. . .

آموزش آموزش قدم به قدم برنامهAVS.Video.Editor

تالار آموزش دیجیتال

Aria

رمانیکی حامی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
368
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
آخرین بازدید
موضوعات
176
نوشته‌ها
1,363
راه‌حل‌ها
4
پسندها
3,639
امتیازها
353
سن
20
محل سکونت
🖤

  • #11

ایجاد حرکت آهسته یا سریع در فیلم با AVS Video Editor​

مرحله ۱: ویدیو خود یا بخشی از آن را که می‌خواهید سرعتش را آهسته و یا سریع کنید، انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید کل ویدیو را آهسته یا سریع کنید، روی فیلم مورد نظر موجود در پنل Timeline کلیک کرده و به مرحله بعدی بروید.
برای سریع و یا آهسته کردن سرعت قسمت خاصی از فیلم، لغزنده را در امتداد Timeline حرکت دهید تا ابتدای صحنه را پیدا کنید. سپس روی دکمه اسپلیت کلیک نمایید. نوار لغزنده را به انتهای صحنه موردنظر منتقل و یک بار دیگر بر روی دکمه Split کلیک کنید.
با انجام کلیک چپ بر روی بخش مورد نظر، آن را انتخاب کنید.





مرحله ۲: افکت‌های مورد نظر ویدئوی‌تان را بر روی حرکت آهسته یا سریع تنظیم نمایید. برای این کار ویدیوی مورد نظر را در پنل Timeline انتخاب و روی دکمه Speed در نوار ابزار بالای پنل تایم لاین کلیک کنید. سپس در پنجره جدیدی که باز می‌شود، سرعت فیلم‌تان را تنظیم نمایید.
قسمت Speed مقدار سرعت فعلی را نشان می‌دهد که بطور پیش فرض بر روی 1x تنظیم شده و مطابق با سرعت عادی است. بر روی دکمه سه نقطه (تنظیم سرعت) کلیک کرده و با کشیدن لغزنده (slider) مقدار سرعت را تنظیم نمایید. برای آهسته کردن سرعت فیلم خود، نوار لغزنده را به سمت چپ بکشید.
از 0.9x به 0.05x سرعت پخش را کاهش می‌دهد.
برای سرعت بخشیدن به فیلم خود، نوار لغزنده را به سمت راست بکشید. مقادیر از 1.15x به 12x سرعت پخش را افزایش می‌دهد.
اگر پرونده ویدیویی شما شامل یک آهنگ صوتی است، می‌توانید سرعت پخش صوت را نیز مطابق با سرعت جریان فیلم تغییر داده یا آن را خاموش کنید.
گزینه Stretch به طور پیش فرض در منوی کشویی Audio انتخاب شده است. این موضوع باعث می‌شود سرعت قطعه صوتی مطابق با سرعت فیلم تنظیم شود. جهت خاموش کردن بخش صوتی، گزینه mute را انتخاب کنید.





مرحله ۳: اگر تصمیم دارید صدای اصلی فیلم را حذف کنید، می‌توانید صدای دیگری را به جای آن قرار دهید. قطعه صوتی مورد نظر را از Media Library به سطر Audio Mix قسمت Timeline بکشید.
همچنین امکان نگه داشتن صدای متن فیلم اصلی با سرعت عادی نیز وجود دارد: بدین صورت که بر روی ویدئوهای اصلی موجود در Media Library کلیک راست کرده و گزینه Add to Audio Mix را انتخاب کنید تا صدای اصلی فیلم به سطر Audio Mix در قسمت Timeline اضافه شود.
در حالت حرکت آهسته ویدئویی، باید مدت زمان قطعه صوتی را طوری تنظیم کنید که با مدت زمان فیلم شما مطابقت داشته باشد، زیرا مدت زمان ویدئوی شما بزرگتر شده و به شکل حرکت آهسته در آمده است. برای افزایش مدت زمان، لغزنده را در مرز سمت راست قطعه صوتی به سمت راست بکشید.
در حالت حرکت سریع ویدئویی نیز باید مدت زمان قطعه صوتی را طوری تنظیم کنید که متناسب با مدت زمان فیلم شما باشد، زیرا مدت زمان حرکت ویدئو شما کاهش یافته و به شکل حرکت سریع در آمده است. برای کاهش مدت زمان، لغزنده را در مرز سمت راست قطعه صوتی را به سمت چپ بکشید.
آموزش تدوین با AVS Video Editor را تا مرحله تنظیم سرعت ویدیو به پیش بردیم اکنون به سراغ نحوه برش زدن ویدیو با AVS Video Editor‌ خواهیم رفت.
 

Aria

رمانیکی حامی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
368
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
آخرین بازدید
موضوعات
176
نوشته‌ها
1,363
راه‌حل‌ها
4
پسندها
3,639
امتیازها
353
سن
20
محل سکونت
🖤

  • #12

برش ویدیو در AVS Video Editor​



برای انتخاب بخشی از ویدئویی که می‌خواهید برش دهید، ابتدا بر روی فیلم خود در Timeline کلیک کرده و بعد روی دکمه Trim در نوار ابزار بالای Timeline کلیک کنید.
سپس در پنجره ای که باز می‌شود، مکان نما را در محلی که می‌خواهید برش فیلم شما شروع شود قرار داده و روی دکمه Mark In کلیک کنید تا لحظه شروع برش ویدیو را نشان دهد و در ادامه تمام قسمت‌های سمت چپ این علامت حذف خواهند شد.
مکان نما را در جایی قرار دهید که می‌خواهید ویدیو پایان یابد و روی Mark Out کلیک کنید، سپس تمام ویدیوها در سمت راست این علامت حذف می‌شوند. در انتها فیلم شما حاوی صحنه‌های مورد نظرتان است.
برای پیدا کردن موقعیت لازم با دقت بیشتر، می‌توانید از دکمه Next Scene برای جستجوی خودکار صحنه بعدی و یا از دکمه‌های Previous Frame و Next Frame برای حرکت فریم به فریم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید مقادیر دقیق زمان را در قسمت Start / End Time در سمت راست تنظیم کنید. برای اعمال تغییرات گزینه OK را کلیک و پنجره را ببندید.




مرحله ۲: قطعات غیر ضروری را با استفاده از ویژگی تشخیص صحنه حذف کنید. برای حذف چندین صحنه در قسمت‌های مختلف کلیپ ویدیویی، از ویژگی Multi Trim استفاده کنید. بر روی فیلم Timeline راست کلیک کرده و گزینه Multi Trim را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می‌شود، دکمه Detect Scenes در پایین قسمت Preview را فشار داده و منتظر بمانید تا برنامه صحنه‌ها را تشخیص دهد.


تمام صحنه‌های شناسایی شده در قسمت سمت راست پنجره نمایش داده می‌شوند. صحنه مورد نظر برای حذف را با ماوس انتخاب کنید. همچنین می‌‌توانید چندین صحنه را با نگه داشتن کلید Ctrl انتخاب کنید. سپس در زیر لیست صحنه‌ها دکمه Delete Scene را فشار دهید تا صحنه(های) انتخاب شده حذف شود. برای اعمال تغییرات ایجاد شده و بستن پنجره، بر روی دکمه OK کلیک نمایید.


مرحله ۳: فیلم خود را بصورت دستی، با استفاده از Timeline برش دهید. برای این کار لغزنده Timeline را حرکت دهید تا نقطه ابتدایی برش ویدئو را پیدا و روی دکمه Split دربالای نوار ابزار Timeline کلیک کنید. سپس همین کار را برای مشخص کردن انتهای برش انجام دهید. برای اطمینان از درست بودن کار از پنجره پیش نمایش استفاده کنید.
سپس قسمت‌هایی که باید حذف شوند را انتخاب و با کلیک بر روی دکمه سمت چپ ماوس و فشار دادن دکمه Delete در بالای نوار ابزار Timeline، این کار انجام می‌شود.
 

Aria

رمانیکی حامی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
368
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
آخرین بازدید
موضوعات
176
نوشته‌ها
1,363
راه‌حل‌ها
4
پسندها
3,639
امتیازها
353
سن
20
محل سکونت
🖤

  • #13

تقسیم کردن فیلم با AVS Video Editor​


مرحله ۱: در ادامه آموزش تدوین با AVS Video Editor به سراغ تقسیم کردن فیلم می‌رویم. برای تقسیم فیلم بصورت دستی از Timeline استفاده کنید. مکان نما را در محلی که می‌خواهید فیلم را تقسیم کنید قرار داده و روی دکمه Split در بالای Timeline کلیک نمایید. این عمل را تا جایی تکرار کنید که فایل تصویری به تعداد مورد نظرتان تقسیم شود.

برای پیدا کردن آسان‌تر بخش مورد نظر می‌توانید در زیر پنجره Preview از دکمه Next scene استفاده کنید. دکمه‌های Previous frame و Next frame اجازه می‌دهند تا مکان مورد نظر را با دقت بیشتری انتخاب کنید.
زمانیکه ویدیو را به چندین کلیپ تقسیم کنید، می‌توانید موارد غیر ضروری را حذف نمایید. با کلیک بر روی دکمه سمت چپ ماوس، کلیپی که می‌خواهید حذف شود را انتخاب و در بالای پنل Timeline دکمه Delete را فشار دهید.



مرحله ۲: اگر بخواهید ویدیو را به طور خودکار به صحنه‌های مختلف تقسیم کنید، ویژگی Multi Trim این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد. روی فیلم موجود در Timeline راست کلیک کرده و گزینه Multi Trim را انتخاب نمایید. در پنجره ای که باز می‌شود، در زیر قسمت Preview، دکمه Detect Scenes را فشار دهید تا روند تشخیص صحنه‌ها شروع شود.


در این پنجره می‌توانید فیلم را به صورت دستی نیز تقسیم کنید. مکان نما را در جاییکه می‌خواهید صحنه تقسیم شود، قرار داده و دکمه Add / Split را در دکمه موقعیت فعلی فشار دهید.


تمام صحنه‌هایی که بصورت اتوماتیک یافت شده، در قسمت سمت راست پنجره نمایش داده می‌شوند. برای حذف برخی از آن‌ها، روی یک صحنه کلیک کرده یا کلید Ctrl را با ماوس نگه داشته و چندین صحنه را انتخاب کنید. سپس در زیر لیست صحنه‌ها، دکمه Delete Scene را فشار دهید و برای اعمال تغییرات روی دکمه OK کلیک کرده و پنجره را ببندید.

مرحله ۳: پس از حذف تمام قسمت‌ها، می‌توانید فیلم‌ها یا تصاویر دیگری را بین صحنه‌های باقیمانده قرار دهید تا با یکدیگر ترکیب شوند. برای وارد کردن بخش جدید بین دو صحنه از ویدئو باید فیلم یا تصویر مورد نظر را در Media Library انتخاب کرده و آن را بین دو صحنه در Timeline بکشید و رها کنید.
 

Aria

رمانیکی حامی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
368
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
آخرین بازدید
موضوعات
176
نوشته‌ها
1,363
راه‌حل‌ها
4
پسندها
3,639
امتیازها
353
سن
20
محل سکونت
🖤

  • #14

انتقال (Transitions) بین کلیپ‌ها در AVS Video Editor​


مرحله ۱: جهت انتقال از یک کلیپ به کلیپ دیگر به حالت Storyboard بروید، زیرا اجازه می‌دهد گذارها یا همان انتقال را راحت‌تر انجام داده و آن‌ها را دقیق‌تر ویرایش کنید. برای انجام این کار در بالای پنلTimeline ، دکمه Storyboard را فشار دهید.


در حالت Storyboard، دکمه مرکزی Transitions را فشار دهید تا تمام انتقال‌های موجود، در قسمت Files and Effects نمایش داده شود. آن‌ها همچنین در سمت چپ پنجره برنامه، بر اساس طبقه بندی‌هایی مرتب شده اند که می‌توانید برای یافتن یک انتقال مناسب، بین این دسته‌ها جابجا شوید.

بر روی گزینه مورد نظر راست کلیک کرده و با استفاده از منوی باز شده، انتقال ویدیو را اضافه کنید:


  • برای افزودن یک انتقال خاص، ابتدا مکان بین دو فیلم یا تصویر، یعنی جاییکه می خواهید یک انتقال اضافه شود را در Storyboard انتخاب کنید. سپس روی انتقال مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Add or Replace Transition را فشار دهید. شما در بین تمام صحنه‌ها می‌توانید اینکار را تکرار نمایید.
  • برای استفاده از یک انتقال مشابه بین همه فیلم‌ها و عکس‌ها، روی انتقال مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Apply Transition to All را فشار دهید.
  • برای افزودن انتقال‌های تصادفی بین کلیپ‌های ویدیویی، بر روی یکی از انتقال‌ها کلیک راست کرده و گزینه Apply Random Transitions را انتخاب نمایید.


افکت‌های انتقال را می‌توان با کشیدن و رها کردن آن‌ها به محیط Storyboard نیز اضافه کرد. برای انجام این کار، انتقال مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آن دکمه چپ ماوس را فشار دهید. سپس بدون رها کردن دکمه، گزینه انتخاب شده را به مکانی بین دو کلیپ ویدیویی بکشید و در همانجا رها کنید.

مرحله ۲: بعد از اضافه شدن تمام انتقال‌ها به Storyboard، می‌توانید مدت زمان آن‌ها را بین صحنه‌ها تغییر دهید. مدت زمان پیش فرض دو ثانیه است. برای تغییر طول انتقال بین دو کلیپ، از قسمت Transition Duration استفاده کنید. می‌توانید میزان مورد نیاز را بر حسب ثانیه، به صورت دستی وارد کرده یا از فلش‌های بالا و پایین استفاده کنید. در نهایت می‌توانید ویدئو را Play کرده و در صورت رضایت روی گزینه ok کلیک کنید.
 

Aria

رمانیکی حامی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
368
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
آخرین بازدید
موضوعات
176
نوشته‌ها
1,363
راه‌حل‌ها
4
پسندها
3,639
امتیازها
353
سن
20
محل سکونت
🖤

  • #15

لرزشگیری فیلم با AVS Video Editor​



هنگامیکه یک ویدئو را با موبایل یا دوربین بدون پایه ضبط می‌کنید، اغلب تصاویر ثابت نبوده و لرزش‌هایی در فیلم وجود دارد. شما با استفاده از نرم افزار AVS Video Editor می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و در نتیجه فیلمی با کیفیت‌تر داشته باشید.


ابتدا فیلم را وارد برنامه کرده و فایل‌ها را به قسمت Timeline اضافه نمایید. ویدئویی را که در سطر اصلی فیلم Timeline قرار داده‌اید را انتخاب و دکمه Stabilization را فشار دهید. شما همچنین می‌توانید بر روی فیلم راست کلیک کرده و گزینه Stabilization را از منو انتخاب کنید.
سپس پنجره Stabilization ظاهر خواهد شد و تنظیمات ثابت کننده تصاویر در قسمت سمت راست پنجره، نمایش داده می‌شود. نوار لغزنده جعبه Compensation به شما امکان می‌دهد درجه تثبیت را کاهش و یا افزایش دهید.


به منظور کاهش لرزش، تصویر بزرگنمایی و برش داده خواهد شد. در نتیجه برخی از قسمت‌های لبه‌های قاب از بین می‌روند. هرچه میزان Compensation بیشتر باشد، برش بیشتری در تصویر اعمال می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق و قفل کردن مرزهای فریم، می‌توانید گزینه Lock frame را فعال کنید.



مرحله ۲: برای بررسی میزان بهبود تصویر در اثر استفاده از Stabilization، نتیجه را در سمت چپ پنجره پیش نمایش مشاهده کنید. دکمه Play را در قسمت Preview فشار دهید تا ویدیو لرزشگیری شده پخش شود. شما می‌توانید برای مقایسه با تصویر اصلی، از دکمه Split Preview در بالای پنجره استفاده نمایید.


بدین ترتیب صفحه پیش نمایش به دو بخش تقسیم خواهد شد که تصویر اصلی در سمت چپ نمایش داده می‌شود و همزمان فیلم لرزشگیری شده در سمت راست نشان داده می‌شود. برای غیرفعال کردن این گزینه یک بار دیگر دکمه Split Preview را فشار دهید.


خب الان به نرم‌افزار AVS Video Editor مسلط شده‌اید
فقط یکم دیگه باید چیز یاد گیرید.
 

Aria

رمانیکی حامی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
368
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
آخرین بازدید
موضوعات
176
نوشته‌ها
1,363
راه‌حل‌ها
4
پسندها
3,639
امتیازها
353
سن
20
محل سکونت
🖤

  • #16

نحوه ذخیره فیلم در AVS Video Editor​



مرحله ۱: بر روی دکمه Projects کلیک و گزینه Save current project را فشار دهید.
بعد از آن پنجره Save Project ظاهر می‌شود، سپس محل ذخیره فایل را انتخاب و روی گزینه Save کلیک نمایید.


مرحله ۲: برای ذخیره ویدئوی خود یک دایرکتوری اختصاص دهید. پس از اتمام کار باید ویدیو را با تمام تغییرات ایجاد شده ذخیره کنید. شما می‌توانید آن را در قالب یک فایل واحد با یک فرمت خاص یا به عنوان DVD ذخیره نمایید. برای انجام این کار، بر روی دکمه Produce کلیک کنید.






زمانیکه پنجره Produce ظاهر شد، شما می‌توانید فرمت مورد نظرتان را انتخاب و بر روی گزینه Next کلیک کنید. این فرمت‌ها در قالب فایل‌هایی بر روی هارد، فایل‌های قابل اشتراک‌گذاری در وب، فایل‌های قابل استفاده در دیوایس‌های مختلف و همچنین به عنوان DVD و یا CD هستند.





بعد از فشردن دکمه Next، می‌توان اقدامات اعمال شده بر طبق فرمت انتخابی را مشاهده کرد. در انتها بار دیگر ویدیوی خود را با استفاده از صفحه پیش نمایش بررسی و مشاهده کنید. سپس نام و محل ذخیره ویدئوی‌تان را انتخاب کنید.





سپس بر روی گزینه Create کلیک کنید. در این لحظه ظاهر پنجر هProduce دچار تغییراتی شده و پروسه پردازش و ذخیره سازی آغاز می‌شود.





به این ترتیب به پایان آموزش تدوین با AVS Video Editor می‌رسیم
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین