. . .

آزمون آزمون شخصیت شناسی مایرز بریگز

تست
تالار تست روانشناسی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

ساده ترین راه برای خودشناسی و آگاهی از شخصیت دیگران​

نظریه مایرز-بریگز با همکاری یک مادر و دختر به نام های کاترین بریگز و ایزابل بریگز مایرز شکل گرفت. یکی از بهترین روش ها برای اینکه شخصیت و روحیات خودتان را بهتر بشناسید، انجام آزمون شخصیت شناسی مایرز-بریگز (Myers-Briggs Type Indicator) و طی مراحل فرایند ارزیابی تحت نظارت متخصص آزمون شخصیت شناسی مایرز-بریگز (MBTI) واجد شرایط است. در این مطلب سعی می کنید راجع به تست MBTI که یکی از شناخته شده ترین تست خودشناسی در دنیا است، بیشتر توضیح دهیم.

نظریه مایرز-بریگز اقتباسی از نظریه «تیپ های روان شناختی کارل گوستاو یونگ» است. این نظریه 16 نوع از تیپ های شخصیتی را در برمی گیرد، که از نظر یونگ رفتارهای قالبی هستند. اینها معیارهایی برای درک شخصیت منحصر به فرد شما هستند. در تئوری بریگز 4 نوع ترجیح وجود دارند. شما کدام یک از موارد زیر را ترجیح می دهید؟

  • افراد و اشیا (برون گرایی یا Extroversion، «E») یا ایده ها و اطلاعات (درون گرایی یا Introversion، «I»)
  • حقایق و واقعیت ها (حسی یا Sensing، «S») یا احتمالات و پتانسیل ها (شهودی یا Intuition، «N»)
  • منطق و واقعیت (منطقی یا Thinking، «T») یا ارزش ها و روابط (احساسی یا Feeling ، «F»)
  • سبک زندگی ساختاریافته (قضاوتی یا Judgement، «J») یا آنکه خود را با وقایع وفق می دهید (ادراکی یا Perception، «P»)
بر اساس نظریه مایرز-بریگز در هریک از این ترکیب های دوتایی، شما یک مورد را بر دیگری ترجیح می دهید. برای پیدا کردن تیپ شخصیتی مایرز-بریگز، فقط کافی است حروفی که بیانگر ترجیحات شما هستند، کنار هم بگذارید. مثلا اگر E، S، T و J را ترجیح می دهید تیپ شخصیتی شما ESTJ است. علی رغم اینکه شما موردی را بر دیگری ترجیح می دهید، هنوز هم از هر 8 سبک استفاده می کنید؛ دقیقا مثل اکثر مردم که راست دست هستند اما از دست چپ خود نیز استفاده می کنند.

برون گرایی و درون گرایی:ترکیب اول، نحوه استفاده شما از انرژی است. اگر ترجیح می دهید که انرژی تان را صرف سر و کله زدن با دیگران، چیزها، موقعیت ها یا «دنیای بیرون » کنید، شما برون گرا هستید. اگر ترجیح می دهید انرژی تان را صرف ایده ها، اطلاعات، توضیحات، باورها یا «دنیای درون» کنید، شما درون گرا هستید.
حسی یا شهودی:ترکیب دوم مربوط به نوع اطلاعات/چیزهایی است، که پردازش می کنید. اگر ترجیح می دهید دنبال واقعیت باشید، مسائل را درک کنید یا بتوانید آنچه را که می بینید توصیف کنید، در این صورت شما فردی حسی هستید. اگر دنبال ایده ها هستید، می خواهید ناشناخته ها را ببینید، امکان های جدید بیافرینید یا چیزهای نامشخص را پیش بینی کنید ترجیح شما شهودی است. دلیل استفاده از حرف N برای شهودی این است که بتوان آن را از درون گرا تمیز داد.
منطقی و احساسی:ترکیب سوم مربوط به سبک تصمیم گیری است. اگر ترجیح می دهید براساس منطق، استفاده از شیوه تحلیلی و بدون وابستگی تصمیم بگیرید، در این صورت شما فردی منطقی هستید. اگر تصمیم های خود را براساس ارزش ها می گیرید، یعنی براساس اینکه فکر می کنید چه کسی یا چه چیزی مهم تر است، در این صورت شما فردی احساسی هستید.
قضاوتی و ادراکی: آخرین ترکیب تیپ های شخصیتی تست MBTI، قضاوتی یا ادراکی است. اگر ترجیح می دهید زندگی تان منظم و همراه با برنامه ریزی باشد، شما فردی قضاوتی هستید. نباید این مورد را با «قضاوت گر» بودن اشتباه بگیرید، این دو کاملا با هم فرق دارند. اگر ترجیح می دهید که با جریان زندگی هم سو شوید، انعطاف پذیر باشید و مسائل را همان وقتی که اتفاق افتاد حل کنید، شما ادراکی هستید.
وقتی این چهار حرف را کنار هم می گذارید، کد تیپ شخصیتی تان به دست می آید. با امکان انتخاب از بین چهار ترکیب دوتایی، شانزده تیپ شخصیتی مایرز-بریگز را به دست می آید که نشان دهنده شخصیت و روحیات شماست. حال برای اینکه با نحوه استفاده از تست شخصیت شناسی در مسیر شغلی آشنا شوید، کلیک کنید. و برای انجام تست MBTI به آدرس تست MBTI (مایرز بریگز) بروید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین