رمانیک | نویسندگی آنلاین و انتشارات مجازی
مرگ قسطی

دانلود کتاب مرگ قسطی

لویی فردینان سلین نویسنده و پزشک فرانسوی در ۲۷ می ۱۸۴۹ در محله‌ای در پاریس متولد شد . پدرش کارمند ساده بیمه و مادرش فروشنده توری و دانتل بود و نقص عضو داشت . خود او پزشکی خواند و تا آخر عمر پزشک ماند. او در ۱۹۳۲ اولین رمانش «سفر به انتهای شب» را منتشر کرد و بسیار مورد تحسین جامعهٔ ادبی قرار گرفت . اما قرار نبود سلین همچنان مورد ستایش باقی بماند. همهٔ این ستایش‌ها پیش از این بود که کسی نوشته‌های او را بخواند ؛ نوشته‌هایی که ضد یهود بودن او را نشان می‌داد و احتمال اینکه او طرف آلمان‌هاست. بعد از افشای این نوشته‌ها او خائن شناخته شد و در همین موقع بود که فرانسه را ترک کرد و ابتدا به آلمان و بعد هم به دانمارک رفت . و نوشته و کتاب‌هایش از فرانسه جمع شد . سلین یک سال را در زندان کپنهاگ گذراند و بعد از آزادی نیز به عنوان ننگ ملی شناخته شده و تبعید شد . بعد از آن در پاریس به اتهام قیام علیه حکومت به صورت غیابی و بدون اجازه اینکه حق دفاع داشته باشد و حتی بدون حضور وکیل محاکمه و راهی زندان شد . بعد از اتمام دورهٔ محکومیتش در سال ۱۹۵۱ به فرانسه بازگشت. و از تمام مردم فرانسه عذر خواست. و ارزش بقیهٔ آثار او، «مرگ قسطی»، «جنگ»، «شمال»، «افسانه‌های پریان برای زمانی دیگر» و بسیاری شاهکارهای دیگر در زمان خود او نادیده گرفته شد . اگرچه در حقیقت او قربانی مناسبات سیاسی شده بود . وی سرانجام در اول ژوئیه ۱۹۶۱ در منطقه‌ای دور افتاده در فرانسه بدرود حیات گفت . مجموعه ای که برای دانلود در اختیار شما قرار دادیم شامل فایل پی دی اف رُمان مرگ قسطی به زبان انگلیسی و فارسی (ترجمه مهدی صحابی) می باشد.

درباره کتاب : 

«مرگ قسطی» (Death on Credit) داستان فقر و فلاکتی است که سلین در بچگی‌اش با آن دست و پنجه نرم کرده . این رمان آن‌قدر تلخ است، این‌طور به نظر می‌رسد که در هر صفحه، یک سلین عصبانی دارد قصه آن روزهای تاریک را می‌گوید . سلین در این کتاب درباره کودکی خود نوشت و باز لحن عامیانه و متفاوت ادبیات فرانسه رادچار شوک کرد . سلین می‌گفت: «من همان‌طوری می‌نویسم که حس می‌کنم… از من خرده می‌گیرند که بد دهنم و زبان بی ادبانه دارم … از بی رحمی و خشونت دائمی کتاب‌هایم انتقاد می‌کنند … چه کنم؟ این دنیا ذاتش را عوض کند من هم سبکم را عوض می‌کنم» . او فقط دنیا را همان‌طوری نشان می‌داد که می‌دید .

 

درباره مترجم :

مهدی سحابی در ۱۵ بهمن سال ۱۳۲۲ در قزوین به دنیا آمد . وی پس از طی دورهٔ دبیرستان در شهر تهران و ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشتهٔ نقاشی، با گذشت مدتی، تحصیل را نیمه‌کاره رها می‌کند و برای تحصیل در رشتهٔ کارگردانی سینما به ایتالیا عزیمت می‌کند . و در فرهنگستان هنرهای زیبا ی رم مشغول تحصیل می‌شود، اما پس از مدتی آن را نیز رها کرد . وی مدتی به سراغ روزنامه‌نگاری، بازیگری، عکاسی و کارهای مشابه پرداخت و در آخر به سراغ ادبیات، نقاشی و ترجمه ادبی رفت . تسلط او به زبان‌های ایتالیایی، فرانسه و انگلیسی سبب شده که نویسندگان متفاوتی را به ایرانی‌ها معرفی کند . وی آثاری را از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی به فارسی برگردانده‌است و رمان عظیم مارسل پروست بی‌گمان مهم‌ترین ترجمه اوست . او دوره نقاشی و کارگردانی را نیمه تمام نهاد و به روزنامه‌نگاری روی آورد . او روزنامه‌نگار شدن خود را تصادفی می‌داند .

 

مشخصات کتاب : 

نام: مرگ قسطی (Mort a credit)

نویسنده: لویی فردینان سلین (Louis Ferdinand Celine)

ترجمه: مهدی سحابی

ناشر: نشر مرکز

تاریخ نشر: سال ۱۳۸۴ – چاپ اول

تعداد صفحات: ۷۲۳ صقحه

تعداد صفحه: 731

قیمت پشت جلد: ۷۹۰۰ تومان

نوع فایل: PDF

 

 

لینک دانلود نسخه فارسی: مرگ قسطی – فارسی  

لینک دانلود نسخه انگلیسی: مرگ قسطی – انگلیسی


نظر دادن

اون پشت توی انجمن رمانیک کلی آدم فعال دنبال اهداف نویسندگیشون در حال فعالیت هستن!
!تو هم میتونی به جمعشون ملحق شی و بهترین خودت رو بسازی!