. . .

خبر «ماه» با صدای حسام‌الدین سراج منتشر شد

تالار اخبار موسیقی

Luna🌙

رمانیکی حامی
نیمچه رمانیکی
نام هنری
دریاچه نقره‌ای
شناسه کاربر
5731
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-08
آخرین بازدید
موضوعات
180
نوشته‌ها
382
راه‌حل‌ها
1
پسندها
1,283
امتیازها
335
محل سکونت
دنیایی پشمکا

  • #1
به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه تلویزیونی «ماه» امسال با نگاهی متفاوت به اربعین حسینی از شبکه نسیم پخش می‌شود و قطعه «ماه» به عنوان تیتراژ این برنامه به سفارش کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی تولید شده است.

قطعه «ماه» با شعری از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی امید داورزنی و صدای حسام‌الدین سراج با مدت زمان ۵ دقیقه تولید شده است.

آهنگسازی قطعه «ماه» در قالب ارکسترال‌ و با ترکیب ارکستر سازهای زهی با سازهای ایرانی و همچنین بهره‌گیری از گروه کُر، توسط امید داورزنی آهنگسازی شده است.

داورزنی این قطعه را در مایه دشتی و رهاوی به عنوان ۲ مقام اصیل ایرانی در حوزه موسیقی مذهبی تنظیم کرده که در مجالس روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) و مجالس تعزیه‌خوانی استفاده می‌شد.

تولید این اثر توسط موسسه فرهنگی هنری«سلام بشیر صبا» با همراهی محمد مهدی رضازاده، مهدی عباس‌نژاد، نظارت فنی شهاب قاسمی و تصویرسازی محمد پیروزرام انجام گرفته و برخی از نوازندگان شناخته شده موسیقی کشورمان نیز در گروه اجرایی اثر حضور داشتند.

این اثر در شب زیارتی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع ) همزمان با فرا رسیدن اربعین امام حسین علیه السلام در شهر کربلا با حضور حجه‌الاسلام و المسلمین حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، جمعی از شاعران و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام رونمایی و در بستر رسانه ملی و شبکه‌های مجازی

قرار گرفت.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
121

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین