. . .

پزشکی آلرژی یا حساسیت

تالار بیماری ها

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #1
آلرژی یک واکنش شدید سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف است. افراد مبتلا به آلرژی دارای سیستم ایمنی فوق العاده هوشیاری هستند که بیش از حد به مواد به ظاهر بی خطر در منطقه آنها واکنش نشان می دهند.
به عنوان مثال ، گرده های گیاهی می توانند سیستم ایمنی بدن فرد آلرژیک را تحریک کنند چنانچه در خطر جدی باشد. آلرژی یک مشکل بسیار رایج است که از هر ده نفر حدود دو نفر را درگیر می کند.
نتایج مطالعات علمی در دانشگاه اوتاگ نشان می دهد کودکانی که عادت به مکیدن انگشت شست یا گاز گرفتن ناخن دارند کمتر در معرض آلرژی هستند. اگرچه تشویق این نوع رفتارها در کودکان توصیه نمی شود ، اما ظاهرا این عادت ها جنبه های مثبت و غیر قابل انکاری نیز دارند.
رمانیک
 
نام موضوع : آلرژی یا حساسیت دسته : بیماری ها

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #2
حین واکنش آلرژیک
هنگامی که یک سیستم ایمنی شدید در معرض ماده حساسیت زا قرار می گیرد ، چندین اتفاق رخ می دهد:
برای مبارزه با این ماده ، بدن شروع به تولید نوع خاصی از آنتی بادی به نام IgE می کند.
آنتی بادی ها به نوعی سلول خونی به نام ماست سل متصل می شوند. این سلولها در مجاری تنفسی و دستگاه گوارش به وفور یافت می شوند که محل اصلی ورود مواد آلرژی زا است.
سلولهای ماست منفجر می شوند و مواد شیمیایی مختلفی از جمله هیستامین و اینترلوکین را آزاد می کنند که علت اصلی بسیاری از علائم آلرژی از جمله خارش گلو ، آبریزش بینی ، پارگی ، عطسه و سرفه است.
اگر ماده حساسیت زا در هوا باشد ، یک واکنش آلرژیک در چشم ، بینی و ریه ها ایجاد می شود و اگر ماده خورده شود ، یک واکنش آلرژیک در دهان ، معده و سایر قسمت های دستگاه گوارش رخ می دهد.
گاهی اوقات مواد شیمیایی آزاد شده در بدن به حدی هستند که علائم بسیار حادی مانند کهیر ، فشار خون پایین ، شوک یا بیهوشی وجود دارد.
رمانیک
 

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #3
علائم آلرژی
علائم آلرژی را می توان به سه دسته خفیف ، متوسط و حاد تقسیم کرد.
واکنش های خفیف شامل علائمی است که ناحیه ای از بدن را تحت تأثیر قرار می دهد ، مانند التهاب ، خارش و آبریزش چشم. علائم خفیف به سایر نقاط بدن گسترش نمی یابد.
علائم واکنش متوسط به نقاط مختلف بدن گسترش می یابد و همچنین خارش چشم ممکن است منجر به خارش گلو و تنگی نفس شود.
یک واکنش حاد ، آنافیلاکسی نامیده می شود ، نادر است و یک بیماری خطرناک است و یکی از فوریت های پزشکی است. در چنین مواردی ، آلرژی به بدن منتقل می شود. این وضعیت می تواند با یک سری حملات خارش دار به چشم و صورت شروع شود و در عرض چند دقیقه به سرعت در بدن پخش شود و منجر به علائم جدی تری مانند درد معده ، گرفتگی عضلات ، حالت تهوع و اسهال و همچنین درجه التهاب شود. مجاری هوایی و دستگاه گوارش آنقدر بزرگ می شوند که تنفس و بلع بسیار دشوار می شود.
گیجی ذهنی و سرگیجه نیز از علائم آلرژی است زیرا مشکل آنافیلاکسی نیز باعث افت شدید فشار خون می شود.
شباهت های بین علائم آلرژی و علائم سرماخوردگی
نکته ای که باید در مورد علائم آلرژی به آن توجه کرد شباهت علائم آنها به علائم سرماخوردگی است! بنابراین ، باید به دقت به علائم توجه کنید تا بفهمید در واقع با کدام مشکل روبرو هستید. به عنوان مثال ، یکی از تفاوت های علائم سرماخوردگی و آلرژی ، وجود بدن درد و کوفتگی در سرماخوردگی است (البته نه همیشه) ، در حالی که آلرژی چنین علائمی ندارد. یا به عنوان مثال دیگر ، شما هرگز در سرماخوردگی کهیر و خارش پوست نمی بینید ، اما گاهی اوقات آلرژی دیده می شود. به طور کلی می توان گفت که این دو عارضه شباهت زیادی به یکدیگر دارند و باید تفاوت های جزئی بین آنها را بدانید.
رمانیک
 

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #4
علل آلرژی
همه افراد حساسیت ندارند. بیشتر حساسیت ها ارثی است و از والدین به فرزندان منتقل می شود. افراد همچنین می توانند توانایی ایجاد آلرژی را به ارث ببرند در حالی که به ماده خاصی حساس نیستند و فقط به عنوان یک ناقل عمل می کنند. وقتی یکی از والدین به نوعی آلرژی داشته باشد ، فرزند او 50٪ احتمال ابتلا به آن را دارد و اگر هر دو آلرژی داشته باشند ، احتمال 75٪ است.
برخی از عوامل خطر آلرژی عبارتند از:
عوامل تغذیه ای
آجیل و آجیل (به ویژه بادام زمینی)
ماهی ، صدف و میگو
لبنیات
تخم مرغ
محصولات سویا
گندم
برخی از میوه ها (مانند موز و کیوی)
عسل
ف اکتورهای محیطی
لاستیک (لاتکس)
گرده افشانی
کپک
خزحیوانات
نیش زنبور عسل
گرد و خاک
دود تنباکو
آلودگی
رمانیک
 

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #5
تشخیص
دستگاه تست حساسیت
کنترل م ofثر آلرژی به تشخیص دقیق آن بستگی دارد. آزمایش آلرژی می تواند به تایید یا رد آلرژی کمک کند. توصیه های مناسب تشخیص ، مشاوره و پیشگیری براساس آزمایش معتبر آلرژی می تواند علائم آلرژی را کاهش داده و نیاز به آنتی هیستامین ها را کاهش دهد.
برای تشخیص وجود آنتی بادی و نوع آلرژی در بدن دو روش مختلف وجود دارد: آزمایش پوست و آزمایش خون که هر دو معتبر و توصیه شده هستند. این دو روش مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. تشخیص به موقع و دقیق هزینه مشاوره را کاهش می دهد ، از مراقبت های ثانویه ، تشخیص اشتباه و حوادث حاد و اورژانسی جلوگیری می کند. حساسیت با گذشت زمان تغییر می کند. آزمایشات منظم برای آلرژن ها اطلاعاتی را درباره تغییرات و مدیریت بیماری فراهم می کند و بنابراین زندگی و سلامتی بیمار را بهبود می بخشد. آزمایشات سالانه معمولاً برای تعیین حساسیت به غذاهایی مانند شیر ، تخم مرغ ، سویا و گندم استفاده می شود و همچنین برای ارزیابی میزان آلرژی ، می توان فاکتورهایی مانند بادام زمینی ، آجیل ، ماهی و صدف را در فواصل زمانی آزمایش کرد. حدود دو تا سه سال طول می کشد.
جلوگیری
در دوران بارداری ، خوردن انواع غذاها مانند کرفس ، مرکبات ، فلفل خام ، مارگارین و روغن های گیاهی با اگزما همراه است. مصرف زیاد آنتی اکسیدان ، روی و سلنیوم در دوران بارداری می تواند از آلرژی جلوگیری کند ، که خطر ابتلا به آسم ، خس خس سینه و اگزما را در سنین پایین کاهش می دهد. پس از تولد و قبل از 17 هفته ، مصرف زود هنگام غذاهای جامد و متنوع می تواند خطر آلرژی کودک را افزایش دهد.
رمانیک
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
384

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین