. . .

آموزش آموزش جامع و کامل برنامه ورد | WORD

تالار آموزش دیجیتال

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
خب خب خب
سلام به همه‌ی رمانیکی‌های عزیز! امروز اینجا توی این تایپیک هستیم تا باهم دیگه قابلیت‌های مخفی و جذاب و باحال برنامه ورد(WORD) رویاد بگیریم! توی این دور و زمونه معلما به عنوان تحقیق از ما دانش‌آموزا و دانشجو ورد یا پاورپینت می‌خوان(مظلوم گیراوردن🥲) خب شاید خیلی ها یه کار ساده تحویلبدن یا شاید ببرن بیرون و جناب آقای کافینتی انجام بده و خداتومن پول بگیره!(یادمه سال اول بردم بیرون بدم درست کنن 120 تومن میخواست برای یه ورد ساده!)
و...
وحالا من اینجام تا بهتون یاد بدم چجوری یه کارعملی شیک و ترتمیز آماده کنین! پس بزنین بریم...!

پ.ن: البته این آموزشات فقط برای تحقیق و اینا کارد و نداره و این فقط مثال و یه مقدمه بود!
 
آخرین ویرایش:

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #2
خب چون این آموزش‌ها صفرتاصد هستشاز اول اولش شروع می‌کنیم!

اصلا ورد کجای کامپوتر هست و چجوری میتونیم بهش دسرسی داشته باشیم؟

1-استارت رو می‌زنیم و از پنجره باز شده آل پروگرامز(All programs) رو انتخاب می‌کنیم.
2-از بین گزینه های متعدد گزینه ماکروسافت آفیس(Microsoft office) رو انتخاب می‌کنیم.
3- از بین کلی برنامه مختلف(که به امیدخدا همه رو آموزش میدیم) برنامه ورد رو انتخاب و اجرا میکنیم.

پ.ن: برای راحتی کار میتونین این برنامه رو به تسک بر یا همون نوار پایین دسکتاب اظافه کنین.

 

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #3
خب حالا بریم به صورت کلی با ظاهر این برنامه آشنا بشیم:





 
آخرین ویرایش:

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #4

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #5

کلیات رابط کاربری Word​

word-image-1.jpeg


نوار ابزارQuick Access
: نوار ابزار دسترسی سریع به شما این امکان را می دهد که در کدام صفحه باشید و به دستورات رایج دسترسی پیدا کنید و آن ها را انتخاب کنید. به طور پیش فرض، دستورات Save ، Undo و Repeat را نیز شامل می شود. بسته به اولویتتان می توانید دستورات دیگری را هم به آن اضافه کنید.

ویژگی Command Group : هر گروه شامل یک سری دستورات مختلف است. به سادگی بر روی هر دستور کلیک کنید تا آن را اعمال کنید. برخی از گروه ها همچنین دارای یک فلش در گوشه پایین سمت راست هستند که می توانید برای دیدن دستورات بیشتر کلیک کنید.

ویژگی خط کش یا رولر: Ruler در بالا و سمت چپ سند شما قرار دارد که تنظیمات فاصله را راحت تر می کند.

ویژگی Ribbon: Ribbon شامل تمام دستوراتی است که برای انجام کارهای مشترک در Word نیاز دارید. این قسمت چندین زبانه است که هر یک با چندین گروه از دستورات کار می کند.

گزینه های موجود در Ribbon​

وورد ۲۰۱۳ به جای منوهای سنتی از یک سیستم نوار زبانه دار استفاده می کند. روبان حاوی چندین زبانه است که هر کدام با چندین گروه دستورات متفاوت کار می کنند. از این برگه ها برای انجام رایج ترین کارها در Word استفاده خواهید کرد.

  • تب Home شامل متداول ترین دستورات نرم افزار ورد می باشد: وورد سال ۲۰۱۳ شامل کپی و چسباندن، قالب بندی، تراز کردن پاراگراف ها و انتخاب استایل اسناد است. هر بار که Word را باز کنید برگه Home به طور پیش فرض انتخاب می شود.
  • تب insert به شما امکان می دهد تا تصاویر، نمودارها، جداول، اشکال، صفحات روی جلد و موارد دیگر را وارد کنید.
  • تب Design به شما امکان دسترسی به انواع ابزار طراحی از جمله قالب بندی اسناد، افکت ها و … را می دهد. مرزهای صفحه که می تواند به سند شما ظاهری شیک بدهد.
  • برگه Page layout به شما امکان می دهد فرمت چاپ سند خود را از جمله عرض حاشیه، جهت گیری صفحه، شکستن صفحه و موارد دیگر انتخاب کنید. این دستورات به ویژه هنگام آماده سازی برای چاپ یک سند بسیار مفید خواهند بود.
  • تب References به شما امکان می دهد تا حاشیه نویسی را به سند خود، مانند پاورقی ها و استنادها اضافه کنید. در این جا می توانید جدول مطالب، زیرنویس ها و کتابشناسی ها را نیز اضافه کنید. این دستورات به خصوص هنگام تهیه مقالات آکادمیک مفید خواهند بود.
  • تب View به شما امکان می دهد بین نمایش های مختلف بین سند خود جابجا شوید و صفحه را روی آن تقسیم کنید و دو بخش از سند خود را به طور همزمان مشاهده کنید. این دستورات هنگام آماده سازی و چاپ یک سند نیز مفید خواهند بود.
  • بقیه تب ها خیلی کاربردی نیستند (برای خود من حتی یک بار هم کاربرد نداشته اند!)

نوار ابزار Quick Access​

درست در بالای نوار، نوار ابزارQuick Access به شما امکان می دهد بدون توجه به تب انتخاب شده، به دستورات مشترک دسترسی پیدا کنید.

به طور پیش فرض، دستورات Save ، Undo وRepeat را نشان می دهد. می توانید دستورات دیگری را بسته به اولویتتان نیز اضافه کنید.

برای افزودن دستورات به نوار ابزار Quick Access:

  1. روی فلش کشویی در سمت راست نوار ابزار Quick Access کلیک کنید.
  2. از منوی کشویی فرمان مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای انتخاب آیکن های بیشتر، دستورات بیشتر را انتخاب کنید.
  3. این دستور به نوار ابزارQuick Access اضافه می شود.

نمای پشت صحنه یا بک استیج​

نمای پشت صحنه گزینه های مختلفی را برای ذخیره، باز کردن پرونده، چاپ و به اشتراک گذاشتن سند خود به شما می دهد.

برای دسترسی به نمای پشت صحنه:

بر روی زبانه File روی Ribbon کلیک کنید، که این گونه نمای پشت صحنه ظاهر می شود.

word-image.png


کار با اسناد​

ایجاد یک سند جدید:

  1. برگه File را انتخاب کنید. نمای پشت صحنه ظاهر می شود.
  2. گزینه new را انتخاب کنید، سپس روی سند خالی کلیک کنید.
  3. یک سند جدید خالی ظاهر می شود.
word-image-2.jpeg


باز کردن یک سند:

علاوه بر ایجاد اسناد جدید، غالباً باید سندی که قبلاً ذخیره شده را باز کنید.

  1. به File بروید، سپس بر روی Open کلیک کنید.
  2. Computer را انتخاب کنید و سپس بر روی Browse کلیک کنید. روش دیگر این است که ، شما می توانید one drive (که قبلاً با SkyDrive شناخته می شد را انتخاب کنید تا سند های ذخیره شده روی درایو خود را باز کنید).
  3. کادر گفتگوی Open ظاهر می شود. سند خود را پیدا کرده و انتخاب کنید، سپس بر روی Open کلیک کنید.

کار با قالب ها یا Template​

قالب یک سندی از پیش تعیین شده است که می توانید برای ایجاد سریع یک سند جدید از آن استفاده کنید. الگوهای اغلب شامل قالب بندی و طرح های سفارشی، به طوری که آن ها می توانند در هنگام شروع یک پروژه جدید، وقت و تلاش زیادی را در شما به کار بگیرند.‌

برای ایجاد یک سند جدید از یک الگو:

  • برای دسترسی به نمای Backstage روی زبانه File کلیک کنید.
  • گزینه new را انتخاب کنید. چندین قالب در زیر گزینه سند خالی ظاهر می شود.
  • برای مرور آن یک الگو انتخاب کنید.
  • پیش نمایش الگو به همراه اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه الگو، قابل استفاده است.
  • برای استفاده از الگوی انتخاب شده، بر روی ایجاد یا create کلیک کنید.
  • یک کتاب کار جدید با الگوی انتخاب شده ظاهر خواهد شد.
word-image-3.jpeg


کار با متن​

اگر در مایکروسافت ورد تازه کار هستید، باید اصول کار با متن را یاد بگیرید تا بتوانید متن را تایپ، سازماندهی مجدد و ویرایش کنید. وظایف اساسی شامل امکان اضافه کردن، حذف و جابجایی متن نیز به عنوان توانایی پیدا کردن و جایگزینی کلمات یا عبارات خاص با استفاده از نقطه درج برای اضافه کردن متن می باشد.

نقطه درج، خط عمودی چشمک زن در سند شما است. این خط نشان می دهد که در کجا می توانید متن را در صفحه وارد کنید. شما می توانید از نقطه درج به روش های مختلف استفاده کنید:

Blank Document یا سند خالی: هنگامی که یک سند خالی جدید باز می شود، نقطه درج در قسمت بالا در گوشه سمت چپ صفحه قرار دارد و در صورت تمایل می توانید تایپ کردن از این قسمت را شروع کنید.

New Paragraph line خط پاراگراف جدید: Enter را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا نقطه درج خط پاراگراف به قسمت بعدی منتقل شود.

قرار دادن دستی: پس از شروع تایپ می توانید از موس برای جابجایی درج به یک مکان خاص در سند خود اشاره کنید. به سادگی بر روی متن مورد نظر خود کلیک کنید. برای قرار دادن آن در یک سند جدید خالی، می توانید موس را دوبار کلیک کنید تا نقطه درج به جای دیگر صفحه حرکت کند.

برای انتخاب متن:

قبل از اعمال قالب بندی متن، ابتدا باید آن را انتخاب کنید.

  1. نقطه درج را در کنار متن مورد نظر خود انتخاب کنید.
  2. با کلیک بر روی موس، و با نگه داشتن آن، موس خود را بر روی متن بکشید تا آن را انتخاب کنید.
  3. دکمه موس را رها کنید. اکنون متن را انتخاب کرده اید. یک کادر برجسته روی قسمت متن انتخاب شده ظاهر می شود.
وقتی متن یا تصاویر را در Word انتخاب می کنید. نوار ابزار شناور با کلید های میانبر فرمان ظاهر می شود. اگر نوار ابزار در ابتدا ظاهر نمی شود، سعی کنید موس را بر روی انتخاب خود حرکت دهید.

سایر میانبرها شامل دوبار کلیک کردن بر روی یک کلمه برای انتخاب آن و کلیک سه تایی برای انتخاب یک جمله یا پاراگراف است. همچنین می توانید با فشار دادن Ctrl + A روی صفحه کلید، تمام متن های موجود در سند را انتخاب کنید.

چگونگی حذف متن:

چندین روش برای حذف متن وجود دارد:

  • برای حذف متن در سمت چپ نقطه درج، کلید Backspace را در صفحه کلید خود فشار دهید.
  • برای حذف متن در سمت راست قسمت درج، کلید Delete را روی صفحه کلید خود فشار دهید.
  • متنی که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید، سپس کلید Delete را فشار دهید.
کپی و چسباندن متن:

ورد به شما امکان می دهد متنی را که در حال حاضر در سند شماست را کپی کنید و آن را در قسمت های دیگر سند جایگذاری کنید که می تواند باعث صرفه جویی در وقت شما شود. اگر متنی وجود دارد که می خواهید از یک ناحیه به یک سند دیگر حرکت کند، می توانید متن را برش داده و بچسبانید یا بکشید.
 

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #6
کلید های میانبر یا شورتکات ها(shortcut) تاثیر بسیاری در افزایش سرعت کار شما خصوصا در مواقع فراموشی مسیر یک دستور دارند. به این کلیدهای میان بر اصطلاحا cheat sheet یا برگه تقلب هم گفته می شود که حتی در آزمون آی سی دی ال کاربرد فراوانی دارند. بهمراه این ۵۰ کلید میانبر، یک جزوه پی دی اف آموزش مقدماتی نرم افزار مایکروسافت آفیس ورد را بصورت تصویری برای دانلود رایگان قرار داده ایم.

وقتی نرم افزار ورد 2010 و جدیدتر را باز می کنید خواهید دید که تفاوت های اندکی با ورد ۲۰۰۷ دارند. در واقع از سال ۲۰۱۰ بخشی به نام ریبون به بالای صفحه اضافه شده است که دسترسی به بخش های مختلف را راحت تر می کند. در واقع با کمک ریبون، آیکون های مختلف در قالب تب های مختلف گروه بندی شده اند. بخش های مختلف نرم افزار ورد را در تصویر زیر می بینید:

بخش های مختلف نرم افزار ورد

بخش های مختلف نرم افزار ورد

و اما کلیدهای میانبر کاربردی ورد​

با کمک این کلیدهای میانبر کار شما خیلی راحت تر می شود. سعی کرده ایم که موثرترین شورتکات ها را برایتان قرار دهیم. دقت کنید که در همه نسخه های مایکروسافت آفیس ورد می توانید از آنها استفاده کنید.

دستورات مربوط به حرکت نشانگر در نرم افزار ورد

کلید میان برنشانگر ورد را منتقل می کند به …
یک خط بالاتر
یک خط پایین تر
یک حرف به سمت چپ
یک حرف به سمت راست
Ctrl+↑یک پاراگراف بالاتر
Ctrl+↓یک پاراگراف پایین تر
Ctrl+←یک کلمه به سمت چپ
Ctrl+→یک کلمه به سمت راست
PgUpیک تصویر به سمت بالا
PgDnیک تصویر به سمت پایین
Homeبه ابتدای خط فعلی
Endبه انتهای خط فعلی
Ctrl+Homeبه ابتدای فایل ورد
Ctrl+Endبه انتهای فایل ورد

دستورات ویرایش اولیه

کپیCtrl+C
بریدنCtrl+X
چسباندنCtrl+V
بازگشت به عقبCtrl+Z



دستورات ویرایش فونت

بولد کردن یا قوی کردن فونتCtrl+B
کج کردن فونتCtrl+I
انداختن خط زیرCtrl+U
انداختن دوخط زیرCtrl+Shift+D
انداختن خط زیر کلمهCtrl+Shift+W
فواصل کوچکCtrl+Shift+K
نوشتن توان و… در وردCtrl+Shift++
نوشتن مجذور و … در وردCtrl+=
پاک کردن تمام آرایشات فونتCtrl+spacebar
بزرگ کردن فونتCtrl+Shift+>
کوچک کردن فونتCtrl+Shift+<
باز کردن پنجره فونتCtrl+D
اگر می خواهید به ورد، پاورپوینت، اکسل و اکسس و همچنین ویندوز مسلط شوید، جزوه و کتاب برای شما کافی نیست و فقط فرآیند یادگیری را طولانی تر می کند. از نرم افزار و فیلم های آموزشی که حاصل تجربیات اساتید کامپیوتر هستند استفاده کنید.

دستورات آرایش کردن پاراگراف ها

وسط چین کردنCtrl+E
چپ چین کردنCtrl+L
راست چین کردنCtrl+R
فاصله گذاری یک خطیCtrl+1
فاصله گذاری ۱٫۵ خطیCtrl+5
فاصله گذاری دوخطیCtrl+2
جاستیفای یا متعادل کردنCtrl+J
دندانه دار کردن خطوط و پاراگرافCtrl+M
حذف دندانه هاCtrl+Shift+M

میان برهای محبوب نرم افزار

پنجره راهنماF1
کنسلEscape
بازگشت به عقبShift+F5
ایجاد سند جدیدCtrl+N
باز کردن صفحهCtrl+O
پرینتCtrl+P
بستن سندCtrl+W
ذخیره سریعCtrl+S
تکرار کردن یک دستورCtrl+Y
پیدا کردن کلمه در سندCtrl+F
پیدا کردن و جانشین کردنCtrl+H
ایجاد شکست در صفحهCtrl+Enter

میانبرهای غیر معمول ولی مفید نرم افزار

رفتن به بخش …F5
نمایش یا مخفی کردن کاراکترهای قابل پرینت و غیر قابل پرینتCtrl+Shift+8
نمایش مشخصات سند حال حاضرAlt+F
نشان دادن پنجره استایل هاCtrl+Shift+Alt+S
نمایش تعداد کلماتCtrl+Shift+G
نمایش سمبل هاCtrl+Shift+Q
نمایش حالت پرینتCtrl+Alt+P
نمایش حالت پیش نویسCtrl+Alt+N
نمایش حالت کلیاتCtrl+Alt+O
شکستن پنجره در نمای حاضرAlt+Ctrl+S


دستوراتی که چیزی را درج می کنند

درج تاریخ امروزAlt+Shift+D
درج تایم فعلیAlt+Shift+T
چسباندن با فرمت فایل مرجعAlt+Ctrl+V
فوت نوت یا زیرنویس صفحهAlt+Ctrl+F
اندنوت یا زیرنویسی نهاییAlt+Ctrl+D
درج نظرات در وردCtrl+Alt+M
 

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #7
فکر می کنید همه چیز را در مورد Microsoft Word می دانید؟ در این آموزش ترفندهای پنهانی که برای صرفه جویی در وقتتان مفید هستند را معرفی خواهیم کرد.

Microsoft Word پرکاربرد ترین برنامه ی پردازش متن در دنیاست. این برنامه حتی برای اکثر کاربرانی که دانش رایانه ای اندکی دارند قابل فهم و استفاده است و توسط مجموعه قدرتمند مایکروسافت آفیس پشتیبانی می شود.

۱-متن تصادفی ایجاد کنید​

در صورت نیاز می توانید Lorem Ipsum (طرح‌نما) را به عنوان نگهدارنده مکان در سند خود اضافه کنید (به عبارتی متن تصادفی را وارد کنید تا در آینده در آن قسمت متن دیگری را بنویسید). تنها کافیست =lorem(p,l) را تایپ کنید و به جای “p” شماره پاراگراف های مورد نظر و به جای “l” تعدادی پاراگراف های مورد نظرتان را جایگزین کنید. همچنین می توانید فقط یک عدد را در داخل پرانتز وارد کنید تا پاراگرافهای زیادی را ایجاد کند. در صورت آماده بودن، مکان نما را در انتهای نوشته قرار داده و Enter را بزنید تا متن شما تولید شود.

همچنین می توانید از random Office documentation gobbledygook به عنوان ابزاری برای پر کردن مکان مورد نظرخود استفاده کنید. برای این کار می توانید دستور rand(p,l)= را تایپ کنید.

C:\Users\PC\Desktop\565762-add-a-calculator-to-word.jpg


۲- یک ماشین حساب به Word اضافه کنید​

Word دارای یک ماشین حساب داخلی است که می تواند به شما در حل درست معادلات سندتان کمک کند. ابتدا با رفتن به File> Options > Quick Access Toolbar و انتخاب All Commands از منوی کشویی آن را به منوی Word اضافه کنید. ماشین حساب را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا آن را به ستون Quick Access Toolbar وارد کنید. سپس برای بازگشت به سند خود بر روی OK کلیک کنید.

متوجه خواهید شد که یک دایره خاکستری کوچک به بالای سند ورد شما اضافه شده است. اکنون می توانید معادلات ریاضی را تایپ کنید. زمانی که آنها را هایلایت کنید رنگ دایره از خاکستری به آبی تغییر می کند. نماد ماشین حساب را فشار دهید تا جواب را محاسبه کند.

C:\Users\PC\Desktop\565755-highlight-a-sentence-with-a-click.jpg


۳- رفتن به مکان ویرایش های اخیر​

کلید های Shift-F5 به شما امکان می دهد قسمت هایی از سند خود را که اخیراً ویرایش کرده اید را پیدا کنید. این ترفند حتی پس از بستن و دوباره باز کردن سند هم به کار می کند و آخرین جایی که ویرایش کرده اید را نشانتان می دهد.

C:\Users\PC\Desktop\533456-write-text-anywhere.jpg


۴- در هر جایی از سند، متن خود را بنویسید​

می توانید از Word به عنوان تخته سفید استفاده کنید و متن را به راحتی در هر نقطه از صفحه قرار دهید. فقط کافی است دو بار روی هر مکانی در صفحه که مورد نظرتان است کلیک کنید و Word به شما امکان می دهد تا تایپ را در آنجا شروع کنید. Word با استفاده از کلید های ۴ جهته و tab به شما امکان رفتن به نقاط مختلف را می دهد اما این کار برایتان راحت تر است. اگر شاعر هستید و می خواهید به راحتی شعر های خود را بنویسید از این ترفند استفاده کنید.

C:\Users\PC\Desktop\565965-auto-update-date-time.jpg


۵- تاریخ و زمان را به صورت خودکار به روزرسانی کنید​

بعضی اوقات سندی دارید که می خواهید مجدداً از آن استفاده کنید، و فقط چند مورد اصلی را به روز کنید. اگر از سندی مانند نامه ای که شامل تاریخ و یا زمان است استفاده می کنید، یک راح حل کوچک و بسیار عالی این است که به Word اجازه دهید به طور خودکار تاریخ را به روز کند.

در زیر سربرگ Insert، روی Date & Time کلیک کنید تا پنجره بازشو ظاهر شود. روی قالب تاریخ مورد نظر خود کلیک کنید و سپس بر روی کادر “update automatically” که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد کلیک کنید. اکنون هر بار که سند را باز می کنید (یا چاپ می کنید) به طور خودکار تاریخ به روز می شود.

C:\Users\PC\Desktop\565763-convert-to-a-pdf-and-html-doc.jpg


۶- نمایش کاراکتر های پنهان​

اگر در حال کار روی یک سند پیچیده با سبک ها، ستون ها و قالب های مختلف هستید، به مرور زمان ویرایش کردن خسته کننده می شود. بهترین راه برای دیدن آنچه در قالب بندی سند شما اتفاق می افتد این است که همه علائم نامرئی (بازده های سخت، بازده نرم، tab ها، فاصله ها) قابل مشاهده باشد. برای این کار میتوانید در ویندوز کلید های Ctrl-Shift-8 و در Mac کلید های Command-8 را فشار دهید.

C:\Users\PC\Desktop\565975-replace-invisible-characters-and-formatting.png


۷- اشیاء را در Word وارد کنید​

اگر احساس کردید که باید در سندتان از چیزهایی استفاده کنید تا به بدنه آن اضافه شود، Word به شما امکان می دهد اشیاء را مستقیماً روی صفحه تان قرار دهید. برای باز کردن کادر گفتگویی که گزینه مورد نظرتان را از داخل آن پیدا می کنید، به قسمت Insert > Object بروید. به این ترتیب می توانید به طور مثال یک نمودار را به سند خود اضافه کنید، همچنین می توانید PDF یا صفحه اکسل را نیز جاسازی کنید.

C:\Users\PC\Desktop\565977-insert-equations.png


۸- معادلات را وارد کنید​

می توانید معادلات ریاضی پیچیده را با کلیک بر رویInsert > Equation و سپس انتخاب معادله مد نظرتان، در Word اضافه کنید. پس از آنکه معادلات را وارد کردید می توانید قالب بندی را تغییر داده یا حروف را با شماره ها جایگزین کنید. راهنمای کامل فرمول نویسی در ورد را در اینجا بخوانید!

C:\Users\PC\Desktop\565759-protect-your-document.jpg


۹- از سند خود محافظت کنید​

Word دارای قابلیتی است که با استفاده از آن نوشتار شما را رمزگذاری می کند. برای این کار به قسمت File > Info بروید تا با استفاده از آن مدیریت مجوز مشاهده و ویرایش، فعال کردن رمزگذاری، و ایجاد رمز عبور برای این فایل را انجام دهید.

C:\Users\PC\Desktop\01169.jpg


10- همه نمادها را در Microsoft Word مشاهده کنید​

C:\Users\PC\Desktop\01-Hidden-Characters (1).jpg


وقتی فضای خالی (space) را تایپ می کنید و دکمه Enter را می زنید، چیزی مشاهده نمی کنید، اما این بدان معنی نیست که در آنجا چیزی وجود ندارد. در واقع نمادها و کاراکترهایی در سرتاسر سند Microsoft Word شما وجود دارند و شما حتی ممکن است آن را نشناسید. اگر می خواهید همه آنها را ببینید، به File ، سپس Options، سپس Display بروید و در قسمت Always Show These Formatting Marks on the Screen نماد هایی که می می خواهید دیده شوند را انتخاب کنید. همچنین می توانید با رفتن به منوی View و تنظیم کردن آن بر روی Draft View، حالت Draft را فعال کنید تا ببینید اولین کاری که انجام نمی شود چیست.

11- حرفه ای شدن در کار با پاراگراف​

C:\Users\PC\Desktop\02-Paragraphs.jpg


از چند طریق می توانید یک پاراگراف را فرمت کنید. می توانید جمله اول را به صورت تورفتگی درآورید یا می توانید هر خط دیگر را به جز خط اول به صورت تورفتگی درآورید. علاوه بر این، paragraph mark (نشان داده شده در تصویر بالا) به خوبی عمل می کند. این گزینه شامل اطلاعاتی در مورد چگونگی فرمت هر پاراگراف است که می تواند آنها را بسیار قدرتمند کند. اگر یک پاراگراف کامل را با paragraph mark کپی کنید، در پایان فرمت را نیز کپی می کنید و اگر پاراگراف را با paragraph mark کپی نکنید، پاراگراف بدون فرمت چسبانده می شود.

12- بخش بندی به صورت حرفه ای​

C:\Users\PC\Desktop\01172.jpg


با استفاده از وقفه های مختلف در نرم افزار Microsoft Word، می توانید اسناد خود را بهتر سازماندهی کنید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از بخش بندی کردن صفحه است. برای این کار می توانید به منوی breaks در منوی Page Layout بروید و بخش بندی مورد نظرتان را انتخاب کنید. Microsoft Office صفحات را مانند من و شما نمی بیند. این نرم افزار فقط بخش ها را می بینند. اگر سند خود را بخش بندی کنید، می توانید هر بخش را به طور مستقل فرمت کنید و کنترل بیشتری در ویرایش داشته باشید!

13- از سبک ها (styles) استفاده کنید​

C:\Users\PC\Desktop\04-Styles.jpg


style به طرز حیرت انگیزی قدرتمند هستند. اگر یک style نمونه ایجاد می کنید، می توانید بارها و بارها از آن برای هر سندی استفاده کنید. اگر یادداشت های زیادی می نویسید، می توانید یک memo style ایجاد کنید. می توانید این روند را برای تقریباً هر نوع سندی تکرار کنید. برای دیدن style های موجود، به سربرگ Home بروید. برای ایجاد style دلخواهتان می توانید بر روی فلش پایین کلیک کنید. اگر سند های زیادی با یک style مشابه نوشته اید، برای صرفه جویی در وقت و فرمت آسان ارزشش را دارد که style مخصوص خود را بسازید.

14- قبل از نوشتن سند خود را آماده کنید​

C:\Users\PC\Desktop\05-Prepare.jpg


ایده خوبی است که قبل از شروع پر کردن صفحات، فرمت سند خود را آماده کنید. به این ترتیب می توانید سربرگ ها، پاراگراف ها ، سبک ها و غیره را قبل از تهیه سند خود فرمت کنید. انجام این کار به شما امکان می دهد قبل از تهیه سند، آن را تغییر دهید تا مطمئن شوید همه چیز متناسب است و در وقت خود صرفه جویی کنید. هیچ چیز ناامید کننده تر از کپی کردن و چسباندن برخی از اطلاعات و مواجه شدن با فرمت نامناسب نیست.

15- گزینه paste را پیکربندی کنید​

C:\Users\PC\Desktop\01173.jpg


باور کنید یا نه، می توانید نحوه چسباندن کلمات در مایکروسافت آفیس را کنترل کنید. این کار را می توان با کلیک کردن بر روی دکمه Office (آرمی که در سمت چپ بالای صفحه وجود دارد)، انتخاب Word Options، و سپس Advanced (تنظمیات پیشرفته) انجام داد. از آنجا باید بتوانید گزینه Cut، Copy و Paste را مشاهده کنید که به شما امکان می دهد گزینه های خود را پیکربندی کنید. در این قسمت می توانید کارهای دیگری مانند غیرفعال کردن لینکها در هنگام چسباندن و غیر فعال کردن سایر گزینه های فرمت را انجام دهید تا کارتان ساده تر شود.

16- از فرمت full justification استفاده کنید​

C:\Users\PC\Desktop\07-Justified-Formatting.jpg


یکی از گزینه هایی که در Word برای اغلب افراد ناشناخته است، امکان استفاده از فرمت justification است. نمونه ای از این مورد را در تصویر بالا مشاهده می کنید. در اصل این گزینه برای این است که حاشیه های چپ و راست کاملاً تراز شوند. Word قادر است این کار را با تغییر فاصله کلمات در هر خط انجام دهد و آنها را مرتب کند. این گزینه به اسناد ظاهری حرفه ای و رسمی می بخشد. برای استفاده از این ویژگی، روی آرم Office کلیک کنید، سپس Word Options را انتخاب کنید و سپس بر روی Advanced کلیک کنید. Layout Options را باز کنید تا گزینه justification را در آن ببینید.

17- ribbon را مخفی کنید​

C:\Users\PC\Desktop\08-Show-and-Hide-Ribbon.jpg


ribbon ابزاری است که در امتداد بالای Microsoft Word اجرا می شود. برخی از مردم آن را دوست دارند و برخی دیگر آن را گیج کننده و بسیار شلوغ می دانند. خوشبختانه، راهی آسان برای خلاص شدن از شر این ابزار وجود دارد. با باز کردن Word ، بر روی CTRL + F1 کلیک کنید. ribbon ناپدید می شود. این روند را دوباره تکرار کنید تا دوباره ظاهر شود.

18- تمام فرمت ها را حذف کنید​

C:\Users\PC\Desktop\09-Clear-Formatting (1).jpg


بعضی مواقع باید فرمت را از بین ببرید و دوباره از اول شروع کنید. فرمت سازماندهی نشده و بی نظم می توانید کاری کند که سند شما بد به نظر برسد. هنگامی که این اتفاق می افتد احتمالاً بهترین کار این است که فرمت را حذف کنید و از ابتدا شروع به فرمت جدید کنید. برای انجام این کار، هر قطعه از متنی که می خواهید فرمت آن را حذف کنید انتخاب کرده و بر روی دکمه که در تصویر می بینید کلیک کنید. با این کار فرمت حذف خواهد شد و شکل خام متن باقی خواهد ماند.

19- از Spike برای کپی کردن و چسباندن استفاده کنید​

C:\Users\PC\Desktop\01174.jpg


چسباندن متن با Spike سرگرم کننده است. با استفاده از این ابزار کلمات مختلفی را از یک سند برش می دهید و می توانید همه آنها را با هم بچسبانید. مورد خاصی برای استفاده از این ابزار وجود ندارد اما می دانید چه موقع به آن نیاز دارید. برای استفاده از آن، از CTRL + F3 برای کپی کردن استفاده کنید. شما می توانید این کار را هر چند بار که دوست دارید انجام دهید. می توانید با استفاده از دستور CTRL + F3 همه چیزهایی را که کپی کرده اید را بچسبانید. این ابزار می تواند برای جمع آوری قطعه های یک سند و کنار هم قرار دادن آنها مفید باشد.

20- Comments درست کنید​

دفعه دیگر که شخصی برایتان سندی برای بازبینی و تصحیح می فرستد، به جای اینکه وقت خود را برای نوشتن یک یادداشت مفصل در مورد تمام اشتباهاتی که در این سند پیدا کرده اید هدر دهید، کافی است از جعبه Comment در ورد استفاده کنید تا خیلی ساده خطاها را نشان داده و کار بازبینی و تصحیح خود را به پایان برسانید . پس از اینکه یک comment ساختید، می توانید نکات و نظرات خود را درون آن وارد کنید تا در خارج از متن به صورت واضحی نمایش داده شود. این کار تصحیح شما را خیلی ساده تر می کند. موافق هستید؟

C:\Users\PC\Desktop\01168.jpg


 

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #8

21- در هرجای صفحه که میخواهید متن خود را بنویسید​

نشان گذاری برای نوشتن متن در ورد دردسر دارد. خوشبختانه، این ترفند می تواند به شما کمک کند و با استفاده از آن می توانید خیلی ساده در هر کجای صفحه تنها با یک کلیک تایپ کنید. برای این کار در هر نقطه از صفحه دو بار کلیک کنید تا مکان نمای شما به طور خودکار موقعیت خود را تنظیم کند
C:\Users\PC\Desktop\write.gif


22- گزینه Paste را شخصی سازی کنید​

هنگام چسباندن محتوا از منبع دیگر، Word قالب و طراحی محتوای آن منبع را کپی می کند. ممکن است این کار در بعضی موارد مفید باشد، اما در بیشتر اوقات قالب محتوای کپی شده به هم می ریزد و مجبوریم کل متن را ویرایش کنیم. برای حل این مشکل به قسمت File > Options بروید و تب Advanced را انتخاب کنید، و سپس تنظیمات Copy & Paste را تغییر دهید.

23- تصویر را در هر جایی که می خواهید قرار دهید​

می دانیم که برای نوشتن متن در هر کجای صفحه چه کاری را باید انجام دهیم، اما وقتی نوبت به قرار دادن یک تصویر در هر نقطه از صفحه می رسد، اوضاع کمی فرق می کند. قرار دادن یک تصویر، به سادگی قالب بندی کل سند را از بین می برد. برای انجام این کار ابتدا یک Text Box ساده در سند وارد کنید. کادر Text Box را به مکانی که میخواهید تصویر در آنجا قرار بگیرد منتقل کنید. اکنون حاشیه های Text Box را پاک کنید و تصویر را در آن وارد کنید. توجه داشته باشید که تصویر با توجه به اندازه Text Box شما تغییر اندازه خواهد داد، بنابراین یک Text Box با اندازه مناسب را وارد کنید.

C:\Users\PC\Desktop\01170.jpg


24- نمایش و پنهان کردن Ribbon​

زمانی که برای اولین بار Word ابزار Ribbon را معرفی کرد، همزمان طرفداران و معترضان زیادی داشت. اگر این ابزار را نمی خواهید می توانید به راحتی با هر یک از روش های زیر از شر آن خلاص شوید:

  • Ctrl + F1 را فشار دهید تا نوار روبان پنهان شود و برای نمایش دوباره آن مجددا Ctrl + F1 را بزنید.
  • در لبه سمت راست هر tab باز شده، بر روی “Collapse Ribbon Bar” کلیک کنید.
  • بر روی هر Ribbon دوبار کلیک کنید تا پنهان شود.

25- پیمایش آسان با Bookmarks​

گاهی اوقات شما باید روی برخی از موضوعات خاص در سند تمرکز کنید و برای این کار مجبورید دائماً بین صفحات حرکت کنید و این کار ممکن است شما را به اشتباه بیندازد و شماره صفحات را گم کنید. یک راه آسان برای حل این مشکل استفاده از Bookmark ها است. نقاطی که دائما به آن سر می زنید را علامت گذاری کنید و سپس به راحتی بین آنها جابجا شوید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

برای ایجاد یک Bookmark، به Insert > Links > Bookmarks بروید و Bookmark خود را نامگذاری کنید. این کار را برای تمام قسمت های مهم سند خود انجام دهید. برای جابجایی بین Bookmark ها، از Bookmarks list استفاده کنید.

26- Bullet های سفارشی را وارد کنید​

اگرچه Bullet های پیش فرض Word کار خود را به خوبی انجام می دهند، اما با کمی خلاقیت می توانید طراحی بهتری برای اسنادتان ارائه دهید. روی منوی کشویی درست در کنار دکمه Bullets در سربرگ Home کلیک کنید. سپس بر روی Define New Bullet > Symbol کلیک کرده و سپس هر نمادی را که برای سند خود مناسب می دانید را انتخاب کنید و یک bullet list جدید ایجاد کنید.

C:\Users\PC\Desktop\01171.jpg


27- تغییر حالت متن (تبدیل حروف بزرگ به کوچک و برعکس)​

برای تغییر حالت هر متنی که در سند Word وجود دارد، ابتدا متن را هایلایت کنید و سپس Shift + F3 را فشار دهید تا حالت متن تغییر کند. انجام این کار ممکن است شما به تغییرات حالت دلخواهتان نرساند، چرا که فقط حروف بزرگ و کوچک را به هم تبدیل می کند.

28- تنظیم مجدد لیست ها​

هنگام کار با لیست، معمول است که آنها را از ترتیب اولیه شان خارج کنید و به ترتیب دلخواهتان برسانید. به جای کار وقت گیر بریدن و چسباندن نقاط به ترتیب درست، می توانید به سادگی از میانبر صفحه کلید ALT + Shift و سپس کلیدهای جهت دار بالا و پایین استفاده کنید تا عنصر لیست خود را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید.
 

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #9

قرار دادن تصویر از یک فایل​

اگر تصویر خاصی در ذهن دارید، می توانید آن را از یک فایل وارد کنید، دراین مثال ما یک عکس ذخیره شده در کامپیوتر خود را وارد می کنیم.

  1. فلش موس را جایی که می خواهید تصویر ظاهر شود، قرار دهید.
    word-image-204.png
  2. گزینه ی insert را از نوار انتخاب کنید و سپس روی دستور تصاویر(Pictures ) کلیک کنید.
    word-image-205.png
  3. پنجره هایی از عکس باز خواهد شد. عکس موردنظر را انتخاب کنید، سپس روی insert کلیک کنید.
    word-image-206.png
  4. تصویر در متن باز می شود.
برای تغییر اندازه ی تصویر، روی یکی از علامت های اندازه کیری زاویه کلیک کنید.
word-image-207.png


تصویر تغییر اندازه می دهد. اگر می خواهید آن را به صورت عمودی یا افقی بکشید و از علامت های اندازه گیری جانبی استفاده کنید.
word-image-208.png


قرار دادن تصاویر انلاین​

اگر شما هیچ عکسی درکامپیوتر ندارید، می توانید یک عکس انلاین را برای اضاف کردن به متن خود پیدا کنید. برنامه ی word دو گزینه را برای انتخاب عکس آنلاین پیشنهاد می دهد.

Onedrive: شما می توانید یک تصویر ذخیره شده در Onedrive را وارد کنید، شما هم چنین می توانید دیگر حسابهای آنلاین را با حساب مایکروسافت خود مانند فیس بوک یا فلیکر پیوند دهید.
word-image-209.png


جستجوی تصویر: شما می توانید از این گزینه برای جستجوی تصویر در اینترنت استفاده کنید . به طور مثال ، این گزینه فقط تصاویری را که مجاز هستند نشان می دهد . بدین معنا که می توانید از آنها برای پروژه های خود استفاده کنید ، در این حال باید به وب سایت تصویر بروید و بفهمید که آیا در نحوه ی استفاده از آن محدودیت وجود دارد یا نه .
word-image-210.png


قبلاً شما گزینه ای برای وارد کردن تصاویر کلیپ های هنری از office.com داشتید، ولی این سرویس قطع شده است. در عوض می توانید از Bing برای پیدا کردن تصاویری که می خواهید استفاده کنید.

درج کردن تصاویر آنلاین​

  1. فلش را جایی که می خواهید عکس وارد شود، قرار دهید.
    word-image-211.png
  2. گزینه ی insert را انتخاب کنید و سپس روی تصاویر آنلاین (online picture )کلیک کنید.
    word-image-212.png
  3. پنجره ای باز خواهد شد.
  4. گزینه ی Bing image یا onedrive را انتخاب کنید . ما از گزینه ی Bing image استفاده کردیم.
    word-image-213.png
  5. کلید Enter را فشار دهید. نتایج جستجوی شما در پنجره ای باز خواهد شد.
  6. تصویر موردنظر را انتخاب کنید و گزینه ی insert کلیک کنید.
    word-image-214.png
  7. تصویر در متن شما باز می شود.
    word-image-215.png
زمانی که تصاویر ، ویدئوها یا موسیقی را به پروژه های خود اضافه می کنید، مهم است که از استفاده ی قانونی از آنها مطمئن شوید. اکثر مواردی که به صورت آ نلاین دانلود یا خریداری می کنید با حقوق کپی محافظت می شوند، بدین معنا که شما ممکن است اجازه ی استفاده از آنها را نداشته باشید.

تغییر تنظیمات قرار دادن متن​

زمانی که یک تصویر را وارد می کنید ، ممکن است متوجه شوید که دقیقاً جایی که می خواهید آن را قرار دهید مناسب نیست.اگر می خواهید تصویر را به صورت آزاد حرکت دهید، باید تنظیمات قرار دادن متن را انتخاب کنید. قرار دادن متن برای یک تصویر از طریق In Line انجام می شود. اگر می خواهید تصویر را آزادانه حرکت دهید یا اگر می خواهید متن را طبیعی تر به تصویر بکشید، باید تنظیمات متن را تغییر دهید.

قرار دادن متن اطراف یک تصویر​

  1. تصویری را که می خواهید نزدیک متن بسته شود، انتخاب کنید. گزینه ی Format در سمت راست نوار باز می شود.
    word-image-216.png

    عکسی که می خواهید، متن به دور آن چیده شود را انتخاب کنید و تب Format نمایش داده می شود
  2. در فرمت (Format) روی فرمان Wrap text کلیک کنید. یک منوی کشویی باز می شود.
  3. موس را روی گزینه های مختلف text wrapping قرار دهید . مشاهده ای از قرار دادن متن ظاهر می شود. زمانی که گزینه ی قرار دادن متن را پیدا کردید، روی آن کلیک کنید . به صورت جایگزین می توانید گزینه های More Layout را انتخاب کنید.
    word-image-217.png

    روی گزینه های مختلف چینش تصویر بروید تا تغییرات را ببینید
  4. متن اطراف تصویر قرار داده می شود. حالا شما می توانید تصویر را حرکت دهید . فقط کلیک کنید، نگه دارید و آن را به سمت دلخواه بکشید . زمانی که شما آن را حرکت می دهید، دستورهای تنظیم برای کمک به تنظیم تصویر در صفحه باز خواهند شد.
    word-image-218.png

    گیره های تنظیم نمایان می شوند
می توانید به گزینه های قرار دادن متن از طریق انتخاب تصویر، با کلیک روی گزینه های Layout دسترسی پیدا کنید.
word-image-219.png


اگر دستورهای تنظیم ظاهر نشد، نوار page Layout را انتخاب کنید، سپس روی فرمان Align (تنظیم) کلیک کنید. دستورهای تنظیم را از منویی که ظاهر می شود انتخاب کنید.
word-image-220.png


استفاده از تنظیمات پیش تعریف شده برای کنار هم قرار دادن متن ها و عکس​

قرار دادن متن از پیش تعریف شده به شما امکان می دهد تصویر را به جای خاصی در یک صفحه حرکت دهید.

  1. تصویری که می خواهید حرکت دهید را انتخاب کنید. خانه ی Format در سمت راست نوار باز می شود.
    word-image-221.png
  2. در گزینه ی Format ، روی گزینه ی موقعیت (position) کلیک کنید.
  3. منویی از موقعیت های پیش تعریف شده ظاهر می شود . مکان موردنظر را انتخاب کنید. تصویر در متن تنظیم می شود و اطراف ان قرار می گیرد.
    word-image-222.png
 

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #10
ایجاد جدول در word


در ادامه سری جذاب آموزش های کاربردی نرم افزار آفیس ورد، در این پست به شما نحوه ساخت جداول و ویرایش آنها را بصورت تصویری و گام به گام آموزش می دهیم. یک جدول، شبکه ای سلول مانند است که در ردیف ها و ستونهایی قرار می گیرد . جداول برای انجام وظایف مختلفی مثل ارائه ی اطلاعات متن و داده های عددی هستند . شما می توانید در برنامه ی word یک جدول خالی ایجاد کنید، متن را به یک جدول تبدیل کنید و انواع مختلفی از شکل ها را به جداول موجود اضافه کنید.

برای ایجاد کردن یک جدول خالی​

  1. محل قرار دادن جدول را مشخص کنید، سپس نوار Insert را انتخاب کنید.
  2. فرمان جدول را انتخاب کنید.(Table)
    word-image-175.png
  3. یک منوحاوی شبکه مربعی شکل ظاهر می شود ، ماوس را روی شبکه قرار دهید تا تعداد ستونها و ردیف های جدول دلخواه را انتخاب کنید.
    word-image-176.png
  4. روی موس کلیک کنید، جدول باز می شود.
  5. حالا شما می توانید نقطه ی ورود را هر جایی از جدول برای اضافه کردن متن قرار دهید.
    word-image-177.png
برای انتقال نقطه ی ورود به سطر بعدی، کلید Tab را فشار دهید. اگر نقطه ی ورود در آخرین جا باشد، با فشار دادن کلید Tab به طور خودکار یک ردیف ایجاد می شود.

تبدیل متن موجود به یک جدول​

در این مثال، هر ردیف از اطلاعات شامل نام و قیمت موضوع است که توسط نوارها جدا شده اند. برنامه ی word می تواند این اطلاعات را به جداول انتقال دهد و برای این کار از نوارها برای جدا کردن اطلاعات استفاده می کند.
  1. متنی را که می خواهید تبدیل کنید، انتخاب نمایید.
    word-image-178.png
  2. فرمان جدول( Table) را انتخاب کنید.
  3. گزینه ی Convert text to table را انتخاب کنید.
    word-image-179.png
  4. یک پنجره ظاهر خواهد شد . یکی از گزینه ها را دراین بخش انتخاب کنید . این همان چیزی است که برنامه ی word می داند.یعنی چه متنی را در هر ستون قرار دهد.
    word-image-180.png
  5. روی Ok کلیک کنید . متن در جدول باز می شود.
    word-image-181.png

اصلاح جدول ها​

تغییر ظاهر و باطن هر جدول آسان است . برنامه word شامل گزینه های مختلف برای یک جدول از جمله اضافه کردن ردیف یا ستون و تغییر سبک جدول است.

اضافه کردن یک ردیف یا ستون​

  1. موس را در نزدیکی مکانی که می خواهید ستون یا ردیف اضافه کنید ، قرار دهید سپس روی علامت اضافه کلیک کنید.
    word-image-182.png
  2. یک ردیف یا ستون جدید در جدول باز می شود.
    word-image-183.png
همچنین می توانید روی جدول کلیک راست کنید و سپس ماوس را روی گزینه ی insert جهت دیدن ردیف ها و ستون های مختلف قرار دهید.
word-image-184.png

 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین