رمانیک | نویسندگی آنلاین و انتشارات مجازی

معرفی تیم نظارت انجمن رمان نویسی + نمونه کار

اثر اختصاصی
بله

معرفی تیم نظارت+نمونه کار

هر انجمنی تشکیل شده از تیم‌های مختلفی است که برای بهبود اوضاع انجمن، مرتب شدن تالارها و افزایش کیفیت آثار تلاش می‌کنند. یکی از این تیم‌ها که نقش موثر و مستقیمی در بهبود کیفیت آثار دارد، تیم نظارت است. تیمی که از خط اول تا آخرین خط رمان‌ها همراه شما خواهد بود و تمام مشکلات شما را رفع می‌کند.

بنابراین تصمیم گرفتیم که امروز کمی در مورد تیم نظارت‌  انجمن رمانیک با شما صحبت کنیم. در این مطلب در مورد نحوه کار این تیم، قوانینی که برای نویسندگان و ناظران وجود دارد توضیحاتی داده‌ایم. همچنین در آخر چند نمونه کار از تیم نظارت را برای شما قرار داده‌ایم تا با این تیم بیشتر آشنا شوید. بنابراین در صورتی که هنوز عضو سایت نشده‌اید و می‌خواهید قبل از عضویت در مورد تیم‌های بخش کتاب تحقیق کنید، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه کلی کار تیم نظارت به چه شکل است؟

این تیم به طور کلی وظیفه‌ی گوشزد کردن مشکلات نگارشی و ویرایشی را دارد. در واقع ناظر پارت به پارت رمان همراه نویسنده خواهد بود و مشکلاتی را به نویسنده می‌گوید؛ اما در اکثر انجمن‌های رمان، بیشتر تمرکز بر بخش ویرایش یا ویراستاری رمان است. یعنی ناظر تنها موارد مثل رعایت کردن جمله بندی، فعل و فاعل، نقطه ویرگول و… را عنوان می‌کند و هیچ نظری درباره‌ی اسم و توصیفات و… نمی‌دهد. دلیل این تمرکز هم، راحت‌تر شدن کار ویراستار در انتهای اثر و افزایش سرعت فایل شدن آثار است.

نحوه کار تیم نظارت رمانیک چطور است؟

ناظران ما برعکس بعضی از سایت‌های همکار، تمام مشکلات رمان اعم از توصیفات، سیر، نام ، مرتبط بودن ژانرها  و… را در طول نوشته شدن آثار به نویسنده گوشزد کرده و نویسنده در صورت لزوم از نقدها و مشاوره‌های ناظر کمک می‌گیرد. در نتیجه‌ی تمام این‌ نقدها، آثار در طول زمان تایپ به طور مداوم توسط نویسنده ویرایش می‌شوند و کیفیت آثار افزایش می‌یابد.

علاوه بر مواردی که گفته شد، ناظران راهنمای بخش کتاب هستند و تمام نویسندگان در هر زمانی که بخواهند می‌توانند سوالات خود را در مورد نحوه فایل شدن آثار، ویراستاری، فروش یا چاپ رمان و… با آنها مطرح کنند تا در اولین فرصت پاسخ خود را بگیرند.

چه قوانینی برای روابط بین ناظر و نویسنده وجود دارد؟

ناظران و نویسندگان به طور مداوم برای موارد مربوط به آثار با یکدیگر گفتگو دارند. بنابراین، لازم است که قوانینی برای این گفتگوها وجود داشته باشد. قوانینی که برای ناظران و نویسندگان وجود دارد، قوانین کلی انجمن نیز هستند. بنابراین سختگیری بیش از حدی برای این موضوع نشده است. در زیر برخی از این قوانین را به طور خلاصه توضیح داده‌ایم:

  • ناظران و نویسندگان باید از ارسال هرگونه پیام تند و توهین آمیز برای یکدیگر خودداری کنند.(تمام کاربران ملزم به رعایت احترام دیگر کاربران هستند و این قانون مختص ناظران و نویسندگان نیست!)
  • ناظران موظف هستند با آرامش تمام به سوالات نویسنده پاسخ دهند.
  • نویسندگان باید تمام تذکرات داده شده توسط ناظر را جدی گرفته و در صورت لزوم، موارد گفته شده را ویرایش کنند.
  • نویسندگان موظف به حذف تمام بخش‌های آثار که ناظر آنها را مغایر با قوانین دانسته هستند.(تمام کاربران ملزم به ویرایش و یا حذف مطالب و پیام‌های مغایر با قوانین هستند.)
  • در صورت بروز هرگونه مشکل به جای بحث و توهین، موارد به مدیران کتاب گزارش داده شود.

 

ناظران چه نمونه کارهایی دارند؟

وقتی ادعایی مطرح می‌شود، باید آن را با مدرک اثبات کرد. ما مدعی هستیم که یک تیم نظارت حرفه‌ای در رمانیک داریم. خب باید آن را ثابت کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم که برخی از نقدهای ناظران به آثار را برای شما قرار دهیم تا بیشتر با نحوه کار آنها آشنا شوید. در زیر برخی از این نقدها به صورت تصویر و نقل قول قرار داده شده است. این نقدها برای آثار مختلف در حال تایپ ارسال شده تا نویسندگان از اشکالات خود مطلع شده و آنها را رفع کنند.( برای خواندن متن و نقدها از طریق‌ عکس‌ها، آن را در صفحه‌ای مجزا باز کنید.):

نمونه کار 5

 

نمونه کار اول تیم نظارت

نمونه کار دوم تیم نظارت

نمونه کار سوم تیم نظارت

 

 

 


دوستدار انجمن رمانیک

علاقه‌مند انجمن رمانیک و همکاری دوستانه با آن

نظر دادن

اون پشت توی انجمن رمانیک کلی آدم فعال دنبال اهداف نویسندگیشون در حال فعالیت هستن!
!تو هم میتونی به جمعشون ملحق شی و بهترین خودت رو بسازی!