باید از کنترل تورم آغاز شده و به استفاده از ابزارهای مختلف مالیاتی و تشویقی برای ساخت و عرضه مسکن منتهی شود. به این صورت که با ایجاد ساختارهای مناسب برای افزایش ساختوساز و فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالان این بخش، مالیات از مالکان و حتی ساکنین واحدهای بزرگ و عواید حاصل از فعالیتهای ملکی، و تزریق آن به بخش مسکن،‌ چرخه این بخش را به گردش درآورده و برای آینده فرزندان امروز، بازار مسکن پویا و پررونق ایجاد شود.
گفتنی است استفاده از این ابزار و روشها، منوط به ایجاد بازاری شفاف و به روز موفق خواهد شد. به این صورت که تمام معاملات در بسترهای شفاف انجام شود و امکان سوداگری و رانت از بین برود. در این صورت میتوان امیدوار بود بازار به سمت توسعه پیش رفته و قیمتها به ثبات میرسد.
در این راستا میتوان از ابزارها و تکنولوژیهای نوینی که مجموعههای دانشبنیان همچون کیلید به بازار مسکن کشور وارد کردهاند بهرهبرداری کرده و شفافیت لازم را ایجاد کرد.
توسعه بلندمدت با افزایش آگاهی ملکی مردم امکانپذیر است؛
کیلید مجموعهای دانشبنیان است که با استفاده از هوش مصنوعی،‌ اطلاعات معاملات املاک که در سامانه سابا وجود دارد را استخراج کرده و به شکل نمودار در اختیار مردم میگذارد. البته این مجموعه‌ بخش‌های مختلفی برای کمک به مردم و سیاستگذاران ایجاد کرده است.
بخش اطلاعات بازار مسکن که به وضعیت قیمت املاک در مناطق مختلف می‌پردازد، ابزار تخمین قیمت مسکن که به صورت لحظهای ارزش املاک مورد نظر را با دریافت کدپستی ارائه می‌دهد، ابزارهای مختلف جستجو که پیداکردن خانه مورد نظر متقاضی و آپارتمان فروشی در تهران را با سرعت و کیفیت زیادی میسر می‌کند، کیلیدمگ که محتوای تخصصی و مرتبط با بخش مسکن از جمله تحلیل اخبار، معرفی و بررسی انواع تسهیلات مسکن در سال1400 و مطالب مرتبط با حوزه معماری وسبک زندگی در آن منتشر می‌شود و در جدیدترین بخش خود یعنی کیلیدپرو که به توسعه فعالیت مشاورین املاک می‌پردازد، این بخش را توسعه داده است.
به این صورت که متقاضیانی که قصد خرید یا پیداکردن خانه اجاره ای در تهران با قیمت و سلایق خود را دارند، می‌توانند علاوه بر مشخص کردن محله موردنظر خود، نیازهایشان را که می‌تواند شامل بازه قیمتی، تعداد اتاقها،‌ متراژ، طبقه و حتی نوع نمای ساختمان باشد را وارد کرده و واحدهایی که با این مولفهها همسو باشد را مشاهده کنند. این مهم بواسطه بهرهگیری از هوش مصنوعی، دقت بسیار بالایی دارد و حتی خانه‌هایی که نزدیک سلایق و نیازهای متقاضی باشد را نیز نمایش میدهد تا کاربران تمام گزینهها را مشاهده و بررسی کنند.

826a028c-6c94-461c-b6ab-89e0a9731a72.jpg


تکنولوژی، ضامن ایجاد رونق در بازار مسکن؛
مدنظر داشته باشید سامانه هوشمند کیلید، علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت درمعاملات، به توسعه فعالیت مشاورین املاک و حتی راهنمایی سیاستگذاران بازار مسکن نیز کمک می‌کند. به این صورت که مشاورین املاک به راحتی میتوانند فایلهای ملکی آماده عرضه خود را بهصورت گسترده اطلاعرسانی کنند و در بخشی مجزا با عنوان کیلیدپرو، فعالیتهای خود را مدیریت کرده و برای کارهای خود برنامهریزی دقیقی داشته باشند. لازم به ذکر است تمام این ابزارها و روشها با استفاده از بروزترین تکنولوژی دنیا بهرهبرداری شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. پس میتوان با همسو کردن تمام بخشهای بازار مسکن با تکنولوژیهای نوین، دستاوردهای بسیاری برای این حوزه ایجاد کرد.
در مجموع می‌توان کیلید را سامانه‌ای هوشمند که علاوه بر ایجاد شفافیت در بازار مسکن، سرعت و کیفیت را به معاملات ملکی افزوده است دانست. همچنین افزایش آگاهی ملکی مردم،‌ امری است که رونق در این بخش را همیشگی کرده و کیلید به خوبی از عهده انجام آن برآمده است. پس می-توان گفت سامانه کیلید، بازار مسکن را با افزایش آگاهی مردم و ایجاد ابزارهای مختلف توسعه داده و فرایند انجام معاملات ملکی را سریع و آسان کرده است.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین