. . .

روان شناسی آنچه رنگ لباستان از احساسات شما میگوید!

تالار انسان شناسی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

تاثیر رنگ لباس بر احساسات و شخصیت​

رنگ ابزار قدرتمندی برای برقراری ارتباط است. رنگ لباس ابزاری برای شناخت شخصیت ما است. رنگ جزئی از زندگی است ، هر روز که لباسی می پوشیم، در واقع به خود و دیگران می گوییم که چه احساسی داریم.


نظریه پردازان در طی قرن ها تلاش کردند تا ارتباط میان رنگ ها و دنیای بیرون را کشف کنند. تاریخ و قوانین یک جامعه با انتخاب رنگ لباس افراد ارتباط دارد. به طور مثال، پزشکان و پرستاران از لباس های مشخصی استفاده می کنند و یا رنگ بنفش در زمان های قدیم به ثروتمندان و مقامات اختصاص داشت.

شکی نیست که رنگ می تواند نقش مهمی در زندگی و روحیات ما داشته باشد. سوال مهم این است که چگونه می توانیم رنگ مناسب با روحیات خود را انتخاب کنیم، با ما در این بخش از روانشناسی همراه شوید تا دراین باره بیشتر بدانید.

روانشناسی رنگ لباس


قرار گرفتن رنگ در محیط​

روانشناسی رنگ مبحثی بسیار جذاب است و نظریات جدید بیشتر در مورد ارتباط میان رنگ ها و تجربیات فرد در جامعه است. احساس هر فرد در مورد رنگ ها، به تجربیات او در جامعه بر می گردد. نظریات مختلفی در مورد رنگ ها وجود دارند ، اما آنچه که بیشتر از همه اهمیت دارد، قرار گرفتن رنگ در محیط و ارتباط این دو با هم است.

در نقاط مختلف جهان، استفاده از رنگ در موقعیت های خاص بسیار مرسوم است. در هند، قرمز برای عروس ها استفاده می شود و نشان دهنده سعادت، اشتیاق و قدرت است. در بیشتر فرهنگ ها مشکی برای عزاداری استفاده می شود، اگر چه برخی نیز سفید را برای مراسم خاک سپاری ترجیح می دهند.

رنگ مناسب روحیات خود را پیدا کنید​

چگونه می توان یافت که چه رنگی برای شما مناسب است؟ با دانش اولیه رنگ های "گرم" . "سرد"، "ملایم" و "پررنگ" شروع می کنیم. معانی خاص هر رنگ در روانشناسی رنگ ها، برای همه صدق نمی کند اما این نقطه شروعی برای شناسایی احساسات است.

رنگ های سبز و آبی از جمله رنگ های سرد هستند که به شما آرامش می دهد و رنگ های قرمز، نارنجی و زرد می توانند روحیات شما را تقویت کنند . هر کدام از این رنگ ها در حالت ملایم و یا پر رنگ نیز معانی متفاوتی دارند. رنگ های ملایم آرام بخش و رنگ های پررنگ، انرژی بیشتری به محیط می دهند.

به کمد لباس خود نگاه کنید و ببینید چه احساساتی با هر رنگ ایجاد می شود. رنگ های ملایم را امتحان کنید، آیا اعتماد به نفس شما را بالا می برد یا پایین می آورد؟ آیا رنگ سبز به شما آرامش می دهد؟ از طریق آزمون و خطا می توانید ترکیب مناسب روحیات خود را پیدا کنید.

رنگ مناسب روحیات


آنچه رنگ لباستان از احساسات شما میگوید​

در ادامه معنای هر رنگ در بیان احساسات آورده شده است:

قرمز؛ عصبانیت، عشق، علاقه و قدرت​

قرمز یک رنگ متناقض است و احساست شدید را به نمایش می گذارد. در بعضی فرهنگ ها قرمز نشانه شکوه و در بعضی دیگر نشانه خطر است.

وقتی می خواهید احساس جسارت کنید قرمز بپوشید. این کار به شما کمک می کند تا در میان یک جمع برجسته تر باشید و در اولین ملاقات تاثیرگذار باشید. این رنگ آتشین است و هنگامی که می خواهید برای دستیابی به هدف خود مبارزه کنید، قرمز می تواند رنگ عالی برای لباس شما باشد.

نارنجی؛ اشتیاق، توجه، خوشبختی و انرژی​

نارنجی رنگ پرجنب و جوش و برای جلب توجه است. این رنگ با انرژی و اشتیاق در ارتباط است و می تواند ایجاد خوشبختی کند، به خصوص اگر حس خوبی نسبت به فصل پاییز دارید.

وقتی می خواهید فردی برون گرا نشان داده شوید، نارنجی بپوشید. مشابه قرمز، رنگ نارنجی قلب را تقویت می کند و در هنگام فعالیت های ورزشی از رنگ نارنجی استفاده کنید.

لباس نارنجی


زرد؛ روشنایی، انرژی، گرما و توجه​

زرد وسیله ای برای ایجاد جلب توجه و انتقال اطلاعات است. در واقع رنگ زرد از خورشید نشات می گیرد وبه زندگی روشنایی و انرژی می بخشد.

وقتی می خواهید شادی را در آغوش بگیرید، زرد بپوشید. این رنگ در زمان غم و اندوه مناسب نیست. رنگ زرد مناسب بهار و تابستان است.

سبز؛ شانس، حسادت، طبیعت و ایمنی​

رنگ سبز باعث ایجاد احساس آرامش و ایمنی می شود. این رنگ از قدیم نماد باروری و شانس بوده است. از طرف دیگر در بعضی از فرهنگ ها، هیولای سبز نماد حسادت است.

زمانی که می خواهید احساس نزدیکی با زمین و طبیعت داشته باشید، سبز بپوشید. این رنگ برای ملاقات با افراد جدید ایده آل است و همچنین برای شروع یک پروژه و یا فصل جدیدی از زندگی بسیار مناسب خواهد بود.

رنگ لباس سبز


آبی؛ غم، ثبات، بهره وری و آرامش​

آبی رنگ آسمان و اقیانوس عنصر های ثابت در جهان هستی است. به همین دلیل آبی رنگ ثبات است. آبی باعث ایجاد احساس آرامش در ما و اطرافیانمان می شود.

این رنگ باعث کاهش اضطراب شده و برای محل کار یا مدرسه مناسب است. آبی در شرایط استرس زا می تواند آرام بخش باشد.

بنفش ؛ ثروت، سلطنت ، رمز و راز و تخیل​

استفاده از رنگ بنفش سابقه طولانی در میان ثروتمندان و مقامات دارد زیرا تهیه آن هزینه بر بوده است. (این رنگ از پوست صدف دریایی تهیه می شد که فقط در لبنان امروزی یافت می شود.) امروزه این رنگ نماد رمز و راز است.

اگر می خواهید منحصر به فرد باشید، رنگ بنفش بپوشید. این رنگ مانند قرمز باعث برجسته شدن شما در یک جمع می شود و برای اولین ملاقات مناسب است.

طالع بینی رنگ لباس


صورتی؛ عشق، مهربانی ، آرامش و پرورش​

با گذشت زمان، رنگ صورتی با زنانگی ارتباط نزدیکی پیدا کرده و معمولا با لطافت و دلسوزی همراه است. با توجه به این که این رنگ ترکیبی از قرمز و سفید است، با وجود کلیشه های جنسیتی، صورتی می تواند با احساسات مردان و زنان ارتباط برقرار کند.

وقتی می خواهید به کسی نزدیک شوید، صورتی بپوشید. این رنگ می تواند تازگی و نشاط ببخشد و هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، این احساسات در وجود شما عمیق تر می شود. برای مناسبت های خاص عاشقانه یا جشن عزیزان تان، صورتی بپوشید.

قهوه ای؛ طبیعت، انزوا، امنیت و قدرت​

قهوه ای با طبیعت در ارتباط است بنابراین ایجاد حس امنیت را بوجود می آورد. گرمای این رنگ مانند زمین زیر پاهای ما احساس می شود، اما استفاده زیاد از این رنگ باعث ایجاد حس افسردگی و خمودگی خواهد شد.

اگر نیاز به سکون و انزوا دارید، قهوه ای بپوشید. این رنگ می تواند برای بعد از ظهر آخر هفته مناسب باشد. همچنین هنگامی که می خواهید در طبیعت غرق شوید نیز مناسب است . از رنگ قهوه ای می توانید در آرایش خود نیز استفاده کنید.

حس رنگ ها در لباس


سیاه؛ رمز و راز، جسارت، قدرت و ناراحتی​

از آنجا که سیاه تمام طیف رنگ را جذب می کند، یک رنگ خنثی محسوب می شود. این جذب طیف رنگ ها نشانه قدرت و جسارت است. سیاه به دلیل اینکه فاقد هر گونه رنگی است در غم و اندوه استفاده می شود.

وقتی که می خواهید احساس قدرت کنید، سیاه بپوشید. این رنگ مانند قرمز فریاد نمی زند اما به راحتی می ترساند و برای محیط کاری که میخواهید جدی به نظر بیایید مناسب است و شما را فردی مقتدر نشان می دهد.

سفید؛ آرامش، پاکیزگی و گاها پوچی​

سفید در فرهنگ های مختلف مفاهیمی به ظاهر متناقض دارد. رنگ سفید در بعضی فرهنگ ها نماد بی گناهی و خلوص است و در برخی سنت های دیگر نماد مرگ است. لباس سفید شما را با اعتماد به نفس نشان می دهد و این رنگ برای شروع کار جدید مناسب است و احساس جدیدی به شما منتقل می کند.

برای خود وقت بگذارید تا ببینید رنگ های مختلف به شما چه احساسی را منتقل می کند.
 
  • لایک
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین